Kan je 1netwerkkabel splitsen in 2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb in de meterkast een Thomson TG789 modem/router van KPN (kpn interactieve tv + internet).
Vanaf deze loopt (op poort 3) een netwerkkabel naar mijn woonkamer, alwaar de KPN digitale itv ontvanger staat, welke dus op deze netwerkkabel aangesloten is en hierover zijn beeld ontvangt.

nu wil ik in mijn woonkamer ook een netwerk-media-streamer plaatsen, zodat ik mijn (voornamelijk HD films in mkv formaat) vanaf mijn PC kan streamen naar mijn lcd-tv in de woonkamer.

Waarschijnlijk ga ik voor de AC Playon mini mediaplayer daar deze qua prijs/kwaliteit aantrekkelijk voor mij is.

Nu kan ik deze via wifi aansluiten, middels een extra wifi adapter in de Playon, maar ik heb hem liever bedraad.

Ik kan/wil echter geen extra utp kabel trekken vanaf de meterkast naar de woonkamer.

Nu is mijn vraag: Kan ik de upt kabel, welke dus reeds vanaf mijn meterkast naar mijn woonkamer loopt, splitsen om hem te gebruiken voor én de KPN digitale itv ontvanger én de AC Playon mediaplayer?
(zonder een extra hub te kopen)

Met zoiets misschien?:
Afbeeldingslocatie: http://www.computercableinc.com/ccinc/images/SPLITTER-10-100-Y-Splitters-Cyberguys.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 13:54

SpamLame

niks

Ja dat kan.
Of het goed/snel zal werken is een tweede.
Gbit ga je zeker niet halen ivm het nodig hebben van alle acht aders.
10Mbit moet zeker wel lukken, maar is dat genoeg voor je streamer?

[ Voor 21% gewijzigd door SpamLame op 10-06-2010 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Je zou het kunnen gebruiken maar ik zou gaan voor een devolo.

Dus een devolo in de MK met een korte rj45 in poort 4, daarna 1 dedolo in de WK en die met een korte rj45 in je AC Playon drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Loopt interactieve TV en internet over dezelfde aansluitingen op het modem? Zoja dan kun je gewoon een switch neerzetten bij je TV.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is de search stuk? Ik geloof het niet hè? ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Marzman schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 06:50:
Loopt interactieve TV en internet over dezelfde aansluitingen op het modem? Zoja dan kun je gewoon een switch neerzetten bij je TV.
ITV loopt enkel op poort 3 en de rest is voor ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Itv loopt idd enkel over poort 3. Dus daarover geen internet. Ik moet de utp kabel dus aan twee zijden splitsen zodat ik aan meterkast zijde 2xrj45 connectoren heb (1x op poort 3 voor itv en 1x op andere poort voor netwerk) en aan woonkamerzijde ook 2xrj45 connectoren (1x op KPN tvkastje en 1x op mediastreamer).
100mbit is genoeg voor streamen HD en ook voor itv. (thomson router is sowieso geen gigabit)

kan dit dus met de simpele splittertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Een devolo/homeplug startersset kost me overigens al 150,- euro. Moet toch simpeler kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 05:31
gewoon een simpel switch-je er tussen voor 20 euro ben je klaar, je hebt wel van die mini switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Ik zou persoonlijk niet gaan werken met een splitter maar dan lieverd met 2 ethernet kabels.
En ja devolo is prijzig, ik heb hier ook het setje liggen, nog niets mee gedaan maar die ga ik binnenkort gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat moet in principe kunnen, je hebt een kabel met 8 aders en voor 100mbit heb je er maar 4 nodig, dus je kan de kabel gewoon splitsen door er twee stekkertjes op aan te sluiten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

TF

bla bla

Ik zou een extra switchje plaatsen in de woonkamer. Daar de KPN ontvanger en je andere aparatuur op aansluiten :-) Kost geen drol, en veel flexibeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

pricewatch: 3Com 3CFSU08
Deze gebruikt kpn en het is een makkelijk ding, neer zetten en inpluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan krijg je ook twee ipadressen door via DHCP, dat lijkt me niet ideaal. Misschien dat het kan werken als je voor internet DHCP uitzet en dat statisch instelt voor al je pc's zodat dit niet kan storen op het tvgedeelte.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Anders kijk je even in de FAQ.

Zie dit.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: degenen die mij een 'switchje' adviseren-> dat gaat in mijn geval niet werken daar in meterkast op poort 3 enkel tv-signaal loopt voor itv. Ik kan dus niet router>poort3>utpkabel naar woonkamer>switch in woonkamer>itv en streamer doen, want dan hangt de streamer nog steeds niet in het lan, daar die op poort 1,2 of 4 moet.
Daarom vraag ik dus naar de mogelijkheid voor twee simpele utp splittertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Laatst online: 02-07 15:30
Je kan je kabel zelf ook splitsen. Dus 1 kabel, 2 rj45 aansluitingen per kant op maken. Bij me ouders ook gedaan voor telefonie en internet. Werkt tot op heden perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254871

Hoi, ben je al tot een oplossing gekomen. ik heb hier hetzelfde probleem !! Die homeplug dingen werken dus niet voor het streamen van HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 254871 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:49:
Hoi, ben je al tot een oplossing gekomen. ik heb hier hetzelfde probleem !! Die homeplug dingen werken dus niet voor het streamen van HD.
Dé oplossing is nog steeds gewoon een switch. Kost een tientje, werkt altijd.

En als je echt hetzelfde probleem hebt (twee verschillende poorten nodig, één voor IPTV en één voor "gewoon" IP-verkeer) dan moet je gewoon de genoemde splitters kopen of de door DutchNutcase gelinkte FAQ bekijken.

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 24-10-2010 13:08 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Is TP er al uit?

Ik zit met hetzelfde probleem, ik zou zeggen stop poort 3 en 4 in een switch, 1 kabel naar een andere switch in de woonkamer en en daar IPTV en streamer in.

(nog mooier, crosskabeltje tussen poort 3 en 2 en poort 4 direct naar de woonkamer...?)

Ik denk niet dat je DHCP conflicten krijgt, volgens mij zit het zo: IPTV adressen alleen uitgedeeld aan officiele settopboxen (mac address filter)

De streamer zou je evt statisch IP kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In de FAQ stond en staat een oplossing hiervoor:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/2in1.png

Over 1 8-aderige UTP kabel 2x 100Mb trekken door gewoon per connector vier aders (twee aderparen) aan te sluiten.

Voor "Hub 1" lees poort 3 in de meterkast, voor "PC1" lees IPTV-meuk.

Voor "Hub 2" lees poort 4 in meterkast, voor "PC2" lees HTPC oid

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 09-05-2011 14:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1