Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redphoenix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-07 16:50
Beste tweakers,

Ik heb vandaag nieuw beeldscherm ontvangen Samsung 2494LW 24", en heb deze aangesloten en tot mijn verbazing krijg ik het niet voor elkaar om er beeld mee te krijgen van de pc, niet via DVI en ook niet via VGA.
Het enigste wat die doet is dat het lampje van dat die aanstaat doet knipperen. als ik probeer via de knoppen van het beeldscherm iets probeer te kijken lijkt ook niet echt succesvol enigste wat ik dan krijg is dat er op beeldscherm verschijnt "analog"en "digital" en ik heb geen manier gevonden om 1 van deze opties te selecteren...... en mijn huige beeldscherm werk gewoon.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?
Mijn videokaart is een ATI radeon SAPPHIRE HD4830 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-01-2021
ai ik heb het zelfde probleem alleen doet bij mij :'( de vga kabel het wel... dvi niet alleen de melding analoog digital een paar keer en schakelt zich zelf uit samsung p2370

[ Voor 10% gewijzigd door fanto op 11-06-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik weet niet hoe relevant dit nog is, maar ik heb zojuist dezelfde monitor gekocht. Je moet gewoon even de drivers installeren die op de meegeleverde CD staan. Er zijn vier opties:
- 2494LW Analog
- 2494LW Digital
- 2494SW Analog
- 2494SW Digital

Ik heb de twee bovenste geinstalleerd en het werkt nu via VGA en DVI allebei. Eerst had ik alleen de Analog driver geinstalleerd en toen kreeg ik met DVI geen beeld. Even installeren en hij werkte ook met DVI.

Je zult dus wel even een oude monitor moeten aansluiten (tenzij je er meerdere hebt) voordat je de nieuwe aansluit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:23
NickThissen schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:49:
Ik weet niet hoe relevant dit nog is, maar ik heb zojuist dezelfde monitor gekocht. Je moet gewoon even de drivers installeren die op de meegeleverde CD staan. Er zijn vier opties:
- 2494LW Analog
- 2494LW Digital
- 2494SW Analog
- 2494SW Digital

Ik heb de twee bovenste geinstalleerd en het werkt nu via VGA en DVI allebei. Eerst had ik alleen de Analog driver geinstalleerd en toen kreeg ik met DVI geen beeld. Even installeren en hij werkte ook met DVI.

Je zult dus wel even een oude monitor moeten aansluiten (tenzij je er meerdere hebt) voordat je de nieuwe aansluit.
Je weet dat dit doorgaans niks toevoegd? Monitor hoort gewoon te doen, zonder drivers. Daar zorgt je driver van de videokaart wel voor ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
GoldenBatt schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:51:
[...]

Je weet dat dit doorgaans niks toevoegd? Monitor hoort gewoon te doen, zonder drivers. Daar zorgt je driver van de videokaart wel voor ;)
Ben ik niet met je eens, het installeren van de driver kan voor sommige monitoren absoluut wel uitmaken. Mijn vader heeft een Philips monitor die simpelweg niet scherp te stellen is zonder de driver, Alles ziet er goed uit, behalve de fonts, na het installeren van de driver monitor was het probleem opgelost.