Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1 hoofdtelefoon op 2 computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben erg druk op zoek naar een manier om 1 hoofdtelefoon aan 2 computers tegelijkertijd aan te kunnen sluiten. Zodat de audio geluiden van beide computers ook tegelijkertijd te horen zijn over de zelfde hoofdtelefoon.

Hopelijk kan iemand mij helpen,
Daniel.

Verwijderd

Geen idee hoe en of dit wel mogelijk is.
Wat ik me wel afvraag, waarom wil je dit?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT :w
Wil niet gelijk lomp overkomen, maar zoals je in de registratievoorwaarden hebt kunnen lezen verwachten we hier wel eigen inzet (dat houdt o.a. in: vooronderzoek doen).
Heb je nog nooit van de term "mixer" gehoord? Vast wel toch? ;)

Als de PCs bij elkaar in de buurt staat kun je dit waarschijnlijk al voor elkaar krijgen door een kabeltje te halen met aan de uiteinden de bekende jack plugjes.
Vervolgens stop je het ene eind in de Line Out van PC1 en het andere eind van de kabel in de Line In van PC2. Configureer de (software) mixer van de geluidschip zo dat de Line In input hoorbaar wordt en steek je koptelefoon in de Line Out van PC2.
Dan kun je beiden PC's op één koptelefoon horen.

Om te verduidelijken:

PC1 (Line Out) ----> PC2 (Line In) ---> (Software) Mixer binnen PC2 [mengt eigen geluid met Line In geluid] ---> PC2 (Line Out) ---> Koptelefoon

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2010 00:56 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• danikupers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Simpel,

Pak een split kabel, die van 2 kabels naar 1 (vrouwtje) gaat, en prik daar je hoofdtelefoon in :)
De 2 uiteindes doe je natuurlijk gewoon in de hoofdtelefoon uit

[ Voor 23% gewijzigd door danikupers op 10-06-2010 00:56 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

danikupers schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 00:56:
Simpel,

Pak een split kabel, die van 2 kabels naar 1 (vrouwtje) gaat, en prik daar je hoofdtelefoon in :)
De 2 uiteindes doe je natuurlijk gewoon in de hoofdtelefoon uit
Pin me er niet op vast, maar ik verwacht niet dat dat zal gaan werken.
Ben geen elektrisch expert, maar heb het idee dat je mogelijk zelfs kans hebt dat je met deze methode dingen kapot gaat krijgen...

Een enkele output splitsen naar twee apparaten zal prima werken op deze manier, maar andersom is afaik niet de bedoeling van zoiets.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 10-06-2010 00:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

zoiets bestaat al lang en noemen ze bij voorkeur een mengpaneeltje ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.lichtverhuurutrecht.nl/img/Utrecht-Mengpaneel.jpg

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1