Toon posts:

Rekenkracht

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ben op zoek naar de verhouding tussen de rekenkracht van een gemiddelde blad-server en gemiddelde consumenten pc's. Ofwel hoeveel pc's zijn gelijk aan een blade-server?

Op Google lukte het me niet om de juiste zoektermen te vinden :(

Thanks

Verwijderd

Het is onzin om zo te gaan vergelijken. Je hebt een bepaalde eisen nodig om te bepalen wat je moet aanschaffen. Hoeveel consumentenpc's er "vervangen" kunnen worden door een bladeserver is een onzinnige vraag. Bladeservers komen vooral in serieuze, professionele omgevingen voor, die niets te maken hebben met de thuisgebruiker.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:46
Bekijk wat de processor van een Blade voor Floating Point operaties per seconde kan uitvoeren, en wat een Desktop CPU haalt. Dat zal je synthetisch het verschil geven.

Vergelijking is natuurlijk totaal ondergeschikt aan het doel...
Die performance is alleen interresant als je een blade wil "omdat ie snel is".
Meestal wil je een blade om makkelijk HPC of Clustering toe te passen...
Een 8-way Opteron bord met Six-cores lijkt mij toch (voor redelijkerwijs reguliere) hardware het snelst opt moment.

Een blade server bestaat vaak uit Xeon's en die hebben ietwat andere manier van werken dan Desktop CPU's

[ Voor 5% gewijzigd door FireDrunk op 09-06-2010 22:45 ]

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle replies. Het gaat mij om een grove schatting en vergelijking. Als je aan een leek duidelijk wilt maken hoeveel rekencapaciteit bijvoorbeeld 5 gemiddelde HP blade servers hebben. Zou je dat kunnen relateren aan iets wat hem/haar bekend is. PCs dus bijvoorbeeld.

Ben op zoek naar 1 blade-server is grofweg equivalent aan xx pc's

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Je zal toch specs moeten gaan vermelden. Wat je eigenlijk vraagt is: Hoeveel sneller een BMW is dan een AUDI... tja, zonder specs word het moeilijk te vergelijken.

Een PC of server is ook maar een term natuurlijk. Het zegt verder niet zoveel over de inhoud.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50

Onbekend

...

Wat wil je doen?
Een server als gewone pc gaan gebruiken?
Of heb je een gewone pc als server staan en die wil je vervangen door een "echte" server?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 08:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit heeft natuurlijk niets met Professional Networking & Servers te maken. Het is appels met peren vergelijken, maar als je inderdaad een vergelijking wilt maken, dan zou ik dat doen op basis van het aantal flops

Wat dat verder zijn mag je zelf opzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.