Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc op cooler master test bench aan te raden of niet?

Pagina: 1
Acties:

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 15:53

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik vervang en verander nogal vaak onderdelen in mijn pc.
Nu weet iedereen dat een mobo switchen in je pc nogal een gedoe kan zijn met een kast.
Nu wil ik dus iets simpels zodat ik altijd overal makkelijk bij kan en het kan veranderen en aanpassen waar nodig.
Nu viel mijn oog op de cooler master testbench
http://www.coolermaster.n...?cPath=55&products_id=473
Dit is gewoon ideaal voor wat ik wil maar toch zit ik met iets.
Is het niet schadelijk voor onderdelen als het zo open en bloot ligt? en dan heb ik het niet over vliegend frisdrank of zatte broers die over dingen plassen. Nee ik heb het over stof en dergelijke.
Is dit te doen of word het gewoon totaal niet aangeraden? heb op het internet gezocht naar dingen als pc zonder kast en dergelijke maar echt niet echt iets wat mij antwoord geeft.

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 08:13
ik zou een kap maken van plexi/hout die er ruim overheen valt en die er gewoon overheen zetten. ben je gelijk van je stof probleem af(als die er is)

Mop mop, gas derop!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
ik vraag me echt af het stof wat kwaad kan. sowieso in iedere kast komt stof in de een wat meer dan ander. dus echt schade aanrichten lijkt me niet?

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Volgens mij moet het gewoon kunnen, veel pc kasten zijn ook heel erg open of helemaal open als de antec skeleton. Stof, ja je zult het altijd hebben, maar af en toe er overeen met wat perslucht en je bent er vanaf.
voor de rest is het gewoon veilig hoor.
(misschien is het wel veiliger aangezien je makkelijker ziet of er veel stof opzit en makkelijker (en dus vaker) stof verwijdert ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Adramalech op 09-06-2010 22:28 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb één keer een PC open laten liggen, en dat doe ík nooit meer :P Iemand die moest even 'voelen' of de videokaart zo wel stevig vast zat, en pats, PC stuk... Verder zitten al mijn PC's vol met stof, dus daar zou ik me niks van aantrekken. Volgens mij nodigt dit ook meer uit om het even schoon te maken. edit: zoals Adramalech al zegt.

Let op dat ik hier duidelijk zeg dat ik het nooit meer doe, het kan best aan meerdere factoren hebben gelegen enzovoorts, maar ik doe het gewoon niet meer :P

[ Voor 3% gewijzigd door TrekDude101 op 09-06-2010 22:34 ]

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
TrekDude101 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:34:
Ik heb één keer een PC open laten liggen, en dat doe ík nooit meer :P Iemand die moest even 'voelen' of de videokaart zo wel stevig vast zat, en pats, PC stuk... Verder zitten al mijn PC's vol met stof, dus daar zou ik me niks van aantrekken. Volgens mij nodigt dit ook meer uit om het even schoon te maken. edit: zoals Adramalech al zegt.

Let op dat ik hier duidelijk zeg dat ik het nooit meer doe, het kan best aan meerdere factoren hebben gelegen enzovoorts, maar ik doe het gewoon niet meer :P
Mhmm de kans dat iemand mijn hardware onderdelen aanraakt op een inelkaar gebouwde pc is nogal klein dus dat risico zal ik niet hebben. verder komen drinken en dergelijke niet in de buurt van mijn pc omdat er wel wat meer dure spullen staan en ben nogal zuinig op alles :D

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik heb ook een eigen testbench staan maar deze gebruik ik puur om te testen en niet om een pc contant aan te laten staan, de reden hiervoor is de airflow die je gewoon weg niet hebt.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Pagina: 1