Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner0616
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 11:49
Hoi,
Bij het spelen van sommige spellen (WaW, Bfbc2) krijg ik een computer freeze. Nou dacht ik eerst dat het de temperatuur van de cpu zou kunnen zijn aangezien het na een tijdje gebeurt, maar die zijn binnen de marge. Het gebeurt niet bij alle spellen ik kan bijvoorbeeld Cs:s wel spelen. Ik had vroeger nooit problemen met deze spellen.

De freeze is overigens geen kleine freeze maar eentje waar het geluid ed ook in een loop komt, waarna ik op het reset knopje moet drukken.
Ik heb ook nog een mini dump van deze freeze: www.clan-deviants.co.uk/060910-25334-01.dmp
Specs:
Win7
P5W DH deluxe
Q9550
8800GT
4GB Ram

Ik hoopte dat een van jullie de mini dump even zou kunnen inkijken, ik verwacht namelijk dat het een van mijn drivers is en hoop dat dat daar in staat.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:24
Kan je zelf toch testen door drivers te gaan updaten of recente updates ongedaan maken?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Aan een memory dump hebben wij niks aan, ik ga dat niet debuggen. Kijk zelf maar hoe dat moet, How to read the small memory dump files that Windows creates for debugging.

Wat heb jij zelf dan al gedaan? Ga is elk onderdeel stress testen met memtest, furmark, prime95 etc.

[ Voor 15% gewijzigd door thr- op 12-06-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner0616
Bij het stress testen crasht de computer niet en memtest geeft geen errors. Dump heb ik gelezen, kwam ook niks zinnigs uit (hardware failure). Verder heb ik alle drivers verwijderd met driver sweeper, en nog steeds crasht de computer bij het spelen van spellen.

De enige reden dat ik vroeg of iemand de dump misschien kon lezen is omdat je een GB aan spul moet downloaden van MS om het bestandje te openen en iemand hier dat waarschijnlijk toch al had gedaan.

Ik heb echt geen flauw idee waarom deze computer crasht bij het spelen van die spellen, vandaar dat ik vraag of iemand hier iets soort gelijkt heeft meegemaakt.

Bedankt voor de constructieve comments, deze forums worden met de dag leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:24
Een kleine reminder dat we je niet moeten helpen.. :/ Daarvoor dienen Helpdesks..
Je zegt dat het enkel die games zijn die freezen, heb je ze al geherinstalleerd? Heb je al eens op google gezocht wat er te vinden is? (Of hier eens gelezen).. Het kan mss met je geluidskaart te maken hebben, gebruik je onboard of een aparte?
Ik heb nl ook de asus P5W DH Deluxe maar met een X-fi Titanium, W7, 4GB Ram.. Geen problemen so far :) .

[ Voor 22% gewijzigd door Spaiker op 13-06-2010 14:57 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner0616
Nee ik snap ook wel dat niemand hoeft te helpen, maar als je dan toch wilt commenten doe dat dan aardig. Ja games al opnieuw geinstaleerd, Directx ook opnieuw geinstaleerd. Google gebruikt, daar komt inderdaad uit dat het wat met de sound drivers zou kunnen zijn, maar die heb ik dus ook al opnieuw geinstaleerd (laatste update is van 2007 dus het zou ook vreemd zijn als het daardoor kwam), onboard sound trouwens. Misschien dat het maar tijd word voor een nieuw mobo..
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thr- schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:54:
Aan een memory dump hebben wij niks aan, ik ga dat niet debuggen. Kijk zelf maar hoe dat moet, How to read the small memory dump files that Windows creates for debugging.

Wat heb jij zelf dan al gedaan? Ga is elk onderdeel stress testen met memtest, furmark, prime95 etc.
Je hebt helemaal gelijk als je bedoelt dat mensen die vragen hebben ook wat eigen initiatief mogen ontplooien echter het zou te gemakkelijk zijn om een ieder die een vraag stelt maar te antwoorden met "gebruik eens Google." Niet iedereen is hetzelfde en heeft dus de kennis die voor jou als vanzelfsprekend is. Ik zelf merk dat ook op andere fora waar ik mij soms verbaas over de algemene kennis van mensen,echter het getuigd van meer klasse en niveau als je ondanks dat toch mensen zo goed als kwaad probeert te helpen en dan niet alleen met kreten die voor hun als abracadabra klinken en voor jou als vanzelfsprekend zijn,maar met geduld en een soms wat uitgebreidere uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Hoi,

Ik had precies het zelfde probleem met CoD1, UO, 2, 4,5 en Alle Battlefield's

Tussen die spellen zit 1 overeenkomst; Punkbuster!
(als ik cod4 cracked servers speelde freezde(hard lock) men pc niet?)

Ik had ergens gelezen dat dit kwam doordat Punkbuster en Realtek(bij veel mobo's onboard sound) niet goed met elkaar overweg kunnen.

Heb vervolgens van een vriend een externe (pci-e) Creative X-Fi geluidskaart geleend, het onboard geluid gedisabled in de BIOS.
en Voila, probleem opgelost!
Ik wil niet zeggen dat dat voor iedereen werkt, maar voormij werkte dus een NIET Realtek kaart.
Geen crashes meer nadien :)
Pagina: 1