DVI-i 2de scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben van plan om een 2de scherm aanteschaffen en zag op mijn PC dat ik een VGA aansluiting heb en een DVI.
Nu ben ik van plan om de HP Viseo 200t aanteschaffen als extra monitor. (of gebruik hem als hoofdscherm)

Maar...
Ik gebruik nu een Samsung Syncmaster 2232BW ingplugd in VGA (zit ook DVI aansluiting op)
Is het mogelijk om een DVI poort als 2de schermtegebruiken of heb ik dan een ''kloon''?

PC specs:
Manufacturer: Acer
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 3072MB RAM
Hard Drive: 640 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 9300 GE
Monitor: Samsung SynceMaster 2232BW 22''
Sound Card: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Speakers/Headphones: Logitech X-540 5.1
Keyboard: Logitech G15
Mouse: Logitech MX 518
Mouse Surface:
Operating System: Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_ldr.100226-1909)
Motherboard:
Computer Case: Small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Euh, ja, dat werkt. Je hebt immers twee aparte uitgangen.

Enkel die kleine case kan problemen geven. :F

[ Voor 74% gewijzigd door YellowOnline op 09-06-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:07
over vga kun je alleen minder grote resolutie's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan gewoon. Het enige dat ik me afvraag, waarom sluit je een scherm analoog aan als je een digitale aansluiting het.
Als je het als dual monitor wil gaan gebruiken (dus beide monitoren tegelijkertijd) dan ben ik bang dat je je echt gigantisch gaat ergeren aan de onscherpte van de gemiddelde VGAconnector.
sjaakwortel schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:58:
over vga kun je alleen minder grote resolutie's doen.
Niet waar.
VGA kan 2048*1536 aansturen. DVI (singlelink) kan tot 1920*1200, wil je hoger dan heb je duallink DVI nodig. Het hangt dus volledig af van de connector die je gebruikt

[ Voor 36% gewijzigd door TERW_DAN op 09-06-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Terw_Dan schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:59:
[...]
VGA kan 2048*1536 aansturen.
Correct, maar 1680x1050 op een 21" Samsung-scherm via een dikke VGA-kabel (dus ik veronderstel goed afgeschermd) geeft hier toch de nodige horizontale lijntjes die bij een contrastrijke afbeelding bvb. erg duidelijk worden. Ook verkleuringen als er een minste tikje tegen de kabel gebeurt, of tegen het bureau waarop het scherm staat.. Ik zou adviseren: voor resoluties vanaf 1440x900 liefst een digitale overdracht toepassen..

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Z'n scherm is waarschijnlijk 1650x1080. Ik heb zelf lang genoeg met een VGA en DVI-combo zo gewerkt en dat verschil merk je niet. De kans dat hij een verschil merkt tussen zijn twee totaal verschillende schermen is veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie hier op 1920x1080 ook geen verschil tussen DVI en VGA. Ik gebruik mijn PC dan wel enkel voor internet. Wellicht dat gamen het verschil wel duidelijk weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik van allen reacties begrijp is:
Ik kan ze naast elkaar zetten als duo monitoren maar alleen de scherpte is minder bij VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Is ook erg afhankelijk van:
-het VGA circuit op de videokaart
-de VGA kabel
-het VGA circuit in de monitor

Op mn Samsung 2443BW zie ik t verschil niet tussen VGA en DVI, op mn bijzet 19" is het, op dezelfde aansluiting, met dezelfde kabel duidelijk minder scherp.
En dat terwijl de 2443BW een resolutie van 1920x1200 heeft en de 19" 'maar' 1280x1024.
Het ligt dus echt aan kabel/circuits hoe goed die zijn (vooral circuits zijn belangrijk, de standaard 1,8m kabel die je bij elke monitor gebruikt is prima, je hoeft dus geen superdure uberkwaliteit monster VGA kabel te kopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het is dus 50%luck 50%bad luck
lolcode schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:40:
Is ook erg afhankelijk van:
-het VGA circuit op de videokaart
-de VGA kabel
-het VGA circuit in de monitor

Op mn Samsung 2443BW zie ik t verschil niet tussen VGA en DVI, op mn bijzet 19" is het, op dezelfde aansluiting, met dezelfde kabel duidelijk minder scherp.
En dat terwijl de 2443BW een resolutie van 1920x1200 heeft en de 19" 'maar' 1280x1024.
Het ligt dus echt aan kabel/circuits hoe goed die zijn (vooral circuits zijn belangrijk, de standaard 1,8m kabel die je bij elke monitor gebruikt is prima, je hoeft dus geen superdure uberkwaliteit monster VGA kabel te kopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SLUIT DIT TOPIC MAAR HOOR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom zou ik in eerste instantie?
Wanneer een topic ten einde komt zakt het gewoon weg uit de listing. Niemand die er nog last van heeft, maar mocht iemand later eenzelfde probleem hebben en/of een oplossing weten kan die persoon dat wel vermelden. Hadden we dat topic gesloten, dan ja... kan dat natuurlijk niet meer.

Maar ik zal een uitzondering voor je maken omdat het zo schreeuwerig vraagt en ik naar bed wil. Nu stil zijn dus he? ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.