Hey @ all,
ik heb sinds vandaag een mini koelkastje.
proline ec214.

deze kan op 12v of 230v, en loopt nu gewoon op 230v.
er zit een ventilatortje van 80mm als ik zo snel kon zien in.
nu staat deze op mijn zolder waar ik nu bezig ben met een relax/game ruimte.
en hij staat achter onze zit plaatsen, zodat we erbij kunnen zonder voor elkaar
langs te lopen.
nu vind ik het jammer dat de ventilator een hoge toon, zoem geluid maakt, alsof je een oude
pc opstart.
er zit geen soort van fan in zoals een pc fan, dus een fan met een ventilator huis eromheen.
maar zo eentje (alleen zijn de schoepen gebogen):

en 4 schroeven in de hoeken.
1. nu vroeg ik me af wat de naam is voor deze soort fans zodat ik zou kunnen zoeken naar
een ander (want ik vind niks op fans, ventilatoren via google of via wiki hoe verschillende fans heten of zo).
2. zoals het er na uit ziet zou ik bijvoorbeeld en andere fan zoals een pc koeler met ronde behuizing erin kunnen schroeven, of zo nodig beetje eraf slopen/tweaken
want de fan zit in een soort U (onderste boven) zodat de lucht naar onder wordt gedreven en over een koelblok gaat. nu werken die fans uit een pc op 12v via de voeding aangesloten. heeft iemand enig idee of het koelkastje die 230v omvormd/ ik er dus zon pc koeler op kan solderen? (er zijn 3 kabels aanwezig die met die fan verbonden zijn, net als een pc fan)
3. bestaat er een weerstandje dat ik tussen de kabels naar de fan kan solderen om het voltage iets naar onder te krikken? ik verlies wat koel vermogen maar goed...
4. heeft iemand anders een ander idee hiervoor? (serieus, dus niet van: koop een nieuwe want hier passen perfect de grote monster energy blikjes in
).
alvast bedankt voor enige hulp die iemand kan bieden.
ik heb sinds vandaag een mini koelkastje.
proline ec214.

deze kan op 12v of 230v, en loopt nu gewoon op 230v.
er zit een ventilatortje van 80mm als ik zo snel kon zien in.
nu staat deze op mijn zolder waar ik nu bezig ben met een relax/game ruimte.
en hij staat achter onze zit plaatsen, zodat we erbij kunnen zonder voor elkaar
langs te lopen.
nu vind ik het jammer dat de ventilator een hoge toon, zoem geluid maakt, alsof je een oude
pc opstart.
er zit geen soort van fan in zoals een pc fan, dus een fan met een ventilator huis eromheen.
maar zo eentje (alleen zijn de schoepen gebogen):

en 4 schroeven in de hoeken.
1. nu vroeg ik me af wat de naam is voor deze soort fans zodat ik zou kunnen zoeken naar
een ander (want ik vind niks op fans, ventilatoren via google of via wiki hoe verschillende fans heten of zo).
2. zoals het er na uit ziet zou ik bijvoorbeeld en andere fan zoals een pc koeler met ronde behuizing erin kunnen schroeven, of zo nodig beetje eraf slopen/tweaken
3. bestaat er een weerstandje dat ik tussen de kabels naar de fan kan solderen om het voltage iets naar onder te krikken? ik verlies wat koel vermogen maar goed...
4. heeft iemand anders een ander idee hiervoor? (serieus, dus niet van: koop een nieuwe want hier passen perfect de grote monster energy blikjes in
alvast bedankt voor enige hulp die iemand kan bieden.