Dual band laptops (802.11n 5ghz)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219102

Topicstarter
Hallo,

Ben op zoek naar een betaalbare laptop. Eén van de eisen is dat m'n dual band router gebruikt kan worden op 5GHz. Heb vandaag al 2 laptops teruggebracht naar Saturn omdat geen enkele van de apparaten op 5GHz kan worden gebruikt. Dit terwijl m'n al enkele jaren oude Acer (5920G) met z'n Intel 4965AGN geen enkele moeite heeft met die band. Wie weet raad?
Overigens, dual-band routers worden soepel aan de man gebracht. Zou de gemiddelde consument niet door hebben dat 802.11n niet optimaal gebruikt kan worden als je de 2.4 GHz band deelt met buren die (nog) gebruik maken van 802.11g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 22:01
Het lijkt me dat je op zoek bent naar een laptop met een AGN kaart. Oftewel: zodra je weet welke kaarten deze standaarden ondersteunen kun je uitzoeken welke laptops voorzien zijn van deze kaarten.

Welke kaarten ondersteunen AGN?

offtopic:
Apple doet tegenwoordig met alle machines aan het 5GHz spectrum

[ Voor 16% gewijzigd door hans_lenze op 09-06-2010 20:29 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:30
Of wat je ook kan doen is de laptop kopen die je wilt en zelf het kaartje vervangen door een dual band kaartje. Ik moet hierbij zeggen dat ik geen garanties kan geven dat je dezelfde antenne kan blijven gebruiken, maar ik denk het wel.

Zoek eens naar Intel WiFi 5100 of Intel WiFi 5300 netwerkkaartjes

[ Voor 65% gewijzigd door Lt-Crash op 09-06-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219102

Topicstarter
Inderdaad, een AGN kaart. Had me niet gerealiseerd A altijd 5GHz is. En inderdaad Apple; echter zoek een "goedkope" machine ... en Apple heeft volgens mij geen HDMI uitgang.

En vervangen in een nieuw apparaat is qua garantie ook niet anders. Ik heb al eens een 4965AGN in een laptop geplaatst maar de 2.4 GHz antenne werkt minder goed dan een specifieke 5GHz antenne.