Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon voor zowel portable use en gebruik met de PC.
Ik heb een hoop gezocht op internet en ik heb ook een hoop koptelefoons beluisterd en heb inmiddels geconcludeerd dat ik één van deze twee wil. Ik heb ook besloten voor een half-open te gaan. Ik vind half-opens toch prettiger dan dichte, en helemaal open koptelefoons maken te veel herrie aan de buitenkant en laten ook te veel binnen. Ook is circum-aural voor mij een eis, dus ook de vergelijkbare Grado's vallen gelijk af.

Ik heb de meeste Sennheisers rond de pricerange van deze AKG's beluisterd ( HD 595 o.a. ) en ik vond de AKG's toch een stuk lekkerder klinken en zitten.

Ik heb gisteren de AKG K 142 HD kunnen beluisteren en vond deze erg goed klinken, ongeveer hetzelfde als de AKG K 172 HD's van een vriend van mij, aangezien ze ook zowat hetzelfde zijn behalve dan dat de laatste gesloten zijn. Helaas kon ik nergens de AKG K 242 HD bekijken of beluisteren, ik heb daarom hier een aantal vraagjes over, die ik na een lange tijd zoeken niet kon vinden

1: Is de 242 HD nou veel groter. Ik kan dit niet opmaken uit de foto's maar ze lijken wel veel op de grote AKG's, maar aangezien het voor portable use is een AKG K 142/172 HD al groot zat.

2: Voor de mensen die beide beluisterd hebben; zijn de 242's nou zo veel beter / het prijsverschil echt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Het zijn beide full size over-ears, dus het verschil kan niet enorm zijn aangezien ze ongeveer dezelfde bouw & design elementen bevatten.
Kennis van me heeft de 242HD's.. Als ik het me goed herinner is de 242 ronder, even breed en iets minder "lang" als de cups van de HD595 (aangenaam voor film btw). Heb geen idee hoe dit verschilt met een 142HD.

Senns hebben een langere tijd nodig om zich aan te passen (lees, uitzetten) naar je hoofd, de hogere modellen hebben een metalen band die lichtjes geplooid kan worden voor een lossere fit. dit ter zijde :)

Als laatste tip, misschien dat de AH-D1000 iets is indien je budget zo ver gaat (je noemde de HD595, zit in zijn prijsklasse). Hoewel ze closed zijn klinken ze absoluut niet zo donker. Ze 'lekken' ongeveer evenveel als een half-open design, dus volledig isolerend zijn ze van verre niet. Stevige natuurlijke bas en qua comfort zitten ze waarschijnlijk nog beter dan de AKG's. Design vind ik ze persoonlijk wat minder (maar geluid telt, niet? :p).

Bezit persoonlijk de AH-D2000, HD595 & 600, en binnenkort (ze liggen te schimmelen bij de douane..) AKG 702's. En qua comfort steekt de Denon er boven de rest uit, iets waar ze wel vaker voor geprezen worden. Heb nooit 1 van bovenstaande AKG modellen ook beluisterd, dus kan jammer genoeg geen mening geven ivm geluidskwaliteit onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
De AH-D1001 had ik ook al bekeken (op internet, niet beluisterd), kan ik via eBay voor de zelfde prijs krijgen als de AKG's, design vind ik juist wel mooi, alleen na wat reviews twijfel ik erover aangezien het een rebranded versie is van de Creative Aurvana Live die retail in Nederland de helft kost.

[ Voor 7% gewijzigd door Denzo op 09-06-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Om nog maar even te schoppen, nog een vraagje:

Ik heb de 142 HD's dan wel uit kunnen proberen, in een grote winkel als de Media Markt is het moeilijk testen hoe erg het geluid lekt? Ik weet dat het half-opens zijn en altijd een beetje lekken, alleen lekken ze zo erg dat ze storen? Ik zet mijn muziek sowieso niet erg hard maar ik wil dit toch even zeker weten omdat ze anders misschien een beetje asociaal zijn in bepaalde situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
De K142/K141 mkII zijn supra-aural, ze rusten dus op je oor en niet zoals hierboven gezegd, om je oor. Daarmee lijkt me toch dat dit model afvalt als dat een belangrijk punt voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Ik heb ze geprobeerd in de winkel en ze zaten toch echt ( goed genoeg ) om mijn oor heen, ik zal wel kleine oren hebben dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Gelijk heb je, als ze passen passen ze :-D
Welke van de twee je ook neemt, ik zou altijd kiezen voor de pro-lijn van AKG: de K240 mk II of de K141 mkII i.p.v. de HD varianten. Deze zijn identiek aan hun consumentenbroertjes qua geluid maar worden altijd geleverd met "pleather" en velours oorkussens en hebben als extra bonus een stevige, loskoppelbare aansluitkabel. De pro-lijn vindt je doorgaans bij de beter gesorteerde muziekwinkels en zijn vaak bijna gelijk in prijs. Als het verschil te groot is niet doen natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Ik zou graag de 141 MK2's halen alleen zijn deze €115 en de 142 HD's €87, toch een flink verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Oei, nee dat zou ik ook niet doen. Wel jammer, persoonlijk zou ik hier max 15 euro extra voor over hebben, dit is net een stapje te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Inmiddels de AKG K 142 HD besteld op komplett.nl, hopen dat hij binnenkort aankomt. Ik zal helaas geen review kunnen schrijven door het intelligente karmasysteem van Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Schrijf je je review toch gewoon hier, net zo bruikbaar hoor! Alleen minder goed vindbaar natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:05

FeaR

In GoT we trust

Denzo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:32:
Inmiddels de AKG K 142 HD besteld op komplett.nl, hopen dat hij binnenkort aankomt. Ik zal helaas geen review kunnen schrijven door het intelligente karmasysteem van Tweakers.net
Tsja, die negatieve karma heb je toch aan jezelf te danken. Als je gewoon normaal post dan heb je hier als het goed is geen last van. Dus in plaats van er van te leren ga je nu ranten op Tweakers.net 8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJoe
  • Laatst online: 24-12-2022
Ik had de K141 (de voorloper van de K142 dus) al jaren in gebruik, maar er begon sleet op te komen, voornamelijk aan de "filtermatjes" binnenin. Qua geluid vond ik dit een prima ding, dus ging ik op zoek bij de opvolgers.
Ik zat te twijfelen tussen dezelfde modellen als jij, en ben dan toch voor de K242 gegaan.

Voorlopige conclusies:
- K242 is veel groter, de K141 was bij mij on-ear, deze is fully over-ear
- draagcomfort is fantastisch (zoals voorheen), hij blijft ook erg licht
- halfopen: heb de indruk dat er meer geluid "lekt" dan bij de K142
- geluidskwaliteit is niet beter (en daar had ik toch iets verwacht :| )

Misschien helpt het iemand die ook zit te twijfelen tussen deze 2.

Hier nog een goede snelle vergelijking tussen de verschillende AKG-modellen. De K142 zou dan toch, net zoals de K141, een on-ear zijn, zoals Marcel al zei.

[ Voor 16% gewijzigd door DonJoe op 13-01-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Beetje een late reactie, heb de K142 HD nu al een half jaar zo'n beetje ( en zeer tevreden! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJoe
  • Laatst online: 24-12-2022
Denzo schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:05:
Beetje een late reactie, heb de K142 HD nu al een half jaar zo'n beetje ( en zeer tevreden! )
Daarom:
Misschien helpt het iemand die ook zit te twijfelen tussen deze 2.
Pagina: 1