Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09-2013
Beste tweakers,

Ik hoop dat één van jullie kan helpen. Ik zit met het probleem dat ik geen beeldscherm krijg wanneer ik de pc opstart. Alles vervangen videokaart, monitor, geheugen, moederbord, processor, voeding en kabels. Ik zou echt niet weten waar het meer aan kan liggen.

PC geeft geen gekke piepjes en lijkt normaal op te starten, videokaart nu een lightning 5870. Laatste 3 pogingen werkte muis en toetsenbord niet, allebei usb. Daarvoor leek in iedere geval het toetsenbord te reageren.

Groeten,

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:00

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Eehhh defect beeldscherm? Al een ander scherm getest?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Ja en dat is het dus niet, beide beeldschermen blijven zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De omschrijving die je geeft is wel erg beperkt. Hoe is de configuratie opgebouwd en uit welke componenten. Wat doet het precies wel en wat niet? Gaan de fans draaien, heeft het moederbord wellicht diagnose lampjes onboard? Heb je de PC zelf in elkaar gezet of in elkaar laten zetten? Heeft het ooit wel gewerkt? Krijg je helemaal geen beeld of alleen een bios scherm? Is de voeding zwaar genoeg om het geheel wat power te voorzien?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Oke

Videokaart: 4870, 5870, gtx260 en 5780 lightning
Moederbord: Fuzion en XPOWER geeft E8 verder niks wat indicatie op een fout aantoont. Alles mooi blauw
Processor: IB-920 en I5-750
Geheugen: OCZ 1366Mhz en 2000mhz 2gb t/m 12gb
Voeding: Corsair 850 en Nexus 1.100 watt
Monitor: Syncmaster 2343 en een 224

Capitals huidige build

Ook is nu de ssd verwisseld geweest van kingston naar intel

PC is mijn 7de zelfgebouwde en heeft nog niet met dit moederbord gewerkt.

Beeld blijft altijd zwart met soms een "check signal kabel analog"

CPU fans draaien en het systemfans op het moederbord ook. CPU fan versneelde en vertraagde, maar net als de USB muis en toetsenbord is dat ook niet meer het geval bij laatste 3 reboots. Ik denk dat het aan de kast kan liggen, maar het moederbord maakt geen kortsluiting anders ging de pc niet eens aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Domus von Dutch op 09-06-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe moeten we dit lezen? Je geeft meerdere componenten door elkaar. Is dit oud vs / nieuw? Wat zit er nu op dit momnet aan? Probeer alles eens los te koppelen wat je niet nodig hebt om als basis op te starten / in de post te komen: dus 1 videokaart, geen disken, geen usb devices etc. Het enige wat je wilt is beeld tijdens het eerste moment van het opstarten zodat je de informatie kunt zien die de bios weergeeft. Mocht je hier informatie te zien krijgen dan ga je een stap verder door bv alleen een toetsenbord aan te sluiten. Op deze manier kun je componenten toevoegen.

Probeer iets duidelijker te zijn in de stappen die je doorloopt en wat het resultaat daarvan is.

Heb je de PC zelf in elkaar gezet of in elkaar laten zetten?
Ik denk dat het aan de kast kan liggen, maar het moederbord maakt geen kortsluiting anders ging de pc niet eens aan.
Dat hoeft niet zo te zijn. Het is mogelijk dat er toch een kleine sluiting is in een bepaald deel van het systeem terwijl je toch een power on kunt doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 09-06-2010 19:22 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
oke Crosair 850 watt, X-power, 1600mhz OZC 2gigabyte en een 4870 gainwarth uit de kast op een kartonnen doos en nu gaat hij niet aan. Wel licht het blauwe powerknopje op ik test verder

Terug in de kast, kan daar de nexus voeding niet uit verwijderen. Beeld blijft zwart, kan iemand helpen?

[ Voor 23% gewijzigd door Domus von Dutch op 10-06-2010 15:56 ]

Pagina: 1