Toon posts:

Mijn spellen staan stil bij het swappen, normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn PC tijdens een spel iets moet swappen naar C: dan hangt het beeld 1 sec ofzo, en dat is vet irritant.

Ik draai mijn games vanaf schijf F: (partitie). Mijn swap file staat dus niet bij mijn games op de schijf.

HDD : Diamond Maxtor 20,4 gig 7200 rpm 2048 cache!

Verwijderd

Dat staat je swap dus wel. HEt is nog steeds de zelfde fysieke schijf, en de koppen moeten nog steeds heen en weer schieten tussen die partities.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar dat was ook de reden dat ik er partitie bij had gezet, maar is het verschijnsel normaal? zo ja, dan koop ik er ff 128 mbtjes bij!

Verwijderd

Ja dat probleem is normaal. Oplossing:
Geheugen bij prikken.

Verwijderd

Topicstarter
Okdan :)!

Verwijderd

Je pagefile op F: zetten zou kunnen helpen.
Zet dit bijvoorbeeld in je system.ini

PagingDrive=F:
Pagingfile=F:\pagefile.sys
MinPagingFileSize=262144
MaxPagingFileSize=524288

De "Min- en MaxPagingFileSize kan je natuurlijk aanpassen; je moet het wel in Kbytes houden.

Greetz themiker

P.S. Meer geheugen is natuurlijk nooit slecht:P

Verwijderd

Dit werkt perfect !!! (vooral met 128MB)

Als je gaat gamen, zet dan wel alle OVERBODIGE programma's die op de achtergrond draaien UIT. (mbv Taskmanager)

Hoeveel icoontjes staan er bij het klokje
rechtsonder in het beeld? (actief proggie)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

als je natuurlijk een virusscanner gebruikt |:( en je dma bijvoorbeeld niet staat ingeschakeld dan kun je grote problemen krijgen met al die residente proggies : ==> koop iig. gewoon extra ram en kijk of je harde schijf wel goed is aangesloten/ ingesteld... U/DMA 66/100 flatcable, en dma aangevinkt ?
SUCCES >:)

JayGTeam (213177)

Pagina: 1