• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09-2025
Oi,

Ik ga van watercooling terug naar luchtkoeling, omdat watercooling alleen maar duurder is, niet eens zoveel stiller en niet onderhoudsvriendelijk :)

Nu ben ik dus aan het kijken voor luchtkoelers voor mijn 2 5770's.
Ik zie alleen dat heel veel koelers niet compatibel zijn, zoals de topper van Promilatech, Scythe Setsugen, en de Thermalright T-rad...

De enkele die past is de HR-03 rev A. maar die is heel erg groot.

Weet iemand toevallig een andere GOEDE koeler die past?
Ik wil mijn kaartjes wel overclocken want ik weet al zeker dat ze de 1000mhz core halen.

Alvast bedankt :)

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-01 22:00

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
mushashi :9

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik heb de Thermalright HR-03 Rev. A voor mijn HD5770. Hij is inderdaad erg groot, maar kan op twee manieren worden gemonteerd. Ik denk dat wanneer je de bovenste kaart monteert met de koeler als het ware 'om' de kaart heen en de koeler op de onderste kaart op de normale manier, het wel zal passen in de kast.
http://www.thermalright.c...t_vga_cooler_hr03reva.htm en vervolgens 'PDF'staan de verschillende manieren uitgelegd.

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

• j0ren
oh de grote is geen probleem. Ik vind het alleen jammer dat er maar 1 92mm fan op de thermalright kan.

Wel intressant is die mounting manier, zal wel leuk staan zo 2 van die koelertjes.

Verder vind ik hem ook best duur, ik baal er echt van dat er zo weinig passen.

Een mushashi is ook best leuk, maar daar zit een fancontroller aan vast, en hij presteerd denk ik niet super

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 17:20
Inderdaad, stil, gemakkelijk gemonteerd enz.. Wat wil je nog meer? :)
Hij koelde mn 4850 toch zeer goed, van 50°C idle naar 30°C idle, dus van koelprestaties ook geen geklaag..
Die fancontroller steek je dan toch gewoon ergens weg? Of je steekt ze gewoon in het slot naast je musashi? (is dualslot kaart dan)

[ Voor 37% gewijzigd door Spaiker op 09-06-2010 22:36 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

j0ren schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:11:

Een mushashi is ook best leuk, maar daar zit een fancontroller aan vast, en hij presteerd denk ik niet super
De Musashi presteert prima, maar de HD5770 staat niet op de compatibility list (itt bijv de HD5850), dus hij valt sowieso af.

• j0ren
Daarom.

Ik snap niet waarom geen enkele van de bekende koelers niet op de 5770 past..

Ik ga de komende tijd wel stockkoeler draaien en opzoek naar een alternatief.

Weltrusten :)

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
Prolimatech MK-13 zou moeten passen. Ik heb net een paar recente reviews bekeken en ik ben er zeer tevreden van. Alleen is de koeler nogal groot. Bij mij hangt er een 140 mm fan voor op lage snelheid en de temperatuur komt nooit boven 70 graden uit.
http://www.pureoverclock.com/article919.html

[ Voor 21% gewijzigd door Dukekiller op 09-06-2010 23:30 ]

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Maar dan kun je geen crossfire meer draaien ;)

specs

• j0ren
De MK-13 past NIET op de de 5770 :( staat namelijk niet in het compatibele lijstje.

Dikte van koeler maakt niet zoveel uit, heb tussen de kaarten nog 3 slots vrij :)
( msi 790fx-gd70, kaarten in 1e en 3e slot )

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
In de review stond de 5770 anders wel vermeld. Ik vermoed dat de meeste videokaarten wel zullen werken, maar ik denk dat er custom designs van de 5770 zijn. 1 ervan is een tweaker geweest die de heatpipes heeft moeten buigen om het erop te passen.
productreview: Prolimatech MK-13 review door Bjornmeijer935

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Heeft de 5xxx serie niet allemaal dezelfde mounting holes?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• j0ren
Ik heb prolimatech even gemaild en wacht op hun mailtje :)

Ik kan me niet voorstellen dat geen enkele koeler op de 5770 past :s

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik zit/zat met hetzelfde probleem maar denk dat ik de oplossing gevonden heb. Het grootste probleem is blijkbaar dat de core in de reference ontwerpen veel dichter bij de DVI aansluitingen zit dan bij andere kaarten.(foto: http://www.overclock.net/...cooler-6.html#post8233990 )

De L2 die al gelinked is. Deze is stiller maar presteert even slecht als stock, en slechter in crossfire.
HR-03 rev.A http://www.overclock.net/...-cooling.html#post7722410
MK-13 past 100% zeker ook, staat in het topic waar ik uit link in deze post.
Accelero Twin Turbo past blijkbaar ook, maar lijkt me niet mogelijk voor CF. Ik zou het eens moeten uitmeten.
En hier is de volgens mij perfecte oplossing: Arctic Cooling Accelero 1 Rev. 2 http://www.overclock.net/...ooler-10.html#post9030234
Merk op dat zijn kaart de core ook een beetje meer naar achter heeft, maar zoals je kan zien op de geassembleerde foto's is er nog heel wat ruimte over, nog meer als je wat met de schaar werkt. (Zijn knipwerk is trouwens enkel nodig omdat hij een speciaal kleine case heeft)

Deze laatste ga ik over een maandje zelf ook toepassen.

Laatste noot: je hebt ook non-reference 5770 met de gpu veel meer naar de achterkant, zodat je geen last hebt van de DVI block die in de weg zit. Dit zou meer opties moeten geven, mogelijk een VF100 bijvoorbeeld. Maar niemand heeft geld teveel om het te testen blijkbaar :)

• j0ren
Ik ben bang dat ook de accelero niet gaat passen.
IK heb dus het reference pcb, waarbij de core véél meer naar voren zit.
Sowieso ga ik niet in mijn koeler knippen, dat verneuk ik sowieso.

Verder zou ik dan ook geen crossfire kunnen draaien met een fan erop.

Heb mail gehad van prolimatech en ze vertellen dat de core van de 5770 te dicht op de DVI poorten zit.

Gr,
Joren

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 17:20
Even topickaap: heeft het nut om de koelpasta die erop zit (met standaard koeler natuurlijk) te vervangen met AC MX-2 en dan de stock koeler terugplaatsen? Of kan dat alleen maar nefaste gevolgen hebben?
Ik wil hem namelijk niet vervangen vanwege de looks en mn window :') .

• vorda
Spaiker schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:26:
Even topickaap: heeft het nut om de koelpasta die erop zit (met standaard koeler natuurlijk) te vervangen met AC MX-2 en dan de stock koeler terugplaatsen? Of kan dat alleen maar nefaste gevolgen hebben?
Ik wil hem namelijk niet vervangen vanwege de looks en mn window :') .
Ja, dit heeft heel veel nut zelfs.
j0ren schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:09:
Ik ben bang dat ook de accelero niet gaat passen.
IK heb dus het reference pcb, waarbij de core véél meer naar voren zit.
Sowieso ga ik niet in mijn koeler knippen, dat verneuk ik sowieso.

Verder zou ik dan ook geen crossfire kunnen draaien met een fan erop.

Heb mail gehad van prolimatech en ze vertellen dat de core van de 5770 te dicht op de DVI poorten zit.

Gr,
Joren
Mjah, een fan erop zou niet nodig zijn als je de temps in dat topic ziet. Die temps zijn trouwens ook met crossfire.

• alaintje
  • Nu online
topic-kaap.
Grapje:p welke blokken had jij op je 5770 zitten? Of had je er nog geen op zitten.
Ik wil misschien mijn 5770 waterkoelen(enkele) alleen vind ik nou niet echt een geschikt blok, heb er tot nu toen één gevonden maar weet niet of die past, er zijn al zoveel reviesis van de 5770
Zijn alle PCB's hetzelfde van alle kaarten? Bedankt!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• j0ren
hoi!

Ik had een EK Fullcover blok erop zitten :)

Als je de versie hebt met 2 dvi poorten boven elkaar, heb je het referentie design :) Dan past ie dus.

Ik heb trouwens dat watercoolblok te koop dus check anders even mijn ads!! :D

• alaintje
  • Nu online
Ik heb nog niks dus. Ik wil eersrmt zin hoe het met cpu afloopt :p .
Sorry. Maar die van de twin frozr ofzo kunnen passen. Waarom verschilt dat toch allemaal :s

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-01 22:13
Oude kaarten incl blocks verkopen en 2 nieuwe asus cucores terug kopen. Daar plaats je scythe setsugens op (met de originele fan omgedraaid) en dan bijven je kaarten zeker wel koel.

• vorda
BlackWhizz schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:07:
Oude kaarten incl blocks verkopen en 2 nieuwe asus cucores terug kopen. Daar plaats je scythe setsugens op (met de originele fan omgedraaid) en dan bijven je kaarten zeker wel koel.
Ik heb toevallig 2 Cucores, de setsugen past dus perfect? Laat me denken dat zowat alles met het juiste mount patroon op de cucore past, niet?

Er vanuitgaande dat alles wat op een 5850 past ook op de cucore kan passen, wat zou de beste prijs/kwaliteit cooler zijn voor een crossfire setup?
Ben persoonlijk een Musashi aan het overwegen, of zou dat overkill zijn (of niet lukken in CF)?

[ Voor 7% gewijzigd door vorda op 14-06-2010 14:53 ]

Pagina: 1