PC wil het internet niet op

Pagina: 1
Acties:

• Br4mmie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09-2023
Goed.. ik heb dus geprobeerd het internet te fixen bij iemand, maar het is me niet gelukt.
De PC zat aangesloten met een doodnormale LAN kabel, en windows vista zei dat ie alleen lokaal toegang had. Ik heb toen geprobeerd om het kabeltje is goed vast te klikken en de router is opnieuw op te starten enzo, het standaard gedoe. Dat werkte niet, drivers opnieuw installeren trouwens ook niet. Daarna heb ik windows 7 geinstalleerd, want je weet het he.. vista is zo geweldig. Het probleem was alleen nog steeds hetzelfde na het installeren van windows 7.

Toen kreeg ik opeens een idee: ik fiets naar huis, haal mn wifi usb-stick, en probeer die uit. Hij kon alle netwerken in de buurt wel zien, dus ik selecteer het juiste netwerk, voer het wachtwoord in (100x gecheckt..), en vervolgens moest ik 1 minuut wachten op het bericht dat ie geen verbinding kon maken.

Oh, en mijn usb-stick is niet kapot, thuis werkt ie prima.

Heeft iemand een idee van wat ik moet doen?

Verwijderd

Het lijkt mij dat, gezien de informatie, je het probleem nu niet zozeer meer moet zoeken bij de computer. Ik denk zelf dat het probleem eerder ligt bij de router. Probeer eens of je in het menu van de router kan komen en kijk daar eens of er problemen zijn gerapporteerd.

Verder kun je nog kijken of de internetkabel zelf wel goed aangesloten zit en anders kun je proberen de router te resetten.

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:44
Misschien is er sprake van MAC address control in de router, en moet je het MAC-adres expliciet toestaan (alhoewel dat volgens mij voornamelijk gebruikelijk is bij wireless)? De UTP-kabel werkt wel gewoon?

Heb je trouwens wel verbinding met de router, of dat ook niet?

[ Voor 13% gewijzigd door psychonetics op 09-06-2010 18:29 ]

• Br4mmie
@ wouterhehe: Is het daarbij normaal dat andere computers / ipods wel verbinding kunnen maken?
@ psychonetics: de UTP kabel geeft alleen 'lokaal' toegang, hij werkt dus niet
(de wifi maakt geen verbinding, de UTP kabel dus wel)

[ Voor 50% gewijzigd door Br4mmie op 09-06-2010 18:31 ]

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:44
Br4mmie schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:28:
@ psychonetics: de UTP kabel geeft alleen 'lokaal' toegang, hij werkt dus niet
Ik bedoel meer of je UTP-kabel niet kapot is, in die zin dat er bijvoorbeeld een keer met een bureaustoel overheen gereden waardoor er kabelbreuk is ontstaan of dat er te hard aan getrokken is of iets dergelijks.

• Br4mmie
psychonetics schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:32:
[...]
Ik bedoel meer of je UTP-kabel niet kapot is, in die zin dat er bijvoorbeeld een keer met een bureaustoel overheen gereden waardoor er kabelbreuk is ontstaan of dat er te hard aan getrokken is of iets dergelijks.
ik heb eigenlijk geen idee. heb er wel aan gedacht, maar het leek me een beetje sterk omdat windows wel claimt lokaal toegang te hebben.

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-12-2025

bartijn2

Fixing the world

Voor de duidelijkheid;

Er zitten meerdere pc's op dezelfde router die wel verbinding hebben met het internet?
Er is geen andere pc draadloos aangesloten op de router?

Als er meerdere pc's zijn dan kan het de kabel zijn zoals psychonetics al zegt, maar het kan ook een blokkade in de router zelf zijn. Of een mac filter of een verkeerd ip adres.
Zet het eens op automatisch en kijk eens wat er dan gebeurt..

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• Br4mmie
bartijn2 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:39:
Er zitten meerdere pc's op dezelfde router die wel verbinding hebben met het internet?
Er is geen andere pc draadloos aangesloten op de router?
Er zitten 2 pc's op het netwerk, 1 die het wel doet en 1 die het dus niet doet. Verder wisten ze niet eens dat ze een wireless hadden. Vind het opzich wel vreemd dat mijn ipod wel zo op de wireless kan en die pc niet.

anyway, ik ga in ieder geval even in de router kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Br4mmie op 09-06-2010 18:55 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Op die pc heeft internet nog nooit gewerkt? De Win 7 install is een upgrade vanuit Vista? Wat voor een IP etc. krijgt hij toegewezen?

[ Voor 19% gewijzigd door Nivk op 09-06-2010 19:12 ]

• Br4mmie
Nivk schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:11:
Op die pc heeft internet nog nooit gewerkt? De Win 7 install is een upgrade vanuit Vista? Wat voor een IP etc. krijgt hij toegewezen?
Het interneet deed het ineens niet meer op vista. Daarna heb ik win 7 clean erop gezet.
Heeft dus wel gewerkt. IP: 192.168.2.3
Pagina: 1