hoi
ik heb pas geleden en paar lifepo4 cellen besteld in duitsland en ik heb daar bij ook een BMS (battery mangement system) voor besteld. deze zijn bestemd voor mijn eigengebouwde laptop.
het voordeel van deze cellen zijn dat ze veiliger zijn om mee te werken en ook zeer licht zijn een cell van 3.3V 10AH weegt ongeveer 330gram.
wat ik net al zij dat ik dus 4x lifepo4 cellen en bms heb gekocht.
maar nu komt het probleem de bms balanceerd en laad en ontlaad de cellen
maar het heeft ook stroom nodig om ze teladen, dus ik weet niet of ik perse een lader moet gaan kopen of er een voeding aan hang.
het leek mij geen probleem om er dan een voeding aan tehangen
want infeite regelt de bms het laden van de cellen.
maar of ik dan de 2000 ont/laad cyclussen haalt ben ik niet zo zeker van ook omdat de cellen tamelijk duur zijn.
product linken:
Lifepo4 3.3V 10AH
BMS
laders
ik heb pas geleden en paar lifepo4 cellen besteld in duitsland en ik heb daar bij ook een BMS (battery mangement system) voor besteld. deze zijn bestemd voor mijn eigengebouwde laptop.
het voordeel van deze cellen zijn dat ze veiliger zijn om mee te werken en ook zeer licht zijn een cell van 3.3V 10AH weegt ongeveer 330gram.
wat ik net al zij dat ik dus 4x lifepo4 cellen en bms heb gekocht.
maar nu komt het probleem de bms balanceerd en laad en ontlaad de cellen
maar het heeft ook stroom nodig om ze teladen, dus ik weet niet of ik perse een lader moet gaan kopen of er een voeding aan hang.
het leek mij geen probleem om er dan een voeding aan tehangen
want infeite regelt de bms het laden van de cellen.
maar of ik dan de 2000 ont/laad cyclussen haalt ben ik niet zo zeker van ook omdat de cellen tamelijk duur zijn.
product linken:
Lifepo4 3.3V 10AH
BMS
laders
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 21:12 . Reden: typo ]