Excel 2003: leeftijden tellen voor een grafiek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:38

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
In excel 2003 heb ik een kleine 3000 personen op een werkblad staan. Deze personen worden weergegeven met een naam, een geboortedatum en een kolom leeftijd (die uit de geboortedatum wordt berekend). Ik wil uit de leeftijdskolom een grafiek maken die leeftijd afzet tegen het aantal mensen dat behoort tot die leeftijdsgroep. Ik wil dus in een oogopslag kunnen zien hoeveel mensen van welke leeftijd gebruik maakt van onze diensten.

Ik heb via Google verschillende mogelijke oplossingen gevonden, maar tot dusver heeft dat niet tot het gewenste resultaat geleid.

Zo dacht ik als mogelijke oplossing om een vierde kolom te maken waarin de getallen 1 t/m 100 onder elkaar staan. In de kolom daarnaast maak ik de vergelijking tussen die getallen en de leeftijden die ik tot mijn beschikking heb. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om als er aan een ALS-voorwaarde wordt voldaan op te tellen...

Heeft iemand wellicht een makkelijke oplossing. Is er een manier om in een keer uit de leeftijdskolom een grafiek te krijgen met leeftijd op de horizontale as en aantal van die leeftijd op de verticale as?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik ALS.AANTAL.

Zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aantal.als() lijkt me toch veruit het makkelijkste. Dan wel met een hulpkolom voor de leeftijd in jaren: met 0 decimalen afronden naar beneden dus.

edit: ah, je dacht inderdaad heel veel te moeilijk als je de gewone als dacht te gaan gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 09-06-2010 16:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

Of, als je je leeftijd-in-jaren kolom hebt, een mooie draaitabel :Y).
AANTAL.ALS(), anders zoekt (en rekent) het niet zo makkelijk.

[ Voor 68% gewijzigd door Reptile209 op 09-06-2010 17:14 ]

Zo scherp als een voetbal!