Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Tweakblogs] Views limiteren per IP

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:57
Het is al eerder aangekaart, maar nu dan maar een los topic erover: is het mogelijk om de views bij Tweakblogs te limiteren per IP? Als je ingelogd bent dan krijg je maar 1 view per bezoeker, maar is de bezoeker niet ingelogd, dan kan 'ie naar hartelust gaan zitten F5'en en elke refresh levert 1 view op, waardoor je dus blogs zoals die van Thinkreal_ krijgt waar posts 6.000+ of zelfs 9.000+ views krijgen (wat niet realistisch is).

Nu boeit viewcount niks natuurlijk, het is maar een nummertje, maar dit zorgt er wel voor dat deze blogs waarbij dit gedaan wordt (of het nou door de blogger zelf of door iemand anders gedaan wordt doet er niet toe) bovenaan de lijst van populaire posts komen te staan. Hierdoor blijven blogs soms 3-4 dagen bovenaan staan, terwijl ze anders na 1 of 2 dagen al uit het zicht zouden zijn.

The devil is in the details.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Als je ingelogd bent dan krijg je maar 1 view per bezoeker
Nee, dat klopt niet. Er is alleen een uitzondering voor je eigen views - die tellen niet mee (mits je ingelogd bent).

Verder maakt dit gewoon gebruik van dezelfde view-count logica die we voor bijvoorbeeld frontpage artikelen en forumposts gebruiken. Dat is een vrij domme teller die geen limitering op basis van IP's doet.

Intentionally left blank

• Hahn
Ow, dacht dat ik het ook eens had geprobeerd op andere blogs, maar dat lijkt inderdaad toch niet zo te werken, my bad.

Maar is het voor blogs dan geen idee om te doen alsof elke blogpost iemand z'n eigen blogpost is (voor de views dan)? Weet niet of dat realiseerbaar is, maar aangezien er wel een check qua views in zit als het je eigen blogpost is, zou het zomaar kunnen :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mute schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:03:
Ow, dacht dat ik het ook eens had geprobeerd op andere blogs, maar dat lijkt inderdaad toch niet zo te werken, my bad.

Maar is het voor blogs dan geen idee om te doen alsof elke blogpost iemand z'n eigen blogpost is (voor de views dan)? Weet niet of dat realiseerbaar is, maar aangezien er wel een check qua views in zit als het je eigen blogpost is, zou het zomaar kunnen :P
Dan moet je toch weten of iemand de betreffende post al eerder bekeken had (op basis van user-id of ip), en dat zit er nu dus niet in. Als je je eigen blog bekijkt wordt simpelweg het stats-scriptje niet aangeroepen (en de check of iets je eigen blog is is natuurlijk makkelijk: if (huidige user != blogowner) logview()).

Op basis van IP zal je ook moeten kijken wat een redelijk aantal views is binnen een bepaald tijdsbestek.

Al met al is het niet geheel triviaal, en aangezien we hier generieke code voor gebruiken is ook nog de vraag of we dit wel willen voor de andere plekken waar we views agregeren.

Intentionally left blank

• Hahn
Ah, ik snap waar het fout gaat met mijn gedachten denk ik. Ik was in de veronderstelling dat je eigen view ook (eenmalig) meetelt als blogeigenaar zijnde, maar als je je eigen blog bekijkt komt er dus helemaal niks bij (?).

Maar een andere viewcounter voor Tweakblogs is geen mogelijkheid? Ik weet niet hoeveel tijd/werk zoiets kost :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mute schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:24:
Ah, ik snap waar het fout gaat met mijn gedachten denk ik. Ik was in de veronderstelling dat je eigen view ook (eenmalig) meetelt als blogeigenaar zijnde, maar als je je eigen blog bekijkt komt er dus helemaal niks bij (?).
jep
Maar een andere viewcounter voor Tweakblogs is geen mogelijkheid? Ik weet niet hoeveel tijd/werk zoiets kost :)
Alles kost tijd en tijd is schaars, het komt dus allemaal neer op prioriteiten...

Intentionally left blank

Pagina: 1