Enige tijd geleden stopte mijn staande kamerventilator met werken. De ventilator wilde alleen nog maar heel langzaam gaan draaien, en wilde niet echt meer op toeren komen.
Ik heb 'm opengeschroefd om te kijken wat er mis was en trof het volgende aan:

Deze condensator was redelijk gesmolten.
Ik ben op zoek gegaan naar een vervangende, maar in de electronicazaak waar ik ben geweest hadden ze wel condensators met deze eigenschappen, maar deze waren veel te groot en kan ik niet in de behuizing van de ventilator kwijt. De afmetingen van deze zijn ca 4 bij 2 bij 1 cm. Volgens de verkoper was deze niet te bestellen
Ook online is het me nog niet gelukt om er eentje te vinden
Wie weet waar ik een soortgelijke condensator kan vinden (450V 3.0 uF)
Is mijn fan ook werkend te krijgen zonder condensator, of eentje met lagere of hogere specificaties
Ik heb 'm opengeschroefd om te kijken wat er mis was en trof het volgende aan:

Deze condensator was redelijk gesmolten.
Ik ben op zoek gegaan naar een vervangende, maar in de electronicazaak waar ik ben geweest hadden ze wel condensators met deze eigenschappen, maar deze waren veel te groot en kan ik niet in de behuizing van de ventilator kwijt. De afmetingen van deze zijn ca 4 bij 2 bij 1 cm. Volgens de verkoper was deze niet te bestellen
Ook online is het me nog niet gelukt om er eentje te vinden
Wie weet waar ik een soortgelijke condensator kan vinden (450V 3.0 uF)
Is mijn fan ook werkend te krijgen zonder condensator, of eentje met lagere of hogere specificaties
yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....