[Sony 40W4500 & HTSF1300] geen geluid van TV naar versterker

Pagina: 1
Acties:

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 13:34

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Weet niet of dit onder "Audio en HiFi", "LCD, Plasma & Projectie" of "Mediaspelers en HTPC's" valt, hopelijk heb ik goed gegokt ;)

Sinds december 2008 heb ik de Sony 40W4500 en als surround set de HT-SF 1300. Deze waren met elkaar verbonden via HDMI en een optische kabel. Zodra de TV aan ging, ging automatisch ook de versterker aan en kwam het geluid van de TV via de versterker.

Daarnaast had ik ook een DVD-speler, welk was verbonden met scart naar de TV, en coaxiaal naar de versterker. Dit werkte ook 9 van de 10 keer goed (soms moest ik de HDMI even uit de TV trekken omdat ik anders niet de versterker op DVD kon zetten, dan sprong de TV ook naar een ander kanaal...vaag, doet er niet toe ;))

Nu heb ik een Blu Ray speler gekocht, Sony BDP470. Ik de boel verbouwen, DVD eruit, Blu Ray erin....

Alles werkt goed, behalve dat ik niet het geluid van de TV over mijn versterker krijg 8)7

Alles zit (zover ik weer) goed aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://www.zath.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/sony-bdp-s570-blu-ray-player.jpg <--HDMI--> Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/600x400/c/d/Sony-HT-SF1300-0.jpg <--HDMI + Optical--> Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Sony-40W4500.jpg

Als ik een DVD (heb nog geen BluRay Disk) in de Blu Ray speler stop, speelt deze goed af, geluid over de versterker. Als ik geluid via mijn Airport afspeel over de versterker, werkt dat ook goed.

Het moet dus de verbinding tussen de TV en Versterker zijn lijkt mij. De optische kabel is (was in ieder geval) in orde. Aan beide kanten zie ik dat er rood licht uitkomt, en deze kabel heeft altijd gewerkt. Qua instellingen op TV/Versterker is er ook niks gewijzigd.

Wat zie ik over het hoofd?

Koop hier mijn P1 reader :)

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
offtopic:
kreeg een sql error:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SGVGnU1uC9yjxxAo6xjTsUwy/thumb.jpg

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 22:10
Op je TV even naar audioinstellingen zoeken en dan ipv tv-speaker, surroundsysteem kiezen. Heb zelf ook die tv zit momenteel alleen niet thuis. Exact weet het niet maar even zoeken dus naar deze instellingen. Ook zorgen dat je controle voor hdmi aanstaat.

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Neefdave schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:02:
Op je TV even naar audioinstellingen zoeken en dan ipv tv-speaker, surroundsysteem kiezen. Heb zelf ook die tv zit momenteel alleen niet thuis. Exact weet het niet maar even zoeken dus naar deze instellingen. Ook zorgen dat je controle voor hdmi aanstaat.
Dat heb ik geprobeerd, en dan hoor ik niks. :'(

• Deef_K
Maar je kijkt dus gewoon analoog?

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Neefdave schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:57:
Maar je kijkt dus gewoon analoog?
Ja dat klopt, ik kijk nog analoog (via de kabel).

Heb net even het een en ander nagekeken, en het gekke is, dat de versterker en tv elkaar wel 'zien'. Als ik de volume van de tv verander, zie je dat op de versterker....

Er is alleen geen geluid :?

[ Voor 34% gewijzigd door iMars op 09-06-2010 17:48 ]

• Deef_K
Je versterker staat wel op "TV"?

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Neefdave schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:40:
Je versterker staat wel op "TV"?
Ja, de optische kabel is aangesloten op de optische ingang met label TV en de versterker staat inderdaad op TV.

Dit is de aansluitschema:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/142ensz.jpg
In plaats van kabel d (tulp/cinch) maak ik gebruik van de optische ingang.

Zou goed moeten zijn lijkt me...

Met een standaard tulp/cinch kabeltje heb ik wel geluid... Kan het aan de instelling liggen? Of is het optische kabeltje kapot?

[ Voor 39% gewijzigd door iMars op 09-06-2010 22:49 ]

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 16:34
Heb je ingang "video2" al getest?

Metal up your ass

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd... Mijn aanname was dat ik per se de TV aansluiting moest gebruiken. Ik ga het vanavond even proberen.

• JaymzHetfield
Nee dat lijkt me alleen het naampje. Ik zou het gewoon proberen. Dan kun je iig uitsluiten of het aan die andere ingang ligt.

Metal up your ass

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
JaymzHetfield schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:39:
Nee dat lijkt me alleen het naampje. Ik zou het gewoon proberen. Dan kun je iig uitsluiten of het aan die andere ingang ligt.
Nou ik heb het geprobeerd om de optische kabel op de andere optische ingang aan te sluiten (video 2), maar zodra ik de tv aanzet, springt ie automatisch naar 'TV' en zodra ik de versterker op 'Video 2' zet, gaat mijn TV automatisch op z'n eigen speaker :/

• JaymzHetfield
Ander optisch kabeltje proberen? Dan kun je een glasvezelbreuk uitsluiten.

Metal up your ass

Pagina: 1