Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:09
Heb gisteren mijn Scythe Mugen 2 geinstalleerd en zo ziet mijn PC er nu uit:
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/9572/fotolo.jpg
Die 2 pull's die ik erin heb gezet zijn optioneel zou het helpen?

Dit is mijn huidige Airflow:
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/2024/antec902.jpg

Dat licht blauwe vierkantje is mijn side panel intake die over mijn GPU heen blaast en voor de intake van mijn Scythe Mugen 2 zorgt.
De rode pijltjes zijn de uittakes en de blauwe intakes.
De ? heb ik nog niet en zijn optioneel, wat zonder ? staat heb ik dus momenteel.
Wat zou voor een betere airflow zorgen?

Alle intakes/outtakes zijn 12CM behalve die bovenop die is 20CM.
En aan de achterkant van de kast, naast de GPU zit nog een stuk open waar de lucht door kan stromen.

Huidige temps:
CPU idle/stress 30/42
GPU idle/stress 40-50
HD's zijn rond de 20 dankzij de front intakes :P

[ Voor 17% gewijzigd door RoyalMess op 09-06-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
ik heb zelf een antec 900 en heb het bijna hetzelfde, alleen ik heb mn mugen een kwart gedraait :)

lijkt me prima zo.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:09
Ik vroeg me af is het beter om nog een push aan de rechterkant van mijn Scythe Mugen 2 te zetten?
Want die outtakes heb ik eigenlijk al maar die zitten dan in me kast :P

EDIT: Kwart draaien kon bij mij wel maar dan kom ik verraderlijk dichtbij mijn Antec Bigboy volgens mij wel ertegenaan en dat heb ik liever niet :P

[ Voor 30% gewijzigd door RoyalMess op 09-06-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
het past in mijn 900 net niet helemaal waardoor 1 van de plaatjes van mn mugen iets ingedrukt word, maar niks schokkends :P

ik denk persoonlijk dat het erbij plaatsen misschien 2-3 graden uit zal maken maar denk niet dat het 't waard is.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Moet de PSU niet naar buiten blazen?

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 19:29
Ja je zou de PSU om moeten keren :P Scheelt ook weel wat ;) Denk niet dat het uit zou maken als je nog een fan aan de rechterkant van je mugen plakt, miss zelfs dat je airflow achteruit gaat, sinds je de flow van de onderste fan van je mugen verstoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Blaast je PSU sowieso niet naar buiten via de achterkant, terwijl de fan de lucht aanzuigt?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Die PSU airflow klopt inderdaad niet lijkt me, alle PSUs waar ik ervaring mee heb blazen de warme lucht aan de achterkant eruit en zuigen aan vanuit de kast. Voor de rest zou ik me niet te druk maken om overdreven push pull opstellingen rond je Scythe Mugen. Een extra fan aan dat ding hangen heeft namelijk een verwaarloosbaar effect op de temperatuur, zeker als je niet overclockt en wel al prima afzuiging nabij je CPU cooler hebt zitten, zoals bij jouw kast het geval is.

Ik zou er wel de voorkeur aan geven mn Mugen een kwartslag te draaien, je trekt nu namelijk warme lucht direct van je GPU langs je koelribben.

[ Voor 13% gewijzigd door Singular1ty op 07-09-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je verstoort idd zoals hierboven ook al geschreven je hele airflow zoals je nu je cpu-koeler hebt zitten, en je zoals Singular al schrijft trek je ook nog eens warme lucht van je gpu aan. Kwart slag draaien van je cpukoeler en dan zorgen dat je push/pull richting outtake aan de achterkant gaat, zodat je ook eens normalere airflow hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

De PSU zuigt de lucht aan van buiten (onder de behuizing) en blaast die er achter weer uit, daar komt dus niks van in de behuizing. Je Mugen 2 moet je een kwart slag draaien wil je optimaal gebruik ervan gaan maken. Push Pull scheelt een paar graden tegenover Push. Ik zou geen derde of 4de fan aan de Mugen hangen, dat werkt volgens mij alleen maar verstorend.

Mijn setup:

Intake voor, idle 40%, load 40-100%.
Intake onder, alleen aan met gamen, dus puur voor de graka.
Outtake achter, idle 40%, load 40-100%.
Outake boven 2x, idle 40, load 40-100%.
Mugen 2 staat optimaal met push-pull. Idle 30 graden, load 38-40 graden.
PSU intake onder, outtake achter.
GPU intake in de kast (intake fan voor en onder), outtake achter.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/nnmhxi.jpg

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Wat zou de beste setup voor de mugen zijn als je voeding niet onderin de kast zit maar bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

Gezien de plaatsing van de psu trek hij ook juist koele lucht aan bij de onderkant van de pc wat eigenlijk juist goed is. volgens mij zijn sommige psu's daarvoor gemaakt. kwam er gister achter dat mijn psu blaast. maar hij zit ind e bovekant van de kast dus ik haal de psu wel een keer los en draai de fan om :)
en de gpu zuigt lucht aan en blaast de lucht de kast uit via zen kleine rooster.

zoals je je eerste plaatje liet zien was je airflow optimaal, je haalt koele lucht binnen van de onderkant vd kast en de voorkant. je trekt ook weer de lucht door het koellichaam naar de outtake fans. ideaal.

en met de psu boven in de kast zou ik er voor zorgen dat je alles naar de outtake fan blaast. dat is de standaard regel.

[ Voor 29% gewijzigd door Fordox op 31-07-2011 21:03 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1