• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Zijn er nog oud gedienden actief die met mij de volgende 3 schema's wil doorlopen? Ik weet het even niet meer, is al lang geleden.

Welke van de volgende 3 schema's moet ik hebben/is het beste?

De blauwe blokjes met een v-tje zijn van die zwarte ISDN verdeel blokjes/splitters (van 1naar2 en van 1naar4), deze hebben een 100ohm afsluitweerstand ingebouwd. Het blauwe blokje met WCD is een ISDN wandcontactdoos, zonder afsluitweerstand, lust gewoon door.
De afstanden staan in meters.
Fb staat voor een Fritzbox die een ISDN aansluiting behoeven (daarvan heb ik er 2 nodig; 1 voor ADSL etc. en 1 voor uitgebreide telefonie/isdn mogelijkheden), maar zijn dus in feite gewone ISDN devices net als bijv. een Quatrovoix oid. De NT1 is een S7 (kan ook een ander, ouder type zijn, ik heb ze in allerlei smaken).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/isdn.jpg

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-10 14:10

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik zie dat je dus over ADSL praat, heb je ook een apart ADSL signaal naar je huis toe?
verkeerd verwoord, je praat over ADSL, krijg je over dezelfde lijn ook een ADSL signaal?

Want dan zou de situatie zo aangesloten kunnen worden:

Afbeeldingslocatie: http://kkaltuu.nl/img/Drawing5.jpg
(net even in Visio bezig geweest, tel centrale zou dus de 2e fritzbox of quattrovox zijn)

[ Voor 14% gewijzigd door kKaltUu op 09-06-2010 14:19 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Nee, ik snap dat dit onduidelijkheid kan opleveren, sorry. Met PC bedoel ik een 'ouderwetse' ISDN kaart in een computer. Deze is nodig om onderling te kunnen communiceren. Dus PC is een computer met ISDN modem/kaart die over een ISDN lijn moet kunnen communiceren......
(feitelijk heeft dit hele verhaal dus niets met ADSL of internet (access) te maken, puur telefonie......)

[ Voor 16% gewijzigd door kaajee op 09-06-2010 14:36 ]