Externe harde schijf heeft problemen met lezen en kopiëren..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 14:50
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Samsung Story 1.5TB externe harde schijf... Op mijn PC(windows 7) deed hij het altijd goed, tot aan vanmiddag toe..

Ik wilde vanmiddag wat muziek naar mijn mp4 speler kopiëren, dus ik kopiëren-plakken doen...

Heeft eerst wat moeite met zoeken, was bijna 600MB, dus mocht ook wel, en daarna krijg ik ineens melding, dat de locatie waarop mijn muziek staat niet bestand, of dat het niet bekend is...

Terwijl de harde schijf wél herkend wordt in Deze Computer, en ik kan ook door de mappen heen spitten... Maar kan ook geen muziek afspelen, dan zegt WMP 12 dat het bestand niet kan worden geopend...

Ook vindt ik het vreemd, het ene moment open ik een map, waar allemaal mods voor een spel in staan, en zegt dat de map leeg is, en als ik mijn PC opnieuw heb opgestart, kan ik ineens wel de bestanden zien...

heel vreemd, iemand enig idee wat ermee aan de hand is?

Bij voorbaat dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijfcontrole op de externe schijf doen. Dat kan lang duren, maar gewoon helemaal uit laten lopen. De lege ruimte hoef je niet te controleren.
Andere USB kabel proberen.
Andere USB poort op je computer proberen, en niet via een hub.

Als het probleem blijft is er misschien een probleem met de controller in de externe behuizing (die zorgt voor de verbinding tussen USB en harde schijf). Dan is misschien de controller-chip te warm geworden.

Wat ik ook nog kan, is dat de namen van mappen en bestanden te lang zijn. Dit lijkt onwaarschijnlijk, maar laatst had een familielid van me dat. Ik kon geen volledige kopie maken voor backup, maar ik kon met de verkenner soms wel bij de bestanden, terwijl sommige programma's die bestanden weigerden te openen.