Totaal set Home Enternainment van PHILIPS?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 10:09

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Allen,

Er is mij gevraagd, voor een bekende, eens te kijken wat (bij voorkeur) PHILIPS aan totaal oplossingen heeft qua home enternainment.

Situatie/behoeften:

Alle oude apparaten mogen de deur uit en voor de volgende zaken mag er een totaal nieuw systeem komen te staan;

- TV (flatscreen geen LED)
- HD recorder voor tv opnames
- Audio afspelen
- Videobanden afspelen is toch nog een grote wens
- En dit alles onder het genot van een surround system

Mijn vraag is niet om wat leuks samen te stellen, maar meer of mensen ervaring hebben met PHILIPS en dergelijke complete setjes (alles van PHILIPS).

Is dit een verstandige keus of juist niet? Tips? Advies?

Dank voor het mee denken!

PS: Budget is wat minder dan 4000,- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
V.w.b. de HD recorder moet ik Philips ten zeerste afraden.
Ze zijn traag, ongebruiksvriendelijk en storingsgevoelig.
Voor een HD-recorder zou ik LG en Panasonic aanbevelen.

Waarom moet het trouwens bij voorkeur Philips zijn?
Met een budget van € 4000 zou ik me persoonlijk niet beperken tot 1 merk maar zou ik gaan kijken naar Panasonic voor de TV en videoapparaten en misschien een Marantz av receiver voor de audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Met een budget van € 4000 zou ik me persoonlijk niet beperken tot 1 merk maar zou ik gaan kijken naar Panasonic voor de TV en videoapparaten en misschien een Marantz av receiver voor de audio.
[/quote]

PHILIPS heeft voornamelijk de grote voorkeur als het om het TV toestel gaat!
en de reden om het vooral PHILIPS te houden is ook dat men af wilt van enorm veel afstandsbedieningen....of is hier een andere oplossing voor als je veel apparaten hebt van verschillende merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja bijvoorbeeld iets als een Logitech Harmony kan alle afstandsbedieningen vervangen. En als ik met niet vergis heeft zelfs Philips een universele afstandsbediening die ook werkt met apparaten van andere merken maar dan moet je dat even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
Lang leve de Logitech Harmony! Daar kan je alles mee bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Logitec Harmony Serie. Maar ook Philips heeft programeerbare afstandsbedieningen.
Geweldige uitvinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Oke kijkaan super advies..... een dergelijke afstandbediening houden we in ons achterhoofd :-)

Panasonic en LG zijn dus prima merken (apparaten) om naast je PHILIPS te hebben zodat er GEEN problemen zijn met compatibiliteit e.d.

Ik denk dat ik maar een winkel (?) binnen stap en daar dit verhaal voorleg en me laat meenemen naar de demo kamer ofzo :-) en als ik eenmaal wt merken en types heb, ik online eens de prijzen ga opzoeken en afwegingen maken!

[ Voor 65% gewijzigd door gerdesign op 09-06-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Met een budget van 4000 euro minus ~1200 euro voor de tv (plasma?) zou ik toch aanbevelen voor een combinatie van een receiver dat niet van philips is..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
Ik zou voor een mooie 32" of 37" philips TV gaan.
In elk geval FULL HD en eventueel 3D ondersteuning.
1100 euro

Daarnaast zou ik een 5.1 of 6.1 Marantz receiver met HDMI 1.4 ondersteuning uitzoeken.
700 euro

HD recorder van Philips is volgens mij wel prima
200 euro

Logitech Harmony (510 bijvoorbeeld)
50 euro

B&W luidsprekers (2.1 of al geheel 5.1 als de prijs dat toestaat).
Hier zou ik persoonlijk niet teveel op bezuinigen.
1700 euro

Kabels e.d.
200 euro

Succes en vooral veel plezier met uitzoeken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Stinow schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:28:

1700 euro

Succes met die zoektocht! B&W staat nu niet echt in de boeken als goedkoop, de man wil nu eenmaal een 5.1 set.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Als ik de oorspronkelijke vraag erbij pak (wat heeft Philips aan "totaal oplossingen"), dan is het antwoord eigenlijk heel simpel. Er is niet zoiets als een "totaal oplossing", van geen enkel merk. Andersom mag ook: "van alles".

De 'interface' tussen de diverse apparaten is zo standaard, dat je vrijwel elke HD recorder van vrijwel elk merk, kan combineren met vrijwel elke receiver / HiFi setje. Kwestie van heel even opletten: heeft de TV (alleen) een optische digitale uitgang voor het geluid? Dan is het handig dat de receiver ook een optische ingang heeft.

Verder wordt het heel snel een kwestie van smaak. De een heeft een 5.1 HiFi setje van Philips van 200 euro, en vindt dat perfect klinken; de ander vind een 5.1. HiFi setje van 1000 euro nog ondermaats. Dat is een persoonlijke keuze, die je voor een 'bekende' heel slecht kan maken.

Voor 2000 euro ben je een heel eind, en heb je alle genoemde onderdelen nieuw in huis. Van een merk naar keuze. 1000 euro lukt ook nog wel (tenzij je een 60" scherm wilt). Als de 4000 euro op mag, dan is het erg lastig te bepalen of je die extra 2000 euro het beste aan een beter scherm, beter geluid, beter kabels, of een paar extra kratjes bier (voor extra kijkgenot ;) uitgeeft. Veel meer dan de uiteindelijke koper meeslepen naar een BCC / mediamarkt / pick-your-shop, kun je niet. Als hij/zij het verschil niet ziet tussen 1000 en 2000 euro TV --> 1000 euro uitgeven. Idem met geluid.

Succes

/PS: Ja, ervaring met een volledige setje Philips. Werkt uitstekend, niets (substantieels) op aan te merken. Ja, de receiver schakelt wat langzaam van TV input naar andere inputs. En zo zal elk merk wel iets hebben. En elk verschillend apparaat van dat ene merk. Positief of negatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centr1no schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:02:
V.w.b. de HD recorder moet ik Philips ten zeerste afraden.
Ze zijn traag, ongebruiksvriendelijk en storingsgevoelig.
Voor een HD-recorder zou ik LG en Panasonic aanbevelen.

Of een Sony, die dingen gaan bijna niet kapo (Philips en JVC kwamen echter constant terug, wat een rampenbakken)

Overigens is Philips samen met JVC echt het laatste merk wat ik ooit zou kopen. Behalve als je echt van plastic fantastic spul houdt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
Succes met die zoektocht! B&W staat nu niet echt in de boeken als goedkoop, de man wil nu eenmaal een 5.1 set.
Tja, 2e hands kom je makkelijk aan die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:13
Als de huidige surroundset van mijn ouders het opgeeft komt er geen Philips meer in. Niks dan gedoe. Vorige set van Philips: Vanzelf aan, vanzelf uit, niet reageren op de afstandsbediening, lade niet meer open, gekraak door de speakers, dvd-speler defect, niet meer leverbaar, toen de huidige gekregen. Huidige set van Philips: Niet reageren op de afstandsbediening, vanzelf aan, vanzelf uit, lade niet meer open... Oftewel, het begint weer van voor af aan. Mijn eigen Sony spul van dik 10 jaar oud heeft nooit een enkel gebrek vertoond en wordt veel vaker gebruikt :? Bah, Philips.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 11:53
Stinow schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:28:
Ik zou voor een mooie 32" of 37" philips TV gaan.
In elk geval FULL HD en eventueel 3D ondersteuning.
1100 euro

Daarnaast zou ik een 5.1 of 6.1 Marantz receiver met HDMI 1.4 ondersteuning uitzoeken.
700 euro

HD recorder van Philips is volgens mij wel prima
200 euro

Logitech Harmony (510 bijvoorbeeld)
50 euro

1700 euro

Kabels e.d.
200 euro

3D op een 32" of 37" is een no-go! Minimaal 50" als je goed van 3D wil kunnen genieten. Als dit niet belangrijk voor je is zou ik sowieso voor een 42 of < gaan. Panasonic plasma is erg aan te raden. Of een Philips LCD als dat de voorkeur geniet.

Ook zou ik voor een andere receiver gaan, een goedkoper model (recente instapper) met HDMI 1.4 ondersteuning etc, bijvoorbeeld van Pioneer of Denon.

Zoals eerder genoemd staan HD-recorders van Philips niet bekend om hun gebruikersgemak en kwaliteiten. Zou hier inderdaad voor een LG of een Panasonic gaan. Misschien combineren met je receiver (pioneer receiver + bluray en HD-recorder in 1). En 200euro aan kabels? 8)7 Lees het topic over kabels eens door zou ik zeggen, voordat je een kapitaal aan koper aanschaft.

Met dat budget zou ik het wel weten btw. Pioneer kuro plasma, Pioneer receiver + blu-ray en recorder en alvast twee mooie fronts (als dat nog past) ;) Dan is de logitech ook nog overbodig.

[ Voor 7% gewijzigd door virtualJac op 10-06-2010 15:07 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
Hehehe, 200 was ook overdreven. Maar liever te ruim dan te krap ;).

Philips ben ik ook geen voorstander van, maar waar het mij om gaat is;

Kijk ook eens 2e hands naar een goede set. Begin evt met 2.1 en bouw langzaam op.
Dan kun je voor hetzelfde geld kwalitatief een grotere stap maken.

Luisteren naar de apparatuur in de winkel is sowiezo erg belangrijk (en dan niet bij de Mediamarkt bijvoorbeeld).

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 11:53
Stinow schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:44:
Hehehe, 200 was ook overdreven. Maar liever te ruim dan te krap ;).

Philips ben ik ook geen voorstander van, maar waar het mij om gaat is;

Kijk ook eens 2e hands naar een goede set. Begin evt met 2.1 en bouw langzaam op.
Dan kun je voor hetzelfde geld kwalitatief een grotere stap maken.

Luisteren naar de apparatuur in de winkel is sowiezo erg belangrijk (en dan niet bij de Mediamarkt bijvoorbeeld).

;)
Ik denk aan de TS te zien dat het niet gaat om een set voor audiofiel aangelegde mensen ;)
Er is mij gevraagd, voor een bekende, eens te kijken wat (bij voorkeur) PHILIPS aan totaal oplossingen heeft qua home enternainment
Ik zou me geld dus meer steken in looks, gadgetgehalte en gebruikersgemak. Met een budget van tegen de 4k is dat goed mogelijk zonder tweedehands te gaan rommelen. Ook is het lastig om tweedehands spul te vinden wat voorzien is van laatste snufjes. Speakers daargelaten.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Waarom wil je in hemelsnaam een philips tv? Vanwege ambilight ofzo? Een andere reden bestaat er naar mijn idee niet om philips de voorkeur te geven.
Kijk eens naar sony, panasonic of sharp... Ik heb inmiddels de meeste bekende merken gehad (op pioneer, b&o en loewe na) en bij mij komt er niks anders meer in dan sony (wat televisies betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor 3D gaat, ga dan tenminste voor Panasonic. Er zijn verschillende reviews te vinden (ook op youtube) waarin de Plasma's met LCD's worden vergeleken voor 3D, waarbij de conclusie is dat de Plasma's velen malen beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Met Philips tv's is niet zoveel mis, maar koop voor de resterende 3000 euro alsjeblieft GEEN Philips meuk. De slechtste koop uit mijn leven was een Philips stereotoren in mijn jeugd. Constant kapot en belabberd geluid. Koptelefoons idem dito.

Sinds Philips Marantz heeft verkocht stelt het qua audio niets meer voor.

Nu Marantz aanbevelen omdat hij Philips zoekt slaat nergens op. Dan kan je net zo goed Denon nemen of iets anders dat je beter vind klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
PHiXioN schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:40:
Sinds Philips Marantz heeft verkocht stelt het qua audio niets meer voor.

Nu Marantz aanbevelen omdat hij Philips zoekt slaat nergens op. Dan kan je net zo goed Denon nemen of iets anders dat je beter vind klinken.
Wat een onzinuitspraak.
Marantz is eigendom geweest van Philips maar daar houd het ook mee op.
Philips heeft prima audiospul en dat is mede juist omdat ze een hoop kennis van Marantz hebben overgenomen.
Marantz en Denon zijn overigens beide onderdeel van D&M Holding. Dan zouden in jouw gedachtengang Marantz en Denon hetzelfde zijn?

En wie beveelt Marantz aan omdat hij Philips zoekt? Of heb je het tegen jezelf?

En als we toch bezig zijn; over het "beter klinken" van receivers en versterkers zijn ook topics vol geschreven.
Een Denon bijv. klinkt niet per definitie beter dan een JVC.
Wat wel opgaat is dat een goedkope versterker met goede luidsprekers beter klinkt dan een dure versterker met slechte luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Jeroen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 08:49
Koop voor het opnemen in ieder geval geen HDD recorder van Sony, Philips of soortgelijke merken. Deze nemen via de kabel allemaal analoog op tenzij je er los een digitale ontvangen op aansluit. Echter is dit niet erg efficiënt, je moet namelijk twee apparaten gebruiken om op te nemen.

Beter is om een HDD van bv Humax te kopen waar een digitale ontvangen en HDD ineen zit. Dan heb je digitale HD opnamen in beste kwaliteit.

Voor het geluid zou ik niet echt aan Philips denken maar eerder een set van bijvoorbeeld Harman Kardon, of losse receiver met speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Ik zou persoonlijk gaan voor een pioneer plasma, die geven een wat prettiger beeld, en ik dacht, maar dat weet ik niet zeker, dat het er ook beter uitziet met "gewoon" tv beeld, want een van de problemen van hd tv's is dat gewoon beeld er heel slecht uitziet (zeker ivm de videorecorder geen onbelangrijk punt).

De videorecorder zou ik hem gewoon laten houden wat hij nu heeft, of tweedehands een oud topmodel voor bijna niks kopen. Daar is de laatste paar jaar toch niks meer mee gebeurd.

Een hd ontvanger met harde schijf van samsung of humax lijkt me de beste optie, kwalitatief en ivm gebruiksgemak.

En inderdaad voor audio eens langsgaan bij een "echte" audio winkel, waar ze de wat betere spullen hebben staan en dan die kennis eens laten luisteren wat die er van vindt. (en als dit er weer zo een is van wel mooi geluid maar geen grote speakers, meteen waarschuwen om dan iig geen bose te kopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
centr1no schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:20:
[...]
Philips heeft prima audiospul en dat is mede juist omdat ze een hoop kennis van Marantz hebben overgenomen.
15 jaar geleden zou ik het met je eens zijn, tegenwoordig daarentegen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Peenutzz schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:09:
[...]

15 jaar geleden zou ik het met je eens zijn, tegenwoordig daarentegen :X
Ik heb het niet over high-end audio want dat doen ze niet meer zoals vroeger.
Maar de complete 5.1 setjes, soundbars e.d. klinken behoorlijk goed hoor.
Ik kan me een consumentenbond test herinneren van surroundsets van 100 tot 1000 euri. Dus ook met merken als Harmon-Kardon e.d. En een Philips setje met winkelwaarde € 135 won de test omdat het goedkope prul beter klonk dan al die anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centr1no schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:38:
[...]

Ik kan me een consumentenbond test herinneren van surroundsets van 100 tot 1000 euri. Dus ook met merken als Harmon-Kardon e.d. En een Philips setje met winkelwaarde € 135 won de test omdat het goedkope prul beter klonk dan al die anderen.
Ja, consumentenbond heh. Daar wint altijd het goedkoopste product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
centr1no schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:38:
[...]

Als ze nu ook de kennis van de bouwkwaliteit van Marantz hadden overgenomen, dan hadden ze goed spul gehad. Alleen goed klinken (dat doet het wel voor dat geld) heb je niks aan, het moet ook goed werken. Dat laatste is nu net het probleem, dus het is geen goed spul. Zo simpel werkt het bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Nou, nou. Wat een negativiteit allemaal.
Ik zou nu wel eens specifiek willen weten met welke apparaten je dan zulke negatieve ervaringen hebt gehad.
Ik heb behoorlijk wat ervaring met Philipsprodukten en ben echt niet over alles te spreken.
De HDD-recorders bijvoorbeeld ziijn rampzalig.
De t.v.'s zijn over het algemeen goed, maar Philips heeft de rare neiging soms nieuwe modellen op de markt te brengen met software van een oudere lijn. Plus het feit dat Philips t.v.'s om e.o.a. reden meer kosten dan die van concurenten.
En de goedkopere produkten geven over het algemeen ook een goedkope indruk (look & feel).
Maar over de audioprodukten van Philips heb ik tot nu toe maar heel weinig negatieve geluiden gehoord.

En voor wat de consumentenbond betreft; in veel vergelijkende tests worden goedkopere produkten als winnaar aangewezen simpelweg omdat die even goed en soms zelfs beter presteren dan duurdere.
Bij audio- en videoapparaten missen de tests van de consumentenbond echter de nodige diepgang.
Het is echter wel zo dat die tests gewoon aangeven dat een gemiddelde consument prima tevreden kan zijn met een produkt van 150 euro terwijl er misschien betere (maar bij beeld en geluid is dat altijd subjectief) maar duurdere alternatieven zijn.
Het is helaas nog steeds zo dat veel consumenten denken dat duurder ook altijd beter is.
Als je een beetje de vakbladen en websites in de gaten houd kom je er al snel achter dat dat al lang niet meer opgaat. Sterker nog; in sommige gevallen heb je het idee dat je bestolen wordt als je naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt.
Overigens vindt ik dat dat bij veel Philipsprodukten ook van toepassing is.

Toen ik voor een nieuwe t.v. ging rondkijken ging mijn voorkeur in eerste instantie ook uit naar een Philips omdat ik altijd een Philips t.v. had en nooit problemen. Maar ik kwam er achter dat alleen de duurste modellen mij bevielen qua beeld, terwijl t.v.'s van concurenten met een vergelijkbaar beeld beduidend minder kosten. Uiteindelijk heb ik daarom voor een Samsung gekozen.

Het is gewoon te makkelijk om te zeggen dat alle produkten van een bepaald merk slecht of goed zijn.
En bekrompen denkbeelden als "1 apparaat werkt niet goed dus zal alles wel kut zijn" zijn behoorlijk achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Voor een (dvd) homecinemaset waar niks geks mee gedaan wordt, vind ik drie spontane defecten binnen anderhalf jaar er twee teveel, zeker als de set een vervanger is van een andere niet meer leverbare set, die exact dezelfde kuren vertoonde en daarvoor 4 keer is gerepareerd. De Philips staafmixer van mijn vriendin begon spontaan te roken tot de stop eruit sprong, de mp3-speler van een vriend van me besloot na een jaar of twee spontaan baksteen te worden, ik heb ergens een cd-brander die perfect werkt, behalve dan dat de lade niet meer opengaat, een monitor die er spontaan mee stopte, enzovoort.

Als ik dat vergelijk met spullen van mezelf en anderen die niet van Philips zijn en jarenlang probleemloos functioneren, dan snap je ook wel dat ik geen Philips meer koop en het mensen niet aan, maar eerder af zal raden. Keus genoeg bij andere merken. Dat mag je best bekrompen noemen, ik noem het gewoon een logisch gevolg van slechte ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
De reden dat ik philips niet aanbeveel is dat er andere merken zijn die apparaten maken die beter werken voor minder geld.
Pagina: 1