Ik ben voor mijn studie (Industrieel Ontwerpen) bezig om een puzzel te ontwerpen. Het wordt een standaard schuifpuzzel, maar ipv een plaatje, zijn alle stukjes gelijk. Als een stukje goed geplaatst wordt, speelt er een stukje van de muziek, als alle stukjes goed geplaatst zijn, is de muziek compleet (a la Auditorium) De puzzel is dus ook goed speelbaar door blinden.
Nu ben ik geen elektro-expert, maar ik wil toch graag wat info over hoe ik dit kan realiseren. Ik heb ooit wel eens met Arduino gespeeld, maar daar blijft het ook bij.
Ik kan dus bedenken dat er de volgende onderdelen in moeten zitten:
Voor de contactjes heb ik al een idee, maar vooral over het gebied chip/opslag weet ik vrij weinig. Heeft er iemand misschien tips of links waar ik meer info kan vinden over onderdelen die ik hiervoor kan gebruiken? (en hierbij gaat het dan vooral om een testmodel, de 'looks' maken dus nog niet heel veel uit)
Nu ben ik geen elektro-expert, maar ik wil toch graag wat info over hoe ik dit kan realiseren. Ik heb ooit wel eens met Arduino gespeeld, maar daar blijft het ook bij.
Ik kan dus bedenken dat er de volgende onderdelen in moeten zitten:
- batterij
- chip
- opslag voor muziek (of kan zoiets ook in een chip?)
- contactjes (die kunnen 'voelen' of stukjes juist geplaatst zijn)
- bekabeling
- speakertje (één speaker in de body van de puzzel, dus niet in elk stukje apart)
code:
1
2
3
4
| if (stukje_x_juiste_plek){ playAndLoop muziek_x; } else {nothing; } |
Voor de contactjes heb ik al een idee, maar vooral over het gebied chip/opslag weet ik vrij weinig. Heeft er iemand misschien tips of links waar ik meer info kan vinden over onderdelen die ik hiervoor kan gebruiken? (en hierbij gaat het dan vooral om een testmodel, de 'looks' maken dus nog niet heel veel uit)