[PHP] Cache legen i.c.m IE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 10:58
Hey allemaal,

Ik ben bezig met een stage project voor school, alleen nu loop ik tegen een probleem aan.
Ik ben bezig met een registratie formulier die 3 pagina's doorloopt om de registratie te voltooien. Alleen als ik bij de 3 pagina opnieuw begin, dan slaat hij de 2de pagina over en gaat dus meteen door naar pagina 3 maar zodra ik de pagina refresh komt hij dus wel bij de juiste pagina.

Ik cache de pagina's om er zo voor te zorgen dat gebruiker niet alle info opnieuw hoeft in te vullen mocht er iets fout zijn in de ingevulde pagina.

doorloop registratie:
Pagina 1 -> controle pagina 1 -> pagina 2 -> controle pagina 2 -> pagina 3 -> controle pagina 3 -> DB

is er een manier om de hele cache van een site te legen?
Ik had al een sleep na de clear cache gedaan om IE wat extra tijd te geven maar dat hielp niet. Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

-Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Je moet de controle op de pagina zelf plaatsen en niet op een aparte pagina, zo kan je opnieuw het formulier invullen bij een fout of anderzijds een confirmatie laten zien. Dan hoef je ook geen rare form caching technieken te gebruiken en kan je netter de fouten aanduiden.

Als je de gebruiker naar de volgende form laat gaan dan kan je verborgen velden gebruiken om je data bij te houden, merk wel op dat je dan best de controle opnieuw doet als je wil dat mensen geen verkeerde data in je database steken. Dit gaat vrij simpel als je voor je controle functies een aparte pagina maakt en die include.

Als je gebruiker naar de vorige pagina gaat dan zorgt de browser er voor dat de data zijn ingevuld, als je zelf ook een terug knop voorziet dan moet je er wel voor zorgen dat het een form submit is naar de vorige pagina (maar dan moet je wel een waarde voorzien dat hij de controle niet uitvoert). Ook als je op refresh drukt vraagt de browser of hij de actie opnieuw moet verzenden, als de gebruiker slim genoeg is om dat te confirmeren komt hij ook weer gewoon bij een ingevuld formulier.

[ Voor 34% gewijzigd door TaraWij op 09-06-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 10:58
bedankt voor je reactie, misschien idd een goed idee om het formulier en de controle op de zelfde pagina te doen. Ik ga er mee aan de slag, bedankt!