Toon posts:

[SQL 2005] Synchroniseren van data tussen 2 servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben momenteel een DTS draaien die ieder uur data van de ene server (de hoofdserver) bepaalde data die het afgelopen uur is gewijzigd kopieert naar onze webserver voor de rapporten die onze klanten kunnen zien.

We willen deze data zo realtime mogelijk houden, vandaar ieder uur, liefst sneller.

De query's in deze DTS zijn behoorlijk belastend voor onze server.

Zijn er andere mogelijkheden om bepaalde data uit een database over te zetten naar een ander server? Een mirror is niet handig, omdat het maar een klein gedeelte van de data hoeft te zijn.

De query's zijn al geoptimasileerd en kunnen niet meer worden verbeterd.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57

StarWing

Huh ?!?

HP Storage mirroring aka Sunbelt Doubletake mirrort realtime 2 locaties.
Ik vermoed dat er nog andere software is die dit ook kan.

Page intentionally left blank.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:34:
Hallo,

Wij hebben momenteel een DTS draaien die ieder uur data van de ene server (de hoofdserver) bepaalde data die het afgelopen uur is gewijzigd kopieert naar onze webserver voor de rapporten die onze klanten kunnen zien.

We willen deze data zo realtime mogelijk houden, vandaar ieder uur, liefst sneller.

De query's in deze DTS zijn behoorlijk belastend voor onze server.

Zijn er andere mogelijkheden om bepaalde data uit een database over te zetten naar een ander server? Een mirror is niet handig, omdat het maar een klein gedeelte van de data hoeft te zijn.

De query's zijn al geoptimasileerd en kunnen niet meer worden verbeterd.
Replication opzetten met de 2e SQL server? Daarbij kun je wel precies aangeven wat je wel & niet wil repliceren.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
Oogje schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:07:
[...]

Replication opzetten met de 2e SQL server? Daarbij kun je wel precies aangeven wat je wel & niet wil repliceren.
Ik dacht dat je daar alleen een kopie van kon maken, ik ga dat verder uitzoeken.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:38:
[...]

Ik dacht dat je daar alleen een kopie van kon maken, ik ga dat verder uitzoeken.
Dat is mirroring ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.