Toon posts:

geen verbinding :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik de search engine moet gebruiken, maar er kunnen zoveel oorzaken zijn dat mijn verbinding het niet doet, dat ik 2 dagen later en 300 fl aan telefoonkosten het nog niet weet.

Ik heb twee verschillende merken netwerkkaarten. Ik heb keurig als ip 90.0.0.1 en bij die ander hetzelfde alleen dan een 2 ipv een 1. Ik heb dns server uitgeschakeld, omdat dat problemen lijkt te geven met een van mijn kaarten. Nu als ik kijk op mijn tweede computer zie ik mijn eerste computer staan, en op mijn eerste alleen mijn eigen.
Als ik op mijn tweede computer probeer mijn eerste te openen in netwerk krijg ik een foutmelding dat ik de share naam of computer naam moet controleren, maar deze is wel degelijk goed. Ook heb ik op beide pc's mijn harde schijf volledig opengezet.
Nog iets. Ik kan vanaf pc 1 wel naar pc 2 pingen en van pc 2 niet naar pc 1. Terwijl ik op pc 1 pc 2 niet in het netwerk zie.

Enig idee wat het probleem kan zijn? Zullen mijn netwerkkaarten gewoon niet compatible zijn ofzo?

Groeten Stilgart.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

volgens mij ligt het niet aan de netwerkkaarten....
Zijn je pc's verbonden met een Hub ? of rechtstreeks met een crossover-kabel ?
Let wel dat je een Crossover-kabel gebruikt en geen gewone kabel om je 2 pc's met elkaar te verbinden.
heb je ook je submask ingevuld ?

Bij mij is het zoals volgt ingesteld :

PC1 (pc met internetaansluiting)
IP= 192.168.0.1
Subnetmask = 255.255.255.0
PC2
IP = 192.168.0.2
Subnetmask = 255.255.255.0
Gateway = 192.168.0.1
Dns server = "Naam van PC1"
Domein = "Werkgroep van je netwerk"
DNS IP = 192.168.0.1

En op beide pc's wel dezelfde werkgroep instellen !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply

heb inderdaad cross cable

:)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net jouw instellingen ingevoerd, maar helaas.

Ik kan nog steeds wel met pc1 pc2 pingen maar niet andersom. Terwijl ik als ik dns uitschakel bij pc2 wel pc1 in de netwerkomgeving zie staan maar ik de foutmelding. kan niet openen controleer computer of share naam. Terwijl deze goed zijn. Maar waarom kan ik nou niet van pc2 naar pc 1 pingen |:( En wel andersom?
Reageert mijn netwerkkaart soms niet op de oproep van pc2?

Ik krijg ook een foutmelding nadat ik mijn netwerkkaart op mijn eerste computer installeer dat er iets is met dhcp. Geen ontvangst ofzo :P

Nou ja ik wordt er nogal :p~ van

zal ik dan maar lid worden van de hcc club hehe misschien dat er iemand langs wil komen.