Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cornelisjuh
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-09-2018

Korte Info

Ontwikkelaar : Volition
Uitgeve : THQ
Release Date : 11 Maart 2011
Platformen : Xbox 360, Playstation 3 en PC

Red Faction : Armageddon is de nieuwste shooter Volition. De game lijkt zich af te spelen ondergonds, op Mars. Aan de trailer te zien lijkt de EDF vervangen te zijn door wezens. In de game speel je als Darius Mason, kleinzoon van Alec Mason, de character uit Red Faction : Guerilla. Een nieuw onderdeel lijkt behalve de gebruikelijke dikke guns en vette rocket launchers dat je ook "Super Human" powers kan gebruiken. Deze zouden dan met de Nano Forge te maken hebben. 1 Ability ervan is al bekend, 'Repair'. Zo kan je nu dus na een brug kapot te hebben gemaakt, hem ook weer zo goed als nieuw maken. (Zie screenshot 1)
Destruction on the way!

Screenshots

Filmpjes

Trailer 1
Trailer 2

Sites

Official Site : http://www.redfaction.com/
Red Faction Community : http://community.redfaction.com/
Follow Red Faction on Twitter : http://twitter.com/RedFaction

Cornelisjuh wijzigde deze reactie 10-08-2010 10:32 (65%)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01-2018
Het speelt zich voor het meerendeel af in grotten en ondergronds. Tja, dan valt er weinig te slopen en kun je ook niet echt meer spreken van een open-world game.

• Mexel
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:15

Mexel

Geschikt [..] Ongeschikt [.x.]

Nice game, heb net de trailer bekeken op mijn werk en super zeg ik. alleen jammer dat bijna alles ondergronds afspeeld en zo geen afwisseling hebt.

Maar verder is de gameplay hetzelfde gebleven gelukkig.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• peto84
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:11
Beter word het weer zoiets als deeltje 1, die heb ik in der tijd echt kapot gespeeld.
Deel 2 was matig, deel 3 leuk maar niet voor lange tijd.

Hoop dat ze weer een goede multiplayer kunnen neerzetten.

• DjThase
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 30-10 14:30
zeker wel vet dat je met zn vieren kan co-op'en(hoe de fuck schrijf je dat)
ook nog leuk voor kleine LANfeestjes

Altijd als ik in mn weedstash kijk, en 't is op, realiseer ik me dat ik net 't laatste op heb gemaakt

• Cornelisjuh
quote:
Snowwie schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:50:
Het speelt zich voor het meerendeel af in grotten en ondergronds. Tja, dan valt er weinig te slopen en kun je ook niet echt meer spreken van een open-world game.
Niet binnen een box denken. Tunnels in laten storten kan voor epische momenten zorgen. En hij hoeven niet perse smalle gangetjes te zijn, je ziet in de trailer o.a een grote mijn grot, die kan zo 50 meter hoog zijn :) En ik dank dat RFG ook meer een showcase was voor geo-mod 2.0. Ik denk dat de Geo-Mod 2.0 engine nu gewoon wat beter wordt toegepast. Destructie is heel vet, maar bij RFG lag er gewoon iets te veel nadruk op. Kan iig niet wachten tot deze game (en de E3)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• Xenomorphh
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:00

Xenomorphh

Soep met Ballen

quote:
DjThase schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:59:
zeker wel vet dat je met zn vieren kan co-op'en(hoe de fuck schrijf je dat)
ook nog leuk voor kleine LANfeestjes
Je bedoelt "Zeker wel vet dat je met zijn vieren co-op kunt spelen? O-) "

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• KoningL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:25
Ik hoop ook offline! Lekker split-screen co-op :D

• Cornelisjuh
Volgens mij was dat er al op de Consoles ? Of was dat alleen wrecking crew ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-11 22:53
Iedereen deze vergeten?

De demo is erg vermakelijk moet ik zeggen, maar ik hoop wel dat het wat grotere ruimte worden in het uiteindelijke spel.

-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12-11 21:43

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

demo gespeeld en vond wel gaaf, alles kan kapot, je kan op leuke manieren je enemy uitschakelen, en dan dat pak is ook bruut, graphics op xbox zin mooi :D
misschien haal ik deze wel, maar de demo is niet echt duidelijk of de game nu zo blijft, dus ondergronds, of dat je ook nog bovengronds komt, ik vind de settting namelijk net te duister, en voor eventjes is dat niet erg maar voor de hele game is dat te duister.
al met al een game om in de gaten te houden.

video ziet er goed uit, is dus ook gewoon buiten, en is free roam :D

v8power67 wijzigde deze reactie 06-05-2011 12:17 (12%)

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Wildfire

Joy to the world!

Ondertussen kan 'ie via Steam worden gepreload. Tenminste, als je er doorheen komt. Probeer al sinds gisteravond maar elke keer de melding dat de servers het te druk hebben met preloads voor RF:A.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:54

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, kom net terug van de Saturn. Daar lag de game al in de winkel, heb 'm voor de PS3 en PC gezien, niet naar X-Box gekeken maar die zal er ook al wel zijn geweest.

Raar, de release is 10 juni volgens de site. Zou dat betekenen dat diegenen die in de winkel kopen nog niet kunnen activeren? Mijn Steam preorder staat iig nog op slot, alhoewel de preload nu wel binnen is.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-10 22:06
Potver wat een vette game dit; had er eerder nog niets over gehoord.

Ik vind hem erg gaaf, vooral die gravitygun zegmaar. Gewoon een half gebouw op zo een alien ploffen :D!

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-10 22:06
Niemand die hem inmiddels speelt? Ik zit ongeveer op 50% nu en hij is echt gaaf :)

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12-11 10:11

Willybubba

Nut up or shut up.

Kweeniet met deze. Ik vond Guerilla echt super, maar deze lijkt me zo... Gangetje gangetje. Ik wil 'm eventueel wel maar zeker nog niet voor de volle mep.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-11 23:02

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, denk dat ik deze ook ga bestellen zodra ik hem voor een euro of €25 - 30 kan krijgen. Ziet er leuk uit. Deel 3 had ik niet zelf gekocht maar gekregen van iemand die er klaar mee was.

Niet heel geweldig, vooral de voertuigen en de inconsistentie in missies, AI en destruction was vervelend. Hier ziet dat er wat beter uit, maar ik weet het zo net nog niet.

Tunnels lijken mij juist wel weer leuk voor een dergelijke game. Dat de hele tijd heen en weer pendelen vond ik nou eigenlijk weer niet zo veel aan. Ja leuk zo'n open wereld en alles, maar het kwam het verhaal en de continuïteit niet altijd ten goede.

Heeft iemand al een mini-review?

• nnndoh
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
zo jammer dat er geen free roam net als de vorige zit, daar vermaakte ik me enorm mee
met deze niet :(

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De free roam werd saai

De originele was praktisch compleet underground, ik speel hem nog wel eens. mooie game

Iperf

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gisteren heb ik deze maar eens aangeschaft voor de PC. Eerste wat ik moest doen was de resolutie aanpassen, omdat het spel alleen in 1280x720 wilt opstarten, leuk als je monitor dat niet ondersteund. Na m'n secondary & primary om te hebben gewisseld en 1920x1080 in te hebben geklopt, startte spel gewoon en kwam ik auto-aim tegen in het gameplay menu. Uit met die zooi, waarom zou je de fun van het zelf mikken wegnemen!?

Grafisch heeft de tijd een beetje stil gestaan t.o.v. het vorige deel naar mijn mening. Echter is nu het ondergronds is de belichting wel interessanter, je ziet een stuk minder rood / geel in deze game, maar omdat het donker is wel weer erg veel zwart / blauw kleuren. Wat wel bijzonder goed gedaan is, is de karakter animaties. De gezichten zien er goed uit, de bewegingen zijn in orde en de textures zijn meestal van prima kwaliteit.

Storend is echter dat sommige dingen niet in-engine cinematics zijn: die zie er vervolgens namelijk meteen erg slecht uit. Je zou toch denken dat als ik dit spel soepel kan draaien met 4x AA, dat de cinematics ook scherpe randjes hebben, maar dat is totaal niet zo.

Het verhaal is wel aardig. Ik zal nog even niets spoileren. Ben er nog niet door heen natuurlijk, maar het is genoeg drijfkracht om te blijven spelen, maar spannend is het nog niet zo 35% in het spel. Als ik dit tempo door blijf spelen, voorzie ik 9 uur gameplay in de campaign op hard.

Mijn enige drie gameplay pijnpuntjes drukken de pret niet heel erg, maar wil ik toch even noemen:
- Het spelers perspectief is niet prettig. Je bent permanent ingezoomd aan het kijken. Alsof je door een 60mm (35mm eq.) camera de actie volgt. De rechtermuis knop maakt daar vrolijk 70mm van (dus ongeveer 3x opt. zoom) wat dus weinig toevoegt. Dit is, als je dicht op het scherm zit redelijk onprettig in het begin. Als je langs iron sights kijkt in CoD, Crysis of Brink, heb je meer overzicht dan in RF:A.

- De vijanden zijn minder gevaarlijk dan je voor jezelf bent. Ze vormen niet zo'n heel grote bedreiging over het algemeen. Terwijl ze blijkbaar wel grote slachtpartijen aanrichten bij andere bewoners van de ondergrondse wereld. Zelf heb je geen moeite met ze, wat vreemd is. Ik ben tot nu toe vaker aan eigen charges / explosies / instortingen dood gegaan dan dat de vijanden mij om zeep hielpen. Aan de andere kant: ze zijn irritant genoeg (niet echt slim) om een soort van bedreiging te vormen, waardoor je wel het gevoel hebt actief te moeten knokken, maar je hebt gewoon zelfs op hard nog niet zo'n grote kans het loodje te leggen.

- Je moet zoals in voorgaande delen Salvage verzamelen en je nanoforge moet ook van stroom voorzien. Ze hebben dezelfde mechanismen als uit het vorige deel erin gehouden. Prima op zich. Ware het niet dat in dit deel, de items over de hele ruimte in de grotten verspreid liggen. Na gevechten, waarin ALLES kort en klein geslagen en geblazen wordt, moet je dus de ruïnes van de ruimte waar je in stond doorrennen om alle prutsels on de rotzooi vandaan te halen. Om vervolgens weer een gouden spoor te zien lopen, omdat het spel door heeft dat je wel erg afgeremd wordt door het verzamelen van soms ook geheim verstopte salvage.
Als je dit niet zou doen, wordt denk ik de speel tijd met 25% verminderd.

Ik mis uit het vorige deel de ingame challenges wel een beetje. Niet dat die zo heel leuk waren altijd, maar het was wel een welkome afwisseling. Nu is het wel redelijk repetetief: verken een nieuwe ruimte, slacht aliens en trash de ruimte. Grijp de zooi die is gevallen en repareer je pad terug...

Er zijn weer sloop de omgeving challenges in het hoofdmenu, maar wat ik toch wel mis is de jetpack en de andere backpack upgrades. Deze zitten er namelijk helemaal niet meer in, mede omdat je nu natuurlijk in een grot zit. Toch jammer, want de challenges zijn wel op één na in de open lucht. Erg uitdagend zijn ze niet, ik had ze allemaal in één keer gehaald, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds leuk is om alles op te blazen. Geen meerwaarde over Guerrilla echter. Of misschien was het daar nog wel leuker.

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Ik heb de demo geprobeerd op de PS3, maar ik was niet echt onder de indruk.
Het vorige deel heb ik heel lang met veel plezier gespeeld overigens, daar was het alleen jammer dat er online niet echt heel veel te beleven was. Misschien is het voor mij ook al wat meer verpest door die aliens die er nu inzitten. Geef mij maar gewoon lekker een hamer en een grote vrije spelzone bovengronds!

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, het heeft inderdaad een level structuur gekregen ipv een open wereld. Hier en daar jammer, maar toch stoor ik me er niet heel erg aan.
spoiler:
Overigens blijf je niet het hele spel in totaal lineaire kleine grotten rondlopen. Er is in sommige levels wat meer vrijheid van route. En daarnaast zijn er later best een aantal bovengrondse levels. Er wordt best een aantal keer van scenery gewisseld, en maar goed ook, je bent ze precies zat nadat gewisseld wordt!

Wat ik wel een vreemd vind is dat de dev's de hamer zo weggecijferd hebben. Hij is er nog steeds, maar je zult em nooit meenemen. Het neem namelijk een weapon slot mee en na de intro levels kan je met melee attack zo'n beetje net zo veel uitrichten als met de hamer. Buiten dat alle andere wapens gewoon een stuk sneller afrekenen met zo'n beetje alles.

Overigens moet ik zeggen dat de dialogen gedurende het spel bijzonder veranderen. Wat hier gedaan is door de makers, heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder meegemaakt. Een aantal keer zat ik na cutscenes met de volgende blik op m'n gezicht:

Ik moet zeggen, ik vind deze game vermakelijker dan Crysis 2 en zou deze ook hoger waarderen, ondanks dat je bij Crysis 2 een aardige multiplayer krijgt.

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Op Steam gekocht voor een paar Euro :

Proberen uit te spelen dan maar.

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01-2018
Druk je nou nog es op een key?

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
quote:
Het ging me om de muziek en anders zou ik de muziek er niet op hebben.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True