Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] PC blijft vasthangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gistermiddag toen ik aan het browsen was, bleef mijn pc vasthangen, op een willekeurig moment. De muis bewoog niet meer, het geluid hing vast, en ik kon helemaal niets doen.

PC gereset, en hij deed het weer. Vanmorgen ben ik een youtube filmpje aan het bekijken, en gebeurt precies hetzelfde weer?

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Windows is een paar weken geleden opnieuw geïnstalleerd, en ik heb recent geen nieuwe hardware toegevoegd/verwijderd.

De temperaturen zijn op zich normaal, alleen de HD4870 die gaat tijdens het gamen wel eens richting de 90C, maar dat is altijd zo geweest.

Het gebeurde 2x tijdens het browsen, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Windows eventviewer zegt op ongeveer het tijdstijp dat het gebeurde: Kan geen compatibel TPM (Trusted Platform Module)-beveiligingsapparaat op deze computer vinden. Kan TBS niet starten.

Ik weet ook niet of dit er iets mee te maken kan hebben.

Specs:
E8400 @stock
Asus P5Q pro
ATI HD4870
4GB Ram
Windows Vista SP2

Iemand enig idee?

- D422 }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 10:38 ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Het kan te maken hebben met Flash ? kan je je browser in debug mode draaien ?

overigens:
[flauw]
heb je geprobeerd het touwtje los te knippen en te kijken of hij dan nog hangt?
[/flauw]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:11

latislos

zie signature

wat zijn je specs? welke windows versie?
iets meer info is welkom.

ouwe meuk

Verwijderd

Topicstarter
helemaal vergeten, heb de startpost aangepast.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:38:
helemaal vergeten, heb de startpost aangepast.
Welke browser/versie ? en heb je ook andere browser geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op dit moment Firefox 3.6.x. Omdat ik niet precies weet of de browser het probleem veroorzaakt, wacht ik nog even af totdat het eventueel weer gebeurt. Als dat zo is, dan probeer ik een andere browser voor een tijdje, om te kijken of die ook problemen geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 10:51 ]

Verwijderd

Het probleem lijkt me niet bij de browser te zoeken.
Als alleen de browser vast zou lopen dan zou het prima kunnen, maar een complete PC die door een browser vast loopt lijkt me niet.

Ik zie dat je niet opnieuw Vista hebt geïnstalleerd?
Alle goede drivers erop gezet? Lijkt mij eerder een driver probleem.

Komt het alleen voor als er op Youtube gekeken word of ook gewoon onder het browsen van "normale" sites?

Verwijderd

Topicstarter
Gister was het op een normale site, een forum, vanmorgen op youtube. Ik gebruik nog steeds firefox 3.6, maar het probleem is niet meer voorgekomen.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:06:
Het probleem lijkt me niet bij de browser te zoeken.
Als alleen de browser vast zou lopen dan zou het prima kunnen, maar een complete PC die door een browser vast loopt lijkt me niet.

Ik zie dat je niet opnieuw Vista hebt geïnstalleerd?
Alle goede drivers erop gezet? Lijkt mij eerder een driver probleem.

Komt het alleen voor als er op Youtube gekeken word of ook gewoon onder het browsen van "normale" sites?
middels exploits kun je een systeem laten vastlopen/crashen door een applicatie het geheugen te laten flooden. Dus het is wel degelijk mogelijk als een applicatie zich verkeerd gedraagd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is sinds woensdag niet meer voorgekomen. De computer is in het weekend veel gebruikt, op een lanparty. Maar net bij Modern Warfare 2 gebeurde het weer, op het moment dat mijn granaat ontplofte (weet niet of dat er iets mee te maken heeft)

Het ligt dus inderdaad niet bij de browser. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Trusted Platform geeft niet trouwens, dat is een of andere hardware-drm van Intel, zou verder niet de werking van je computer moeten beinvloeden als dat niet (goed) ingesteld staat. Of uberhaupt niet aanwezig is op je hardware.

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1