Verwijderd

Topicstarter
hallo,
sinds ziggo per juni enkele HD zenders erbij heeft (veronica, net 5 en sbs6), geeft mn tv
(JVC lcd full hd) in combinatie met de samsung HD decoder, sommige uitzendingen in 4:3 formaat (denk ik) ipv 16:9. schakel ik dan over naar hetzelfde net maar dan op SD, dan is het beeld wel weer 16:9
ik zeg 4:3 formaat, maar zowel boen als onder en aan de zijkanten heb ik een zwarte balk, met als gevolg dat de werkelijke beeldgrootte van mn 117cm aanzienlijk verkleint word. hebben meer mensen hier last van.
al mn instellingen staan wel op 16:9 en breedbeeld ingesteld

Verwijderd

zelfde probleem met philips 47 inch lcd met humax 5000c.
staat echt hard op breedbeeld ingesteld maar de "hd" kanalen komen idd soms op 4:3 binnen en blijft zo.
vooral bij sbs..

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
never mind

[ Voor 91% gewijzigd door ari3 op 09-06-2010 10:52 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:44
Hier hetzelfde met een Sony KDL-46X2000 en Humax IRHD5000C

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:19
Bij HD is het zo dat series of what so ever die in 4:3 opgenomen zijn ook zo uitgezonden worden. Dus ja dan heb je zwarte balken aan de zijkanten. America's Next Top Model heeft soms ook aan de onderkant zijkanten. Als je naar uit elkaar getrokken dikke mensen wil kijken dan moet je gewoon terug naar het SD kanaal.