File recovery na clone

Pagina: 1
Acties:

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 21:46
even een korte vraag naar aanleiding van de aanhouding van J. van der Sloot....

Bij zijn aanhouding is een laptop gevonden, natuurlijk heeft hij alle tijd gehad belastend materiaal te verwijderen..

Als ze zijn HDD gaan onderzoeken, dan zouden ze er verstandig aan doen eerst een 1 op 1 clone te maken in geval van het defect raken van de originele HDD, de vraag die toen bij mij rees is;

Kun je aan file recovery doen na het clonen van een harde schijf?

Er staat me iets bij dat je ondere andere kan kijken wat er op een schijf heeft gestaan dmv de magnetische restlading van de sectoren.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Dat is nog een stap verder. Bij normale recovery wordt gewoon alle gegevens van de sectoren gelezen en geprobeerd daarmee bestanden te reconstrueren, dus buiten de huidige gegevens in het filesystem. Hierdoor zijn bestanden terug te halen die in bv Windows zijn verwijderd maar waarvan de bijhehorende sectoren nog niet zijn overgeschreven. Dit soort recovery kan dus ook op een sector-by-sector clone uitgevoerd worden.

Verwijderd

Er bestaan speciale programma's om schijven te klonen op een lager niveau nog dan normale kloon programma's. Hierbij worden dus gewoon alle nullen en eentjes gekloond. Magnetische restlading word hiermee volgens mij niet gekloond.