MS Outlook: Map (onder persoonlijke mappen) ineens weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zonder dat ik het weet is er blijkbaar een map met een hoop mail verdwenen. Deze map hing onder 'Persoonlijke mappen'.
Hij is niet meer te zien, ook niet in andere mappen en hangt ook niet onder 'verwijderde items'...

Zoeken in MS Outlook en de pc naar de map of een bericht waarvan ik de aanhef weet levert helemaal niets op.

Vraag 1: Waar kan deze in godsnaam gebleven zijn??
Vraag 2: Indien kwijt, hoe krijg ik deze terug?

ps: Het outlook.pst bestand is of van eerder (archive.pst) of van zojuist (bij het opstarten maakt hij een nieuwe versie.

Can anybody help me???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Snelste is in alle gevallen je backup kopieren, maar uit de vraag begrijp ik dat er geen voldoende recente is.

Welke OL-versie en hoe haal je de mail binnen: POP, IMAP, MAPI, iets anders?

Als IMAP/MAPI/...: kan er iets op de server zijn gebeurd? Als POP zou ik toch denken dat je een keer per ongeluk op delete hebt gedrukt.

Je zou tools zoals http://www.diskdoctors.ne...eted-emails-pst-file.html kunnen proberen. 140eur maar je kunt zo te zien met de demoversie al zien of/wat kan worden gerecovered.

Alternatief: [google=recover deleted emails pst] => http://www.outlook-tips.net/howto/recover_deleted.htm maar daar wil je natuurlijk eerst een backup maken.

Ik snap je 'PS'-opmerking niet, wat bedoel je daarmee?
offtopic:
Ik haal even de overdreven schreeuwerige ?? uit de topictitel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste back-up is inderdaad niet recent (daar ging ook de laatste 'ps' over).
Als ik handmatig gedeleted heb, dan zou de gehele map volgens mij onder 'verwijderde items' moeten hangen. Daar staat hij niet, en een 2e keer handmatig per abuis deleten kan volgens mij niet zonder dat ik me daar bewust van moet zijn.

Ik gebruik OL Office 2003. Binnenhalen via POP (dus er staat niets meer op een server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bij POP moet er dus idd wat lokaal fout gegaan zijn. Shift-del is een optie. Andere manier is corrupt bestand, begin even met scanpst (Inbox repair tool, staat al op je harde schijf) en probeer als dat niet werkt een van de links die ik geef. Natuurlijk eerst een kopie maken van de pst voor je iets probeerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scanpst heb ik al gedaan, maar daar krijg ik niks mee terug.

Ik zal de andere opties die je aangeeft gaan proberen.
Bij shift + del verwijder ik hem dus in zijn geheel ineens? Is hij dan ook helemaal niet meer terug te halen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Outlook Mail Recover (demo) uitgevoerd.
Ik krijg hierbij wel een aantal mails terug (niet de map zelf, maar wel een aantal mails die hierin stonden; niet allemaal)
De mails zijn inhoudelijk leeg. Kan dit te maken hebben met het feit dat het een demo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Shft-del is gelijk aan delete en dan de prullebak legen (dat is ook zo in de Windows verkenner trouwens).

Ik heb de recovery-tool zelf nooit gebruikt dus heb eerlijk gezegd geen idee of het leeg-zijn iets te maken heeft met de demo. De andere methode - op een kopie van de pst! - proberen kan ook geen kwaad.

Stond er in MB's heel veel in die map? Zie ook mijn laatste link: als het meer dan (uit mijn hoofd) 20% van de hele PST-file is verwijderd wordt er opgeschoond. En dan zie ik een reparatie helaas niet gebeuren, zonder hele dure methoden door professionele datarecovery bedrijven.
Maar hopelijk zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er stond 37mb in de recovered map.

Overigens, als ik met shift + del een map verwijder dan komt deze alsnog in de map 'verwijderde items'. Ik snap dus nog steeds niet waar die map gebleven kan zijn.

Het recoveren levert niet echt datgene op wat ik graag zou willen: het terugzetten van de volledige map met e-mails... Helaas.

(vette pech voor deze kabouter...)
In ieder geval mijn dank voor de hulp. Ik geef het op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Als je de AutoArchive functie aan hebt staan, dan kan het zijn dat alles naar je archief is verplaatst. Dit is ook gewoon een pst-file en kan je openen via;
File-> Open-> Outlook Data File...

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hangt je map niet per ongeluk als map in een andere map?

Doordat je per ongeluk versleept hebt?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Roady81: Daar kon ik hem niet vinden.

@ Diederik: Alle mappen en submappen (incl.zoeken) leverde helemaal niets op.

Ik heb het eigenlijk al geaccepteerd dat ik die mails dan kwijt ben, maar kan het niet uitstaan dat niet te achterhalen valt hoe zoiets ineens kan verdwijnen...
Ik kan per abuis iets gedaan hebben, maar dan zou dat nog terug te vinden moeten zijn...

..frustrerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:/

FWIW, shift-del verwijderd hier (OL2k7) toch echt permanent. Maar als je die combo niet kende zal je 'em niet gebruikt hebben ook.

Leerpuntje: vaker backuppen.

Pagina: 1