• daredevil-tje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Beste Medetweakers, graag wat hulp / advies.

Systeem;
Asus P6T deluxe, bios 2101
i920 @ stock speed
6GB OZC DDR3 PC3-12800
Ati 4870
Voeding: FSP 700-GLN
2x WD Raptor sata in raid 0
2x HDD, sata
5x fan op 5v
Windows 7 Ultimate

Probleem; wanneer ik pc normaal uitzet lukt het niet meer om hem normaal aan te zetten. Pas wanneer ik de stroom er een aantal keer (3, 4 of 5x) vanaf gehaald heb en soms i.c.m. CMOS reset, komt hij weer tot leven. Het is een mogelijkheid dat het probleem ontstaan is nadat ik processor en geheugen op hogere snelheid geklokt heb. (Processor @ 3GHz en geheugen @ 1600 GHz)

Troubleshooter doorgenomen;
- spanningslijnen gecontroleerd in bios en die kloppen
- alles los gekoppeld van powersupply behalve moederbord, maar zelfs dan start het niet op
- alleen de power en reset knop die op het moederbord zelf zitten lichtten op, dus wel spanning. Maar er gaat geen fan draaien, en ik hoor geen biospiepjes.
- bios teruggezet naar versie 1904, en op defaults, zelfde resulaat.

Kan het zijn dat powersupply toch kapot is, of misschien losse connectie ergens? Of zit het in het moederbord? Alle suggesties zijn welkom.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18

Snuffel

Vroem!

Al gedacht aan een los contact in je aan/uit switch?

Gebruik voor de grap eens je reset button als aan/uit switch, misschien dat dat het probleem oplost.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• daredevil-tje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Uiteindelijk toch de gok genomen en nieuwe betere zwaardere voeding gekocht, en gelukkig dit blijkt de oplossing. Toch vreemd dat pc zo nu en dan toch wel wilde opstarten met de oude voeding.

Opgelost!

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 08:03
Een zwaardere voeding is echt niet nodig hoor, 700 watt is al zwaar overkill voor zo'n setup.