Toon posts:

Geen Signaal bij opstarten (ook geen piepjes) apart verhaal.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal! ik zal het probleem even voorleggen

mijn oude video kaart gaf steeds de volgende foutmelding gaf :

Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer, en is hersteld.
Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer.

en nadat ik alles geprobeert had om de fout te herstellen heb ik mijn Geforce 9800gt maar ten dode opgeschreven en een andere kaart besteld een Geforce 8600GS dit verhield de Nvlddmkm.sys fout maar leverde een nieuwe bug op :

zodra ik mn computer aanzet en mijn beeldscherm ook dan lijkt het wel of alleen de ventilatoren in mn pc werken en hij voor de rest niks doet (ook geen piepjes enzo) het beeldscherm blijft dan zwart en geeft dan aan dat er geen signaal is :S ikke gisteren mijn oude kaart erin gestopt weer en toen start ie wel op..daarna weer de nieuwe erin en het lukte..ik na de updates enzo lekker een avondje world of warcraft gedaan en het leek zelfs wel sneller te gaan maar vanmorgen was het weer raak..iemand enig idee wat er aan de hand is?

ben namelijk niet echt zo'n computer expert en kwam ook al niks tegen in de Faq hier op tweakers wil er nog wel even bij vermelden dat er op mijn oude kaart (de 9800GT) en klein wit stekkertje zat 2 inelkaar gedraaide dunne draadjes (rood en zwart) die op het moederbord ingeplugt zat..dit stekkertje kon ik ook op mn nieuwe kaart vastmaken en dat heb ik ook gedaan..daarnaast zat er achter in de oude kaart een ietswat dikkere stekker met meerder draadjes (geel/zwart) deze kon ik echter niet op mn nieuwe kaart aansluiten omdat er simpelweg geen gaatje voor het stekkertje is..

beetje raar verhaal idd en miss verwarrend omdat de oude kaart eigelijk een jonger model is dan mijn nieuwe kaart,dit komt echter omdat het een soort van tijdelijke oplossing is aangezien ik over een maand een nieuwe pc krijg en deze oude naar mijn vader gaat die alleen maar freecell en andere browser spelletjes doet en dan is het zonde om er een peperdure kaart in te gooien..

alvast bedankt voor het lezen en helpen

groetjes Dennis

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-02 22:19
Dat klein wit stekkertje klinkt erg als een fan aansluiting van de videokaart. Zat die al los of zat die ergens ingeplugd op de videokaart zelf? En in de huidige situatie met de 8600GS, zit die ingeplugd op het moederbord of op de kaart?

Verwijderd

Topicstarter
die zat op de (oude) 9800Gt vast en aan het moederbord idd,zat ook idd bovenop die kaart een ventilatortje en die zit op de nieuwe (de 8600gs) niet daar zit een soort van blok met koelribben op..maar dat kleine witte stekkertje had ik ook op de nieuwe kaart aangesloten aangezien daar een conectortje voor opzat..

en hoe bedoel je dat precies met op het MoBo of op de kaart?waar ik de kaart ingestopt heb? die zit in het pci slot waar de oude kaart inzat ziet er ongeveer zo uit : ---------- ---

• fakuris
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-08-2010
De geel/zwarte draadjes is voor extra stroom voor je kaart. Niet nodig op een 8600gs (Zuinigere kaart).
En waar loopt dat rood/zwarte stekkertje dan nu naar toe? Van de videokaart naar de.... ?

• ZouZou Dude
Ik bedoelde dat stekkertje, niet de kaart zelf :) Eigenlijk zou het makkelijker zijn mocht je een foto hebben van de huidige situatie zodat de verwarring rond dat stekkertje weg is ;)

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:05

Glewellyn

is er ook weer.

Niet al te lang geleden heb ik ongeveer hetzelfde gehad, op een ochtend probeerde ik mijn computer op te starten en alleen de fans gingen draaien, de machine gaf geen beeld en geen piepjes. Toen ben ik stuk voor stuk componenten gaan loskoppelen, zonder resultaat. Toen ik de hoop zo goed als opgegeven had heb ik een CMOS reset uitgevoerd, en plotseling bootte mijn computer weer als vanouds.

Dus probeer het eens, misschien heb je geluk...

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
mmmm ok ik zal het proberen uit te leggen,kan helaas nu niet even kijken/foto maken maar net ff gegoogled en dit is het kabeltje : http://www.xsreviews.co.u...ll/Galaxy-8600GT-2Pin.jpg

die heb ik dus ook in mn 8600gs gedrukt maar daar zit naar mijn weten niet eens een fan op..

en cmos resetten dat is toch je bios?is dat niet bloedje link?en hoe doe je dat?heb voor de rest nooit wat aan mn bios veranderd of aan overclocking enzo gedaan,dus die staan nog op de basis instellingen

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:28:
mmmm ok ik zal het proberen uit te leggen,kan helaas nu niet even kijken/foto maken maar net ff gegoogled en dit is het kabeltje : http://www.xsreviews.co.u...ll/Galaxy-8600GT-2Pin.jpg

die heb ik dus ook in mn 8600gs gedrukt maar daar zit naar mijn weten niet eens een fan op..

en cmos resetten dat is toch je bios?is dat niet bloedje link?en hoe doe je dat?heb voor de rest nooit wat aan mn bios veranderd of aan overclocking enzo gedaan,dus die staan nog op de basis instellingen
Nee een CMOS reset is niet gevaarlijk. In de handleiding van je moederbord staat beschreven hoe het moet. Meestal komt het neer op het loskoppelen van je computer van het lichtnet, dan een jumper omzetten, dan 5 seconden laten zitten, jumper terugzetten, computer weer aankoppelen en proberen op te starten.

*zucht*

• ZouZou Dude
Dus er zit zo een stekker ingeplugd op je videokaart, maar er zit geen fan op? Van waar komt die kabel dan? Als je bedoelt dat er wel zo'n fanheader is, maar zonder zo'n stekker erin gedrukt, dan is dat normaal.

CMOS resetten kan je het makkelijkste doen door dat even op te zoeken in de handleiding van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
ZouZou Dude schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:33:
Dus er zit zo een stekker ingeplugd op je videokaart, maar er zit geen fan op? Van waar komt die kabel dan? Als je bedoelt dat er wel zo'n fanheader is, maar zonder zo'n stekker erin gedrukt, dan is dat normaal.

CMOS resetten kan je het makkelijkste doen door dat even op te zoeken in de handleiding van je moederbord.
dat kabeltje zat op de oude videokaart en die was al ingebouwt bij aanschaf..bij de 8600gs zaten geen kabeltjes bijgeleverd maar dr zat wel zo'n aansluitingkje op waar je hem in kon drukken en dat heb ik toen gedaan..kan ik die er beter helemaal uithalen dan?

mmm ga vanmiddag maar eens kijken dan of ik die bios kan resetten boekje heb ik geloof ik nog in de doos zitten :D maar wat is er eigelijk precies aan de hand met mn computer?want ik snap dr niks van haha

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:52:
[...]

dat kabeltje zat op de oude videokaart en die was al ingebouwt bij aanschaf..bij de 8600gs zaten geen kabeltjes bijgeleverd maar dr zat wel zo'n aansluitingkje op waar je hem in kon drukken en dat heb ik toen gedaan..kan ik die er beter helemaal uithalen dan?

mmm ga vanmiddag maar eens kijken dan of ik die bios kan resetten boekje heb ik geloof ik nog in de doos zitten :D maar wat is er eigelijk precies aan de hand met mn computer?want ik snap dr niks van haha
Zijn je problemen al opgelost?

*zucht*

Pagina: 1