Toon posts:

Gezocht: stevige hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze, maar de ophanging is kapot gegaan :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YevYUtG5tlkbbGkj0Xh2GLNe/full.jpg
Icemat Audio

Was een prima headset/koptelefoon (zonder de usb audiodongle) niet zo zwaar op het hoofd, redelijk neutraal in het geluid voor de prijs.

Ik zoek dus een vervanger, alleen zonder usb, gewoon een eerlijke hoofdtelefoon als deze, wel steviger, moet in de hoek gesmeten kunnen worden zonder stuk te gaan. Open air of dicht maakt niet uit.

Is een Denon HP700 iets?

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
Krusher, wat is je budget?

Als je geld over hebt, kan ik je zeker een Pioneer HDJ-2000 aanraden, je zou het niet zeggen, maar deze hebben toch echt een verrassend neutraal geluidsbeeld en zijn van een magnesiumlegering gemaakt waardoor hij echt niet kapot te krijgen is. Heeft bij mij zonder extra protectie 2 maanden in mijn volle rugzak overleefd.

Maar dat zijn just my 2cents :)

Verwijderd

Topicstarter
Whyte schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 01:00:
Krusher, wat is je budget?...
t/m 200 Euro

Ik zoek gewoon een leuke koptelefoon die het prima doet op zowel klassiek gebied als metal. Maar vooral trekbestendig.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://www.akg.com/site/p...odeid,2,_language,EN.html

Vriend van mij heeft deze al jaren en hij doet het tot op heden echt naar behoren nog steeds! Geeft een bijzonder helder en vol geluid. Zonder vervelend of storend te worden. Hij gaat er absoluut niet lief mee om :X Eerder andersom. Gaat gewoon in zijn tas overal mee naartoe. Ding zit vol met krassen en heeft genoeg meebeleeft. Maar doet het nog steeds.

Als je toch met een ruim budget zit kun je ook naar zijn grotere broertje kijken.

http://www.akg.com/site/p...age,EN,view,included.html

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Misschien een Sennheiser HD-25 valt binnen je budget, klinkt goed en is bovenal "hufter proof"

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-02 16:18
X2 voor de Sennheiser HD25-II. Klinkt inderdaad goed, en alle onderdelen zijn te vervangen. Het is een gesloten type wat op je oor rust, niet om je oor. Hij isoleert bovendien behoorlijk en is ook erg geschikt voor mobiel gebruik. Vanaf ongeveer 150 euro moet je die kunnen vinden.
Of deze geschikt is voor klassiek kan ik je niet zeggen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb de Sennheiser HD25-II zelf ook en 't is een erg degelijke hoofdtelefoon. Hij is voor professioneel gebruik bedoeld en je ziet 'm daarom ook veel bij audioprofessionals die buiten de studio moeten werken.

Ik gebruik 'm zelf alleen voor onderweg, het is zo'n makkelijk apparaat die je gewoon in een volle koffer of een rugzak stopt zonder je zorgen te maken of ie er later weer intact uitkomt. Voor thuis zijn er in die prijsklasse wel beter klinkende apparaten, daar zul je alleen wat voorzichtiger mee om moeten springen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk ook eens naar de AKG K271/272 en de BeyerDynamic DT770/880. DT770pro wordt gezien als een basmonster, maar de normale versie die ik gehoord heb klonk vrij neutraal. Erg degelijk gemaakt ook.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

downtime schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:38:
Ik heb de Sennheiser HD25-II zelf ook en 't is een erg degelijke hoofdtelefoon. Hij is voor professioneel gebruik bedoeld en je ziet 'm daarom ook veel bij audioprofessionals die buiten de studio moeten werken.

Ik gebruik 'm zelf alleen voor onderweg, het is zo'n makkelijk apparaat die je gewoon in een volle koffer of een rugzak stopt zonder je zorgen te maken of ie er later weer intact uitkomt. Voor thuis zijn er in die prijsklasse wel beter klinkende apparaten, daar zul je alleen wat voorzichtiger mee om moeten springen.
Tsja, hier nog eentje.. Heerlijk klinkende hoofdtelefoon, voor zowel onderweg als geluidsman-ish aangelegenheden / mixen van muziek. Vrij eerlijke koptelefoon zonder nare pieken die el cheapo dingen wel hebben.

Iets als een Fiio ampje is wel aan te raden als de output niet krachtig genoeg is, kan zijn dat een mp3 speler 'm niet op goed volume krijgt (vooral bij tracks die al wat zachter zijn) :)

• Marcel
De DT770 pro is zeker degelijk maar inderdaad nogal bass-heavy. Ook de DT770 2005 vind ik niet echt neutraal; nog steeds relatief veel bas maar vooral te weinig mid. Ook zit hij boven je budget als ik me niet vergis. De DT880 is weer flink duurder dan de DT770, maar vele malen neutraler, eigenlijk wat saai.
De AKG's ken ik niet, maar zijn volgens mij ook goede opties. Dan zou ik voor de 271MKII gaan i.p.v. de 272. Ze zijn technisch gelijk aan elkaar maar de 271 heeft "pleather" en velours oorkussens en als bonus een verwijderbare kabel met stevige minixlr connector. De 272 vindt je doorgaans in hifi winkels, de 271 in muziekwinkels.
Ik heb zelf het gevoel dat de HD25 en de Beyerdynamics steviger zijn dan de AKG's.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de tips. Na een stevige pas- en luistersessie is het

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mCbjRq4HRtmLTikAWTi1JHJe/full.jpg

Sennheiser HD 25-C II

die geworden.

Heerlijk neutraal geluid, en een pluspunt voor de enorm isolerende werking.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Beyerdynamic DT100, DT150, DT770. Alledrie van 't type indestructible. Die eerste twee zijn alleen wel belachelijk groot :P DT770PRO moet iets van €150 kosten.

Oh te laat :+ Nou ja nm dan.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 17-06-2010 17:41 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Chapeau! Ik hoop dat je er lang plezier van zal hebben.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• BHQ

BHQ

DrumandBass schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:44:
Chapeau! Ik hoop dat je er lang plezier van zal hebben.
Niet te slopen die dingen, zal wel goedkomen :+

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 15:59
DT880 saai... probeer eens een aparte hoofdtelefoonversterker ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een terugkoppeling, klassieke muziek is er ook heerlijk op. Mooie plaatsing van de instrumenten, heerlijk open, en geen overdreven voorkeuren voor instrumenten. Mooi.

Had dit ding jaren geleden moeten hebben :P

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:21
Ik heb een draadloze Sennheiser. Kostte destijds (±2 jaar geleden) zo'n €140. Zeer tevreden van, maar je moet er niet evenveel van verwachten als van een bedrade: je gaat soms storingen hebben en bijvoorbeeld een GSM in de buurt (binnen een straal van 1 meter) kan je ook best vermijden.

Maar die zalige vrijheid van draadloos … heerlijk :) (Ja ik wandel er ook mee rond en om vanuit bed een film te kijken 's avonds laat is het ideaal.)

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 01:20:
Nog een terugkoppeling, klassieke muziek is er ook heerlijk op. Mooie plaatsing van de instrumenten, heerlijk open, en geen overdreven voorkeuren voor instrumenten. Mooi.

Had dit ding jaren geleden moeten hebben :P
Yep.

Mids kunnen wellicht wat fel zijn bij sommige genres, beetje scoopen rond ~2K lost dat op bij mij :)

• Marcel
@TS Goeie keus, hoop dat je er lang plezier van zult hebben, maar dat komt vast goed!
Pagina: 1