Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Hallo tweakers,

Na een uur googlen en niks kunnen vinden toch maar besloten een topic te maken.

Ik, samen met paar anderen zijn bezig een web design/development bedrijfje op te zetten, nu willen we voor het design werk Photoshop CS4 gaan gebruiken. De mensen die gaan designen hebben Photoshop CS4 via school gekregen (webdevelopment studie), dus een legale versie.

Nu had ik de vraag tot hoeverre we geld mogen verdienen e.d. zonder in de problemen te raken met licenses? Om nou een volledige license te kopen bij adobe voor ruim 1000 euro zien wij niet zitten als 4 studenten met een laag tot geen inkomen.

Vraag in het kort: Mogen wij webdesigns maken en verkopen met Photoshop CS4 die door school geleverd is?

Alvast bedankt,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik zou allereerst eens uitzoeken welke licentie je precies hebt.

Voor nu neem ik even aan dat dit een studenten-licentie via Surfspot is. Nu heb ik zelf geen studenten-toegang meer tot Surfspot, maar wel medewerkers-toegang, voor zover ik weet is de EULA echter gelijk. In de EULA voor CS4 Design / Web Premium (heb je deze, of echt Photoshop los?) komt geen bepaling voor omtrent commercieel gebruik van de software. (linkjes naar Surfspot werken helaas niet)

Nogmaals, zoek even goed uit welke licentie je precies hebt en de bijbehorende EULA. Deze moet je echt gekregen hebben toen je de software kreeg, danwel op de cd staan, danwel op een webpagina van je opleiding.

Rail Away!