Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Dag allemaal...

Ik heb een vector svg plaatje waarvan ik een deel van kleur wil veranderen.

Als ik dit (zoals altijd) in Inkscape doe wordt hij niet netjes volledig ingekleurd maar zie ik nog een witte rand om het ingekleurde stuk.

Als ik dit ook wil vullen met dezelfde kleur gaat dat niet omdat Inkscape dan zegt: Area not bounded, cannot fill.
Erg leuk allemaal maar hoe moeilijk willen ze het maken?, dit zou toch heel simpel moeten kunnen?, t'is tenslotte een vector.

Na wat research kwam ik achter de optie fill & stroke maar als ik daar aan ga zitten vervormd mn stukje dat ik op wil vullen :(
Nou ben ik niet afgestudeerd in Illustrator CS5 maar daar hebben ze helemaal geen ala fill optie...

Iemand enig idee hoe dit simpel te doen is...?

Alvast bedankt :)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 17:23
proberen in een ander softwarepakket?
Als illustrator het niet kan, dan kan je het nog exporteren naar dfx (met inkscape) en importeren in autocad.
Ik weet zeker dat je het in autocad wel kan inkleuren.

1 van de oorzaken kan overigens zijn dat het stuk dat je wilt inkleuren uit een dubbele lijn bestaat.
een witte lijn, met daar bovenop een dunnere zwarte lijn. (om bvb een schaduwlijn te creeren zodat het duidelijk is welke lijnen elkaar raken en welke enkel over elkaar heen liggen)
Als je dan het stuk binnen de lijnen inkleurt ziet hij de witte lijn als de rand van je veld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Hmmm is dat niet uit te zetten in Inkscape?, Het is een zwart-wit plaatje met strakke lijnen, geen schaduwen o.i.d.
Autocad heb ik helaas niet maar het is toch idioot dat Illustrator zo'n simpel iets niet eens kan op een simpele manier.

[ Voor 34% gewijzigd door crack_en_hack op 08-06-2010 22:26 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:26
crack_en_hack schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:04:
Nou ben ik niet afgestudeerd in Illustrator CS5 maar daar hebben ze helemaal geen ala fill optie...
Live Paint geprobeerd?

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Kan ik niet selecteren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-07 16:41
Edit: Inkscape werkwijze dus

Als het een nette vector is zou je normaal gezien gewoon de 'fill' van het path naar een juiste kleur kunnen zetten, ik weet niet of dit je gewone gang van zaken is, maar zo doe ik het:
De path selector als tool nemen, je path selecteren (als je erover hovert zou het path een rode outline moeten krijgen) -> RMB -> Fill and Stroke -> Bij 'Fill' Flat Color selecteren en je RGB waarde ingeven.
Als je geen outline meer wil, even de stroke uitzetten.

Wel kan het zijn dat je eerst wat paths moet ungroupen. Dit doe je ook met de RMB als je een path geselecteerd hebt.

Bij mij lukt dit bij bvb.
http://upload.wikimedia.o...7/7a/Flag_of_Meerhout.svg
en
http://dl.dropbox.com/u/3...aland_location_map_bw.svg

Misschien kan je even je svg-file sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
demichiel schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:40:
Misschien kan je even je svg-file sharen?
Dit is hem: http://vector.gissen.nl/kijkwijzer-seks.svg

Ik wil de bovenste voetjes orange maken.

Tint: 13     Rood: 238
Intensit.: 240 Groen: 75
Helderh.: 112 Blauw: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
Aha, je wil dus eigenlijk iets fillen waar niets is. (enkel het zwarte gedeelte is een path, het witte is gewoon de achtergrond). Wat je zou kunnen doen is een oranje rechthoek maken die de bovenste voetjes omvat, en die dan naar een layer onder het path verplaatsen. (Nieuwe layer aanmaken, beneath current, en dan de rectangle op die layer plaatsen.)

Anders kan je ook een path maken wat de 'leegte' exact opvult, maar dit is iets omslachtiger dan methode 1. (Wel netter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ahaaaaaah :)

Ik dacht dat dat witte automatisch ook een path is en dat dat ook opgevult kan worden 8)7

Is er geen trucje voor om daar een path van te maken zonder hem te hoeven natekenen?, dus dat hij dat stuk interpreteert als een nieuw path?

Alvast super bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
Die is er ja, ik ben zelf niet zo bekend met inkscape dus het was zelf even zoeken, maar je kan gewoon je (gekopieerde) object selecteren en dan het 'Path'-menu -> Break Apart. Dan krijg je allemaal aparte paths, de grote cirkel (die je kan verwijden), de tenen, de zolen, .. De dingen die je wil gebruiken kan je nu wel gewoon een fill geven. Dan de gekleurde objecten exact over de originele uitgesneden vormen plaatsen en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
HELD d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-01 16:13

ThomVis

Detected rambling:

De Q&D oplossing: Een gekleurd blokje achter de te kleuren voetjes plaatsen.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Pagina: 1