Airco aan, welke knoppen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:08
Op Curaçao (waar ik afgelopen jaar woonde) hebben twee verschillende autoverhuurders onafhankelijk van elkaar aan mij uitgelegd dat je de binnen circulatie knop tegelijk met de airco moet indrukken. Het ging in beide gevallen om "gewone" airco, dus zonder climate control.

Dit was nieuw voor mij.

Is dit inderdaad beter, en zo ja waarom?

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 08-06-2010 19:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Op die manier is het waarschijnlijk sneller koel in de auto. Het is trouwens beter om tijdens langere reizen de binnen circulatie uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zie er geen enkel voordeel in, ja het is misschien sneller koel maar zelfs in Curacao krijgt een airco het snel koel genoeg in de auto. Binnen circulatie is handig als de buitenlucht smerig is (tunnels, stinkende vrachtwagens, boeren die hun veld bemesten,...) maar is de buitenlucht prima in orde (zoals het op Curacao is en ook hier) zou ik liever frisse lucht binnen krijgen ipv de lucht binnen blijven herkoelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:57

Sharky

Skamn Dippy!

Binnencirculatie vind ik sowieso ranzig. Had het laatst per ongeluk aan laten staan, toen de ramen begonnen te beslaan had ik het opeens door en toen ik het uitzette kon ik meteen veel vrijer ademen. Dat was ook de eerste en laatste keer dat ik er gebruik van heb gemaakt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Het valt mij op dat als ik in mijn auto (Honda Civic Hybrid 2009 model) de climate control aanzet en het is zeer warm in de auto dat hij dan voor de eerste minuut (of 2?) op binnen circulatie staat en daarna overgaat op lucht van buiten. Waarschijnlijk koelt het toch beter. Het klinkt opzich ook wel logisch, want koelere lucht koelen is natuurlijk ook efficienter.

[ Voor 6% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 09-06-2010 11:24 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145259

Ik zou de eerste 5 minuten geen airco -> ramen open voor de ergste warmte eruit te krijgen. Dan airco opzetten met buitenlucht. Als je met recirculatielucht werkt dan krijg je op de duur "verzadigde lucht". Je airco zou ook beter werken omdat de buitenlucht die door de verdamper gaat warmer is. Normaal zou je airco moeten aanspringen met 1 druk op de knop nl de airco aanknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:36
Volgens de handleiding van mijn Volvo moet dat inderdaad:
Als de auto in de zon heeft gestaan en je wilt het snel koel hebben, moet je de ramen 2cm open doen, de airco vol aan zetten mét binnencirculatie. Dan heb je het binnen 5 minuten lekker koel. Als je dan gaat rijden, de ramen dicht doen en binnencirculatie uit (laatst aan laten staan, kreeg last van mijn luchtwegen, bleek dat het nog aan stond :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30
Het boekje van mijn 2004 Lancer zegt hetzelfde als dat van Volvo hierboven. Wegrijden met ramen open, en dan airco aan met circulatie. Ze geven verder nog de tip dat je de circulatie kunt aanzetten als het erg heet is buiten, dat je dam meer koelvermogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:08
Ok, dank voor de reply's, het is me nu duidelijk :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1