Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 22:15
Ik heb wijziging gemaakt in mijn huidige set-up nou heb ik een probleem met dit setu-up zie hieronder uitgebreid info.

Gebruikte hardware/software:

GPU: ATI 5770 Sapphire Hier
Screen: 1 + 2: Samsung P2250
Screen: 3 Sony kdl-40Z4500

Gebruikte uitgangen:
2x DVI naar mijn 2 monitoren (p2250)
1x DP (displayport) dmv adapter naar DVI

Ik kan zowel in windows (schermresolutie) als in ATI Control center de instellingen niet opslaan.
Nou weet ik van dit kaart dat het mogelijk is om 3 monitoren aan te sluiten voorwaarde is wel dat minimaal de DP gebruikt word en dat doe ik ook hier.

Ik kan maximaal 2 monitoren opslaan, dupliceren/uitbreiden lukt niet met 3e monitor erbij.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik beeld krijg op mijn alle drie de schermen??

Melding dat ik krijg als ik mijn bureaublad wil uitbreiden/dupliceren op de 3e monitor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:25
is je display port converter een active of passive ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legendary1985
sjaakwortel schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:36:
is je display port converter een active of passive ?
ik maak gebruik van maxtor adapter
http://tweakers.net/price...layport-to-dvi-cable.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
Je hebt een active converter nodig, anders werkt het gewoon niet. Deze zijn helaas duurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legendary1985
bedankt voor jullie reply's damz deze dingen zijn even duur als een GPU :S wuhahahah is het mogelijk dan om een nog een GPU bij te prikken natuurlijk niet in CF ??? zodat ik daar me derde monitor aansluit en bij eventuele uitbreiding kan ik het natuurlijk goed gebruik maken van de 4e dvi

Ik ga binnenkort toch weer uitbreiden :D

[Voor 22% gewijzigd door Legendary1985 op 08-06-2010 20:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:39
Legendary1985 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:13:
bedankt voor jullie reply's damz deze dingen zijn even duur als een GPU :S wuhahahah is het mogelijk dan om een nog een GPU bij te prikken natuurlijk niet in CF ??? zodat ik daar me derde monitor aansluit en bij eventuele uitbreiding kan ik het natuurlijk goed gebruik maken van de 4e dvi

Ik ga binnenkort toch weer uitbreiden :D
als je nog een pci-e slot vrij hebt, kan dat ja;) agp/pci slot gaat ook natuurlijk. alleen mindere performance kaarten

Acties:
  • 0Henk 'm!
sjaakwortel schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:11:
Je hebt een active converter nodig, anders werkt het gewoon niet. Deze zijn helaas duurder.
Passief kan wel degelijk werken hoor. ;)

Legendary1985 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:13:
is het mogelijk dan om een nog een GPU bij te prikken natuurlijk niet in CF ???
Dat kan en soms kan een DisplayPort -> VGA aansluiting ook.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-03 08:02
Heb je de TV al eens aangesloten op de HDMI, en dan een monitor via de adapter ?

Welke driver versie heb je, de 10.x drivers geven meerdere vage problemen met Eyefinity, de 9.12 hotfix drivers werken dan vaak wel.

Wat voor opstelling wil je maken ? Eyefinity, Extended desktops of Clones ?

Voor Eyefinity geldt inderdaad, DP naar DVI moet een actieve adapter zijn, DP naar VGA kan met een passieve.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Volgens mij wil TS gewoon iets van films kijken op z'n TV. Of foto's/video's op de TV laten zien. :)

Je kan het heel makkelijk testen. Koppel één P2250 los en sluit je TV via HDMI aan. Doet die het dan wel mooi?
Dan kan je het waarschijnlijk gewoon oplossen met een simpel ATI-kaartje. Moet je nog wel één vrij PCI-e slot hebben. Een HD4350 ofzo kost haast niets (twee tientjes hier op VA). :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legendary1985
me tv werk gewoon als ik op dvi aansluit de probleem is ik kan maximaal 2 tv/monitoren activeren.
op mijn 2 monitoren wil ik gewoon pc activiteiten doen zoals word/excel internetten etc en op mijn tv wil ik film kijken. mijn bureaublad moet uitgebreid worden (extended) is dat mogelijk zonder tweede kaart bij te prikken (gewoon met een passief adapter)

edit:

Als ik op ccc 1 van mijn monitoren uitschakel en tv inschakel dan doet ie het gewoon.
Ik kan ze alle drie niet inschakelen.

[Voor 16% gewijzigd door Legendary1985 op 08-06-2010 21:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legendary1985
bedankt voor de link echter heb ik dit al gelezen het betreft hier eyefinity setup.
Ik zal hier geen gebruik van maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Legendary1985 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:27:
[...]
Ik zal hier geen gebruik van maken.
Niet? Hierboven nog wel. Maar als je het niet meer gaat gebruiken dan hebben we ook geen probleem meer denk ik. :D

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legendary1985
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:42:
[...]

Niet? Hierboven nog wel. Maar als je het niet meer gaat gebruiken dan hebben we ook geen probleem meer denk ik. :D
wacht wacht misverstand ik dacht dat eyefinity iets anders is als wat ik wil :D. ik ga wel gebruik van maken wuhahah excuus voor de misverstand. is mijn eerste ati kaart :+

voor de duidelijkheid ik wil gebruik maken van 3 monitoren (extended)

[Voor 8% gewijzigd door Legendary1985 op 08-06-2010 21:53]

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 21:07
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:17:
Dit is minidisplayport naar normale displayport, dat is HEEEEL wat anders.
Displaypoort naar DVI KAN NIET zonder actief verloopje.
Displaypoort naar VGA kan wel, ik heb het hier zelf draaien.

• Legendary1985
Daan00 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 02:54:
[...]

Displaypoort naar DVI KAN NIET zonder actief verloopje.
Displaypoort naar VGA kan wel, ik heb het hier zelf draaien.
van waar heb jij een actieve adapter gehaald en voor hoeveel :D
Daan00 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 02:54:
[...]

Klopt was het verkeerde plaatje neemt niet weg dat dat het wel degelijk soms mogelijk is, maar alleen bij hem zal het niet kunnen werken met drie schermen tegelijk.

[Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 09-06-2010 11:27]

AMD Nieuwsdiscussie

Anoniem: 318843

Volgens mij wil jij géén gebruik maken van Eyefinity. Eyefinity is het groeperen van monitors (in de Ati software). Jij wil alleen maar gebruik maken van extended display. Dat is een Windows optie.
Voor zover ik weet kan de 5770 maximaal 2 DVI signalen uitsturen.
Aangezien jij 3 DVI apparaten hebt kun je die niet met deze kaart aansturen.
Een extra grafische kaart er bij zetten kan natuurlijk wel. Dan kun je daar de tv aanhangen en ook die tv gebruiken als extended display.

• Jetro
Het kan wel, het enige wat je nodig hebt is een scherm met VGA aansluiting.

Je hebt nu 3 keer DVI, waarvan 1 via een passieve DP -> DVI adapter en dat kan niet.

Ik heb deze setup hier draaien : DVI -> VGA --- DVI -> VGA --- DP->VGA (passief), op Windows 7 Ultimate, echter werkt dit niet met 10.x drivers, je moet driver 9.12 hotfix gebruiken.

Als je vastzit aan 3 x DVI in je schermen, zul je een aktieve adapter moeten kopen, die zijn er vanaf 129 EUR, dan is een 2e videokaart een goedkopere optie.
De beeldkwaliteit via zo'n adapter kan trouwens wel eens tegenvallen, afhankelijk van de resolutie die je gebruikt.

[Voor 31% gewijzigd door Jetro op 10-06-2010 08:16]

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-02 09:58
Beetje sneu van ati dat het zo moet, ik zit als ik een nieuwe gpu koop ook vast aan dit probleem. Zouden ze in de toekomst kaarten uitbrengen waarmee je wel 3x dvi op kan aansluiten met eyefinity?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01-2021

JvW

On my way home...

Ik denk het niet. De keuze voor de toekomst is gevallen op displayport. Helaas is het aanbod in schermen met die aansluiting nog beperkt, maar dat ik een kwestie van tijd. Mocht je een DP scherm hebben dan is het probleem met adapters ook weg.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-02 10:47
Legendary1985 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:01:
Als ik op ccc 1 van mijn monitoren uitschakel en tv inschakel dan doet ie het gewoon.
Ik kan ze alle drie niet inschakelen.
Je bedoelt dat de TV het wel doet als deze via de passieve adapter zit aangesloten? Maar alleen als je niet 3 monitoren gebruikt?
Als dat zo is, neem eens contact op met Ati, want dan werkt het dus wel maar hebben ze iets in de driver geblokkeerd, zodat ze extra geld kunnen vangen voor die adapters ;)

Enne: extended mode kun je ook instellen via de CCC Basic Wizard, probeer die ook eens, daar wil je nog wel eens meer mee kunnen dan met de Windows instellingen.

[Voor 13% gewijzigd door lolcode op 10-06-2010 09:22]

Aethertyd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:05:Zouden ze in de toekomst kaarten uitbrengen waarmee je wel 3x dvi op kan aansluiten met eyefinity?
Die kaart bestaat al.
ff kijken of ik hem kan vinden.
--EDIT--
Hier staat er iets over.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 10-06-2010 17:43]

• Legendary1985
@all

Bedankt voor jullie reply's. Aangezien ik later nog 4e monitor ga kopen kan ik beter nog een GPU bijdoen met 2 dvi aansluitingen. Wat zijn die actieve adapters zo duur zeg :(.

Nog een vraag als ik nog hetzelfde identieke kaart erbij prik moet ik dan de drivers opnieuw installeren met het nieuwe kaart erin (alleen) of gaat gelijk alles goed als ik het gewoon erbij prik zonder mijn huidige kaart er uit te halen??

@lolcode

Ik heb de adapter al terug gestuurd ik kan het helaas niet testen :(

• lolcode
Legendary1985 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:33:
@all

Bedankt voor jullie reply's. Aangezien ik later nog 4e monitor ga kopen kan ik beter nog een GPU bijdoen met 2 dvi aansluitingen. Wat zijn die actieve adapters zo duur zeg :(.

Nog een vraag als ik nog hetzelfde identieke kaart erbij prik moet ik dan de drivers opnieuw installeren met het nieuwe kaart erin (alleen) of gaat gelijk alles goed als ik het gewoon erbij prik zonder mijn huidige kaart er uit te halen??

@lolcode

Ik heb de adapter al terug gestuurd ik kan het helaas niet testen :(
Er hoeft niet eens een identieke kaart bij, volgens mij kun je er nu ook gewoon een 5450 (zijn er nog "mindere"/goedkopere varianten?) bijprikken en moet dat gewoon werken. tis allebei Ati dus met drivers moet dat geen probleem opleveren. Wat er gebeurt als je er een nVidia kaart bijsteekt weet ik niet.

Jammer dat je de adapter al hebt teruggestuurd, misschien zijn er andere tweakers die een 5770 o.i.d. hebben en een passieve adapter die dit even kunnen uitproberen?

Zelfs Ati/Nvidia in de mix werkt gewoon. ;)

[Voor 193% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 10-06-2010 19:15]

• Legendary1985
Anoniem: 318843 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:10:
Zelfs Ati/Nvidia in de mix werkt gewoon. ;)
weet je dat zeker?? heb je ervaring ermee??

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
lolcode schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:50:
[...]

Er hoeft niet eens een identieke kaart bij, volgens mij kun je er nu ook gewoon een 5450 (zijn er nog "mindere"/goedkopere varianten?) bijprikken en moet dat gewoon werken. tis allebei Ati dus met drivers moet dat geen probleem opleveren. Wat er gebeurt als je er een nVidia kaart bijsteekt weet ik niet.

Jammer dat je de adapter al hebt teruggestuurd, misschien zijn er andere tweakers die een 5770 o.i.d. hebben en een passieve adapter die dit even kunnen uitproberen?
Ik heb deze combinatie maar ondervind problemen wanneer ik bijvoorbeeld me tv aan zet op de 2 videokaart.
Dan krijg ik een BSOD het gebeurd niet altijd.
De 5450 had ik al en me pc zitten dus die is wel goed verder alleen in de combinatie niet.
Verder zou het best kunnen werken, maar ik heb niet verder gezocht. Misschien een keer bij een herinstallatie of overstap van Windows.
{Als u interesse heeft in deze kaart, kunt u dat laten horen} ;)

In mijn onderschrift staat wat ik heb en dat werkt bij mij.
Dat werkte trouwens onder XP al goed.
Onder XP had ik wel drivers geïnstalleerd.
Ik heb nu Win7Ultimate (net als jij) en ik heb géén speciale drivers geïnstalleerd. Er is alleen geïnstalleerd wat Windows zelf gedaan heeft.
Het werkt super.

@Martijnnos; staat SLI uitgeschakeld in de BIOS?
Misschien moet je een andere driverversie proberen.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 11-06-2010 03:52]

• Legendary1985
bedankt voor je reply en nu maar een goedkoop kaart op de kop tikken :D

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Anoniem: 318843 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 03:50:

@Martijnnos; staat SLI uitgeschakeld in de BIOS?
Misschien moet je een andere driverversie proberen.
@Kogacarlo;
Bedankt voor de reactie, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet naar gekeken heb en neem aan dat u het in dit geval over crossfire heeft of echt SLI? maar ik kijk wel even wanneer ik reboot. Van de drivers heb ik de laatste paar versie geprobeerd en dat leek ook te werken maar even later niet meer. En ik krijg ook niet altijd een BSOD als ik een scherm op de tweede videokaart aan zet.

Maar ja verder wilde ik alleen even mijn ervaring toevoegen dat het dus kan wezen dat het niet altijd helemaal soepel werkt zoals bij mij dan net het geval is. Waarvan ik mij zeer bewust ben van het feit dat het bij mij kan liggen de fout.

Ook gebruik ik maar 2 schermen vast en me tv als ik een film van me pc ga kijken en dan kan ik die ook aanzetten op die eerste kaart dan wisselt het met een ander scherm. Maar bekabeling hoef je dan niks aan te doen en dat is voor mij nu even goed genoeg :P

En daarom als iemand de HD5450 wil kopen dan hoor ik het wel. En nogmaals Kogacarlo bedankt voor de tip denk dat ik het binnenkort nog wel probeer.

edit: ook herinner ik mij nu dat als het aanstond er geen problemen waren alleen met het aanzetten van me tv kreeg ik meestal een BSOD.

edit 2: kaart is al verkocht

[Voor 6% gewijzigd door martijnnos op 12-06-2010 13:41]

• Legendary1985
ik heb toch maar een kaart erbij geprikt :).

Maar nu heb ik een andere probleem, ik heb nu beeld op alle drie de schermen maar op mijn tv is de beeld niet full size dus aan alle 4 de kanten heb ik een zwarte balk van ongeveer 1.5 cm. normaal gesproken heb je op ccc van ati resize menu echter zie ik dat tab-blad nergens meer ?????

• Xenomorphh
  • Laatst online: 20-02 10:07

Xenomorphh

Soep met Ballen

'Overscan' uitzetten in CCC

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 13:43
Legendary1985 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:25:
ik heb toch maar een kaart erbij geprikt :).

Maar nu heb ik een andere probleem, ik heb nu beeld op alle drie de schermen maar op mijn tv is de beeld niet full size dus aan alle 4 de kanten heb ik een zwarte balk van ongeveer 1.5 cm. normaal gesproken heb je op ccc van ati resize menu echter zie ik dat tab-blad nergens meer ?????
TrekDude101 in "Vragen over mijn HTPC"

Ik heb dat hierboven aan iemand anders uitgelegd, misschien heb je er wat aan ;)

En mocht Lolcode nog meelezen, de reden dat een passieve DP naar DVI adapter wél werkt als je maar 2 schermen hebt aangesloten, is omdat de videokaart 2 DVI outputs heeft, en deze kunnen ook via de displayport gaan. Het is nogal ingewikkeld, dus mocht je meer willen weten, dan moet je even gaan zoeken, het is al behoorlijk vaak behandeld op GoT, dus het staat vast wel ergens.

Kort samengevat kan je gewoon niet meer dan 2 DVI monitors aansluiten zonder gebruik te maken van actieve adapters.

[Voor 29% gewijzigd door TrekDude101 op 12-06-2010 15:34]

• Legendary1985
ik zie nergens overscan :D?? onder welke tab staat het.

en nu krijg ik het volgende melding :( waarom gaat nou niet alles in 1 keer goed :(
Als ik blu ray film kijk op mijn 2 samsung monitoren dat aangesloten is op mijn main GPU (ATI5770) doet alles perfect maar als ik switch naar mijn tv dat aangesloten is op mijn 2e kaart (ATI4670) http://www.alternate.nl/html/search/result.html?tn=Neutral

worden sommige visuele elementen automatisch uitgeschakeld??

als ik op help klik;

Als er een bericht wordt weergegeven waarin wordt gemeld dat bepaalde elementen, zoals de transparantie van vensterkaders, zijn uitgeschakeld of dat het thema in het basisthema is gewijzigd, kan dat een van de volgende oorzaken hebben:

Het programma dat u uitvoert, is niet compatibel met Aero-thema's. Wanneer dit het geval is, worden sommige visuele elementen automatisch uitgeschakeld. Wanneer het programma niet langer wordt uitgevoerd, worden de visuele elementen die waren uitgeschakeld, opnieuw automatisch ingeschakeld.

De batterijen van uw laptop zijn mogelijk bijna leeg. Windows schakelt Aero-thema's of transparantie van vensterkaders mogelijk uit om accustroom te besparen.

De hardwareconfiguratie van de computer of de beeldschermresolutie is gewijzigd. Als u de beeldschermresolutie, uw videokaart of de instellingen van het beeldscherm hebt gewijzigd, voldoet de computer mogelijk niet meer aan de minimumvereisten voor het uitvoeren van Aero-thema's.

Uw computer beschikt niet over voldoende geheugen om alle programma's uit te voeren die u hebt geopend en tevens een Aero-thema uit te voeren. Als Windows uw thema automatisch heeft gewijzigd in een basisthema en u het opnieuw wilt wijzigen in een Aero-thema, sluit u een aantal vensters om geheugen vrij te maken en volgt u de onderstaande stappen

Aan wat kan het liggen??

Gebruikte hardware:

CPU: i7 975 Extreem
GPU 1: ATI 5770
GPU 2: ATI 4670
RAM: Corsair Dominator GT 2000Mhz 6GB

ik heb het vermoeden dat ATI4670 niet krachtig genoeg is ??? of sla ik het plank totaal mis en ligt het aan iets anders.
maar aan de andere kant gebeurt er helemaal niks als ik op mijn ATI 5770 afspeel ??
Zal ik gewoon ATI5XXX erbij prikken??

• Xenomorphh
  • Laatst online: 20-02 10:07

Xenomorphh

Soep met Ballen

Legendary1985 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:52:
[...]

ik zie nergens overscan :D?? onder welke tab staat het.

en nu krijg ik het volgende melding :( waarom gaat nou niet alles in 1 keer goed :(
Als ik blu ray film kijk op mijn 2 samsung monitoren dat aangesloten is op mijn main GPU (ATI5770) doet alles perfect maar als ik switch naar mijn tv dat aangesloten is op mijn 2e kaart (ATI4670) http://www.alternate.nl/html/search/result.html?tn=Neutral

als ik op help klik;

Als er een bericht wordt weergegeven waarin wordt gemeld dat bepaalde elementen, zoals de transparantie van vensterkaders, zijn uitgeschakeld of dat het thema in het basisthema is gewijzigd, kan dat een van de volgende oorzaken hebben:

Het programma dat u uitvoert, is niet compatibel met Aero-thema's. Wanneer dit het geval is, worden sommige visuele elementen automatisch uitgeschakeld. Wanneer het programma niet langer wordt uitgevoerd, worden de visuele elementen die waren uitgeschakeld, opnieuw automatisch ingeschakeld.

De batterijen van uw laptop zijn mogelijk bijna leeg. Windows schakelt Aero-thema's of transparantie van vensterkaders mogelijk uit om accustroom te besparen.

De hardwareconfiguratie van de computer of de beeldschermresolutie is gewijzigd. Als u de beeldschermresolutie, uw videokaart of de instellingen van het beeldscherm hebt gewijzigd, voldoet de computer mogelijk niet meer aan de minimumvereisten voor het uitvoeren van Aero-thema's.

Uw computer beschikt niet over voldoende geheugen om alle programma's uit te voeren die u hebt geopend en tevens een Aero-thema uit te voeren. Als Windows uw thema automatisch heeft gewijzigd in een basisthema en u het opnieuw wilt wijzigen in een Aero-thema, sluit u een aantal vensters om geheugen vrij te maken en volgt u de onderstaande stappen

Aan wat kan het liggen??

Gebruikte hardware:

ik heb het vermoeden dat ATI4670 niet krachtig genoeg is ??? of sla ik het plank totaal mis en ligt het aan iets anders.
maar aan de andere kant gebeurt er helemaal niks als ik op mijn ATI 5770 afspeel ??
Bij je CCC displays.. daar zie je je 3 displays dan configure bij het nummer welk je tv is.. dan scaling opties en slider helemaal naar rechts.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Legendary1985
ik heb dat optie echt niet staan ???

• BierDopjuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-02 14:15
Legendary1985 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:44:
ik heb dat optie echt niet staan ???
Het zit zo hier en daar ook wel eens verstopt :-),

Open CCC, ga naar Desktops & Displays:

Het kan soms ook helpen om ITC processing uit te zetten in CCC, dit wil nog wel eens raar beeld op leveren bij TV's

• Legendary1985
gevonden wuhahah :D

[Voor 86% gewijzigd door Legendary1985 op 12-06-2010 20:10]

• Jetro
Makkelijker kunnen we het niet maken, wel Leuker ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
[...]

[afbeelding]

[...]

Dat is mini DP naar normale DP poort.. geen passieve converter :P

DP -> VGA kan wel passief.. misschien heeft 1 van je schermen een VGA aansluiting?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• sjaakwortel
en dan van VGA naar DVi met een verloopje =D
D4NG3R NL schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:28:
[...]

Dat is mini DP naar normale DP poort.. geen passieve converter :P
Ja dat was al genoemd. ;)
sjaakwortel schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:44:
en dan van VGA naar DVi met een verloopje =D
En dan een monitor vinden met een DVI-A ingang. :F

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolcode
TrekDude101 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:31:
[...]

TrekDude101 in "Vragen over mijn HTPC"
En mocht Lolcode nog meelezen, de reden dat een passieve DP naar DVI adapter wél werkt als je maar 2 schermen hebt aangesloten, is omdat de videokaart 2 DVI outputs heeft, en deze kunnen ook via de displayport gaan. Het is nogal ingewikkeld, dus mocht je meer willen weten, dan moet je even gaan zoeken, het is al behoorlijk vaak behandeld op GoT, dus het staat vast wel ergens.

Kort samengevat kan je gewoon niet meer dan 2 DVI monitors aansluiten zonder gebruik te maken van actieve adapters.
Ik lees nog mee ja :P
Maar ik snap hoe het zit dan, de chip van de 5770 is gewoon gelimiteerd op 2 DVI signalen, over welke poort hij die uitstuurt maakt niet uit, zolang het maar niet meer dan 2 zijn.
Een passieve DP->DVI "adapter" is niet meer dan wat draadjes doorverbinden, als je dan op bepaalde DP pinnen een signaal zet en dat met een adapter in een DVI vormpje giet heb je dus een DVI.
Ik had alleen verwacht dat hij wat meer DVI signalen kon doen, want mijn Intel X4500HD (IGP) kan zelfs DVI+HDMI doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legendary1985
en nu krijg ik het volgende melding waarom gaat nou niet alles in 1 keer goed

als ik op help klik;

Aan wat kan het liggen??

Gebruikte hardware:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lolcode
Afgezien van die visuele dingen die worden uitgeschakeld, je kunt de film wel via de TV kijken?
En om bij het begin te beginnen: ik neem aan dat je nu voor elkaar hebt dat je windows-scherm over je 2 schermen + TV extended is? En een venster als Firefox / verkenner ofzo naar de TV verslepen, werkt dat wel gewoon, of krijg je dan die melding ook?
De taakbalk/vensterranden worden in Aero-mode door de videokaart afgehandelt, ik had het ook dat als ik een 3D spelletje ging spelen dat mijn Aero-mode naar Basic werd teruggezet (CPU rendering, niet-transparante taakbalk/vensterrand).

En wat bedoel je met "switch naar mijn tv"? Versleep je dan het videovenster, waarin nu een film wordt afgespeeld, naar de TV? Zo ja, wat gebeurt er als je de player op stop zet, hem naar de TV verplaatst, en dan pas begint met afspelen?

De ATi HD4670 is ruim voldoende voor Blu-Ray. Misschien de drivers eens opnieuw installeren? Er staat me iets van bij dat er voor elke videokaart een aparte driver in dat Catalyst-pakket zit, nu wordt waarschijnlijk je 4670 wel goed herkend, maar staan alleen de drivers voor de 5770 op je PC, waardoor dingen als video decoding/3D spellen/Aero niet helemaal willen op de 4670. Als je Catalyst opnieuw installeert, zouden beide videokaarten moeten worden herkend, en zouden er in theorie 2 drivers moeten worden geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legendary1985
@lolcode:
bedankt voor je reply

'''Afgezien van die visuele dingen die worden uitgeschakeld, je kunt de film wel via de TV kijken?
En om bij het begin te beginnen: ik neem aan dat je nu voor elkaar hebt dat je windows-scherm over je 2 schermen + TV extended is? En een venster als Firefox / verkenner ofzo naar de TV verslepen, werkt dat wel gewoon, of krijg je dan die melding ook?'''

Dit werkt gewoon, het gebeurt echt als ik VLC player opent met een HD film. Als ik de player naar me tv versleep krijg ik de melding, echter als ik de player op mijn tv openen krijg ik het niet ???

''''De ATi HD4670 is ruim voldoende voor Blu-Ray. Misschien de drivers eens opnieuw installeren? Er staat me iets van bij dat er voor elke videokaart een aparte driver in dat Catalyst-pakket zit, nu wordt waarschijnlijk je 4670 wel goed herkend, maar staan alleen de drivers voor de 5770 op je PC, waardoor dingen als video decoding/3D spellen/Aero niet helemaal willen op de 4670. Als je Catalyst opnieuw installeert, zouden beide videokaarten moeten worden herkend, en zouden er in theorie 2 drivers moeten worden geinstalleerd.''''

Ik ben nu op me werk als ik thuis ben ga ik de drivers opnieuw installeren. Me bevindingen zal ik hier posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Legendary1985
ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd.

1)
Film op mijn 5770 geopend op pauze gezet daarna gesleept naar mijn 4670, echter zonder op play te klikken dus hij staat nog steeds op pauze.

Melding :JA

2)
Film op mijn 4670 geopend dus zonder te slepen heb ik vlc player geopend op mijn 4670.

Melding: NEE

3)

Film op mijn 4670 geopend dus zonder te slepen heb ik vlc player geopend op mijn 4670.
daarna naar mijn twee monitoren gesleept deze zijn op mijn 5770 aangesloten.

Melding: NEE

echter als het weer terug sleep naar mijn tv (aangesloten op 4670) krijg ik het melding gelijk.

Melding: JA

Naar mijn mening ligt het aan mijn kaart (4670) toch?? hoop dat iemand me gelijk kan helpen zodat ik de kaart morgen kan ruilen voor een nog betere. btw wat is de beste single slot ati kaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
de HD5770, daar is laatst een single slot variant van uitgekomen
-edit-
Ik kan de single slot HD5770 nergens vinden. Dan is het de HD4850 denk ik.

[Voor 50% gewijzigd door sjaakwortel op 13-06-2010 21:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:54
Alleen zou een 4670 volgens mij gewoon krachtig genoeg moeten zijn, dus dan is het nogal geldverspilling om weer een extra duurdere kaart te kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 15:44

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

[...]

[afbeelding]

[...]

Dat zijn convertors van DP naar mini-DP. Dat is heel iets anders als van bijvoorbeeld DVI of VGA naar DP.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 357365
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Er is ook een HD5970 van powercolor daar kan je 12 displays op 1 kaart aansluiten. Deze neemt wel 3 slots in..

• Legendary1985
Redblader schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:54:
Alleen zou een 4670 volgens mij gewoon krachtig genoeg moeten zijn, dus dan is het nogal geldverspilling om weer een extra duurdere kaart te kopen.
Aan wat kan het dan liggen??
ik weet cker dat het niet aan mijn andere hardware ligt, als ik op mijn 5770 afspeel gebeurt helemaal niks.

• Legendary1985
ik heb toch de kaart omgeruild voor een 5770 sapphire nu heb ik twee identieke kaart ik ga ff testen of het nu lukt.

btw toen ik de kaart ging omruilen bij Alternate vroeg ik de baliemedewerker aan wat het kon liggen hij wist zelf ook niet cker maar zei van dat de 4670 directx 10.1 is en de 5770 11.0 en dat het hieraan kan liggen.
Ik ga het vanavond ff uitproberen, mijn bevindingen zal ik uiteraard posten.

• Anoniem: 303530
  • Niet online
het kan zijn dat ik de plank missla, maar directX heeft niets, helemaal niets te maken met de aansturing van je monitor

anders zou je op mac/linux ook nooit 3 schermen kunnen aanturen

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-06-2010 17:25]

• lolcode
Heb ik het nou mis, of zei de TS een paar posts terug dat video en Aero wel gewoon werkten als hij de video pas startte als de player op de TV stond :? Want in dat geval heeft het te maken met dat het hardwarematig decoden van de video van de ene naar de andere fysieke kaart verplaatst moet worden, misschien vind Windows dat niet zo leuk :P
Maak anders een een support ticket ofzo bij ATi aan, je geeft aan dat wanneer je sleept van 4670->5770 je geen melding krijgt, maar wanneer je sleept 5770->4670 wel. Dit is waarschijnlijk een driver probleem waar ATi zelf misschien nog niet van op de hoogte was. Om hem nou om te ruilen voor een tweede 5770 vind ik pure geldverspilling.

En DirectX is voor zover ik weet niet meer dan een API van bepaalde system calls waardoor spellen door middel van die API bepaalde taken kunnen laten uitvoeren op de videokaart die voor die specifieke taken hardwarematige versnelling heeft, wat vele malen sneller is dan het te laten uitrekenen op de CPU.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee