Toon posts:

Meerdere scanners van hetzelfde type worden gezien als 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor een schoolopdracht 2 tot 4 scanners gebruiken bij een installatie die ik aan het maken ben.
Het probleem is nu dat ik 4 scanners heb gekocht (Canon Lide 100), maar dat mijn MacBook Pro dit ziet als 1 scanner. Bij 'about this mac > more info' kan ik zien dat er meerdere aangesloten zijn via USB, en het scanner programma dat ik gebruik (VueScan) laat ook meerdere scanners zien in zijn dropdown menu (allemaal met dezelfde naam) maar welke ik ook kies in het lijstje, hij gebruikt altijd dezelfde scanner.

Het probleem lijkt me duidelijk; omdat ik 4 dezelfde scanners gebruik hebben ze allemaal dezelfde naam en wordt telkens de eerste scanner aangesproken.

Weet iemand of ik dit ergens aan kan passen, of hoe ik dit anders werkend zou kunnen krijgen.

(ik weet dat het zou kunnen werken met meerdere computers, 1 per scanner, maar ik wil het liefst alle 4 de scanners aan dezelfde computer hebben. Ik zou ook vier scanners van vier verschillende merken kunnen gebruiken, maar ik wil graag dat ze er hetzelfde uitzien.)

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Volgens mij kan je alleen via windows dit werkend krijgen.
En dan met 2 als je via windows scanner drivers doet en van de vendor zelf (canon in dit geval)

Waarom eigenlijk 4 scanners??

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 09:24
die usb ansluitingen hebben toch wel allemaal een unieke id of iets dergelijks?
andere programmas maken ook onderscheid tussen de vier, zoals je zegt. het zou mogelijk moeten zijn 1 specifieke scanner aan te spreken, mits de scanners niet te dom zijn om dat te begrijpen.
dan ligt het aan de scanners.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij dat de scanners niets te begrijpen hebben maar dat het probleem bij de aansturing ligt. Eigenlijk zou hij printer N uit een array van beschikbare printers moeten pakken maar nu lijkt hij aan te sturen op basis van een naam, en komt daardoor altijd bij de eerste uit.

Waarom ik er vier wil hebben is een lang verhaal en maakt ook niet zo veel uit ;)

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:23:
Het lijkt mij dat de scanners niets te begrijpen hebben maar dat het probleem bij de aansturing ligt. Eigenlijk zou hij printer N uit een array van beschikbare printers moeten pakken maar nu lijkt hij aan te sturen op basis van een naam, en komt daardoor altijd bij de eerste uit.

Waarom ik er vier wil hebben is een lang verhaal en maakt ook niet zo veel uit ;)
Ligt eraan.
Als voor toepassing is, waar veel werk in zit.
Zoals bijvoorbeeld digitaal maken van facturen.
Dan zou ik die scanners niet nemen, veel te traag. (zijn na mijn idee veel te traag, al moet je 7 pagina's scannen bijvoorbeeld)

Misschien weten mensen hier betere apparatuur, maar denk dat je die scanners neemt door beperkt budget.

Misschien optie meerdere scan programma's te gebruiken zoals vuescan en dan van os x zelf ernaast?
en kijken of je 2 scanners kan aanspreken.

Dan wee tje zeker dat usb zoiets toestaat, zulke communicatie tegelijk, in xp zaten namelijk in de usb drivers een bug voor. (vond in in google resultaten)

Verwijderd

Waarom neem je niet een multifunctional die een WiFi adapter heeft. Ik heb zelf een Epson BX600 en daarmee kan ik over het (draadloze) netwerk scannen. Ik heb dat niet met meerdere scanners geprobeerd omdat ik 1 wel voldoende vindt.. :) Overigens heeft de scanner een sheetfeeder zodat je meerdere pagina's achter elkaar kan scannen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erwinvz1 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:43:
[...]Ligt eraan.
Als voor toepassing is, waar veel werk in zit.
Zoals bijvoorbeeld digitaal maken van facturen.
Zoals ik zei in m'n eerste post ben ik een installatie aan het maken voor school. Het hele proces van hoe en waarom hier uitleggen is niet te doen, maar in het kort wil ik 4 scanners in een tafel inbouwen. Het is geen praktisch ding waarbij ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk facturen wil scannen o.i.d.

Eigenlijk ik 4 scanners de enige optie, dus als niemand weet hoe ik er 4 aan kan spreken dan houdt het op ben ik bang.
Pagina: 1