Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele programma's om programeren mee te leren

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 17:27
Hallo,

Ik ben niet zo lang geleden begonnen met programmeren maar nu zoek ik wat ideeën voor programma's die simpel te maken zijn en ook leuk/nuttig zijn (dus echt heel basic) ik heb zelf niet al te veel ideeën meer.

Alvast bedankt!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37
Spelletjes zijn altijd wel leuk om te maken, een Sudoku oplosprogramma bijvoorbeeld.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:24
Daarnaast zijn dingen als logica inbouwen leuk. Boter-kaas-en-eieren, 4 op een rij, dat soort dingen.

• Bartpetat
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn eerste applicatie was een rekenmachine die +,-,/ en * kan. 4 uurtjes knoeien in visual studio met Visual Basic. best goed gelukt voor een begin ;)

Verwijderd

Bartpetat schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:49:
Mijn eerste applicatie was een rekenmachine die +,-,/ en * kan. 4 uurtjes knoeien in visual studio met Visual Basic. best goed gelukt voor een begin ;)
No offense, maar dan leer je niets, hooguit hoe je winform layoutjes bij elkaar moet slepen :p

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:51
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:52:
[...]

No offense, maar dan leer je niets, hooguit hoe je winform layoutjes bij elkaar moet slepen :p
Er zit wel enige logica in een rekenmachine, niet enkel een GUI ;)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:40
Bartpetat schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:49:
Geen hello world applicatie? :o

En spelletjes zijn idd altijd wel leuk. Maar een sudoko oplosprogramma vind ik maar duf. :P
Snake, tetris, break-out.. Zit ook genoeg uitdaging in.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb TicTacToe en Othello gemaakt in Java, daarmee leer je best veel zaken die belangrijk zijn bij het programmeren (AI, netjes programmeren, algoritmes, etc).

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het is een stuk leuker om iets te programmeren waar je ook resultaat uit krijgt, en nut heeft. Bijvoorbeeld:Misschien wat lastig in het begin, maar er zijn genoeg tutorials te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door ProperChaos op 08-06-2010 20:03 ]

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Als je nou eens voor mij een witte stip horizontaal over een zwarte achtergrond laat bewegen, in een sinusbeweging. De beweging moet beginnen (met een druk op de toets) in het midden, en daar ook eindigen (met weer spatiebalk bijvoorbeeld). Vantevoren moet snelheid van de beweging & stip-grootte (en kleur) in te stellen zijn.

Zou erg handig zijn ;-)
(ivm EMDR-onderzoek: therapie waar patienten met een trauma horizontale oogbewegingen moeten maken)

[ Voor 12% gewijzigd door Znorkus op 08-06-2010 20:03 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit is hier helaas niet de bedoeling. In PRG gaat het over het programmeren zelf, en het is niet bedoeld om hier leuke ideetjes op te doen, misschien dat het in general chat ergens word toegestaan, maar dat betwijfel ik.. Om wat te leren programmeren kun je misschien eens kijken naar de opdrachten van http://projecteuler.net/

Verder zul je toch zelf wat creatiever moeten worden, want dit topic doe ik op slot.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.