Nieuw OS installeren op server met RAID-array

Pagina: 1
Acties:

• -jan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-06-2025
Hallo allemaal.
Ik heb een server met hardware RAID kaart waaraan 4 drives zitten. Deze gebruik ik alleen voor data opslag. Windows staat op een aparte schijf.
Nu wil ik graag mn Windows upgraden, evt naar 64 bits OS. Kan ik dit doen zonder dat mijn data op de RAID-array in gevaar komt? Ik kan me voorstellen dat wanneer de RAID controller informatie over de RAID-array wegschrijft naar de C-schijf, en ik zet daar een nieuw OS op, dat dan al mn data niet meer te benaderen is.
Wie weet hier meer van?
Grtz Jan

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat zou niet echt logisch zijn, wat als je geen aparte schijf zou hebben? Dan zou de informatie over de RAID-array, die benodigd is om een schijf überhaupt aan te kunnen spreken, op één van die schijven worden opgeslagen? Oftewel, dit wordt gewoon in speciaal geheugen in de RAID-controller opgeslagen :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Waarom zou de RAID-controller informatie naar de onafhankelijke C-schijf wegschrijven?
Gooi er gewoon het 64-bit OS op, kijk gewoon uit dat je tijdens de installatie niet de verkeerde schijf kiest en als je echt te bang bent koppel je het ding toch gewoon even los of zet je het uit? :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 12:06
Hier staat een schat aan info, RAID FAQ
Wellicht handig te lezen VOOR installatie van je nieuwe OS?

• -jan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-06-2025
Bedankt voor de reacties.
Ik kon over mijn vraag niet echt iets vinden.
Ga het straks maar eens proberen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 12:06
-jan schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:18:
Bedankt voor de reacties.
Ik kon over mijn vraag niet echt iets vinden.
Ga het straks maar eens proberen.
Natuurlijk wel een backupje maken van wat echt belangrijk is, he?
Succes!!
Pagina: 1