Toon posts:

[SharePoint] Workflow of Notificatie, aanmaak list

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi!

Ik ben momenteel stage aan het lopen bij mn pa op werk. Hij heeft een sharepoint website (ik heb geen idee of dit hier hoort) en hij wil dus zegmaar een email versturen naar bepaalde users als er een nieuwe list wordt aangemaakt. Helaas lukt mij dat niet en kan het volgens mij ook helemaal niet. Het enige wat kan is een list aanmaken en dan als er een item wordt ge-edit in die bepaalde list, wordt er een email verstuurt. Dat moeten we niet hebben.

Wat er precies gebeurt is dat er een excel spreadsheet wordt geimporteert in een custom list. Dan kunnen de collega's zelf de items editten. (ik werk bij een bank, het zijn allemaal nummers dat ze veranderen.) De items zijn dus allemaal nummers. Mijn pa wou dus geen list van losse spreadsheets, omdat dat zo onhandig is als er veel mensen aan moeten werken. Dan moeten ze weer wachten tot iemand het uit-ge-checkt heeft.

Dus mijn vraag is dit: Is het mogenlijk om een email notificatie te versturen wanneer er een nieuwe list wordt aangemaakt?

Of kunnen jullie mij iets handigers aanraden? Zoals een manier om een excel spreadsheet online te bewerken in plaats van het te downloaden en dan weer terug uploaden. Dat proberen we hier te vermeiden.

Alvast bedankt! 8)7

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 19:01

DYX

Het met meerdere mensen werken aan een enkele excel sheet (co-authoring) kan in SharePoint 2010 icm Excel 2010, maar dat zal niet de oplossing zijn welke je wilde horen :) (Het werkt wel goed trouwens)
Voor 2007 zijn er Excel Services, maar daar kan je niet echt iets mee. Deze is voornamelijk voor het bekijken van sheets.

Er is inderdaad geen event receiver voor het aanmaken van een lijst. Hierdoor is er niet echt een standaard oplossing voor dit probleem. Een oplossing zou zijn om een lijst te maken waar de spreadsheets worden geupload en met een ItemAdded eventreceiver handmatig de spreadsheet door SharePoint laten verwerken tot een lijst en dan de notificatie sturen. Hierdoor heb je volledige controle over het aanmaken van de lijsten, het is alleen wel wat (uitzoek)werk denk ik.

Een andere aanpak zou het gebruik van het ItemAdding event voor custom lists. Je controleert het aantal items in de lijst, is deze 0, dan is de lijst nieuw en is dit het 1e item. Je verstuurt de notificatie en verwijdert de eventreceiver van de lijst.
Het is niet helemaal foolproof, maar wel de snelste oplossing denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door DYX op 08-06-2010 23:00 ]