100Mbit FULL Duplex, 500 KB/Sec.???

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
OK
Heb nu een Target 10/100 Mbit switching. NU het probleem, het overzetten van bestanden gaat MAAR iets van 500 KB/Sec.
Beide PC's staan op 100Mbit FULL DUPLEX. De switch geeft aan dat het 100Mbit FULL Duplex is, maar zo snel gaat het niet:(
Ik heb ze ook allebei op Auto Switching gezet, dan gaat het ook ongeveer 500 KB/Sec.
1e PC: Celly 400, 96 Mb RAM
2e PC: Celly 366, 128 Mb RAM
Wat doe ik fout:?
Ohja wat is eht verschil tussen TX en FX:?(heb ze allebei al geprobeerd, leverde nix op)
Alvast bedankt

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Welke kaarten gebruik je ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ik zou de search is gebruiken. :D

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/find

[topic=94839]
[topic=139189]

Voor het anwoord op je laatste vraag moet je hier maar even kijken ---> http://users.bart.nl/~martin/howto/

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 19:44 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Ik zou de search is gebruiken. :D
heb ik al gedaan, maar daar staat verder niks bruikbaars bij:(
ik gebruik 1 D-Link DFE-500TC PCI Fast Ehernet Adapter (Rev B/C)
En die andere pc heeft een netwerkadapter onboard(davicom 91202 pci fast ethernet adapter)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb 2 x 3Com 10/100, eentje in m'n server (P200MMX met 80MB EDO)en eentje in m'n eigen PC, met een (vage brand) 100Mbit switch. Hiermee zie je gemiddeld tussen de 1 en 4 MB, met pieken tot 6-7 MB. Dit is met alle standaard Windows instellingen. Full Duplex is volgens mij niet te realiseren, tenzij je echt vette apparatuur hebt (switch).

Dit zou je dus ook moeten halen denk ik. Als iemand weet hoe ik de hele handel Full-duplex krijg.. Tell me !

P.S. Ik test de doorvoer met NetStat Live! , het enige programma (naast NetCPS) wat echt precies aangeeft wat je doorvoer is.

Concrete Loop Watercooling

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 19:59 schreef FreeRider het volgende:
Ik heb 2 x 3Com 10/100, eentje in m'n server (P200MMX met 80MB EDO)en eentje in m'n eigen PC, met een (vage brand) 100Mbit switch. Hiermee zie je gemiddeld tussen de 1 en 4 MB, met pieken tot 6-7 MB. Dit is met alle standaard Windows instellingen. Full Duplex is volgens mij niet te realiseren, tenzij je echt vette apparatuur hebt (switch).

Dit zou je dus ook moeten halen denk ik. Als iemand weet hoe ik de hele handel Full-duplex krijg.. Tell me !
Eh sorry, maareh dis mijn topic>:)
Dus als jij vragen hebt meot je ff zelf een topic openen:)

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 19:50 schreef Bulldog het volgende:

[topic=94839]
[topic=139189]

Voor het anwoord op je laatste vraag moet je hier maar even kijken ---> http://users.bart.nl/~martin/howto/
bullshit
ik heb zelf een 100mbit half duplex netwerkje en met bestanden overpompen haal ik gemiddel 1500kb of 1,5mb per sec en hier heb ik het dus niet over mbit.

om terug te komen op het topic, stel je nicjes is in op 100 half duplex en kijk dan eens wat er gebeurt.

• FreeRider
... 't is alleen ter info dat jij weet wat je aan doorvoer minimaal zou moeten halen...

Wie weet breng ik je bijvoorbeeld op het idee om ook NetStat Live ! te gaan gebruiken om de doorvoer te meten (wat gebruik je nu ??) Wie weet zie je daarmee dat alles gewoon klopt...

En de vraag die ik stel is dezelfde als de jouwe, dus ik zie niet echt wat nou het probleem is...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
TX = UTP bekabeling, FX is glasvezel...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 19:50 schreef Bulldog het volgende:

[topic=94839]
[topic=139189]

Ik heb al die topics al helemaal doorgelezen bij mjn eerste zoektocht. En zo'n wizzard voor een thuisnetwerkje heb ik echt NIET nodig...Alleen wil ie neit op 100Mbit Full Duplex

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 19:41 schreef YT-Croc het volgende:
Ohja wat is eht verschil tussen TX en FX:?(heb ze allebei al geprobeerd, leverde nix op)
Alvast bedankt
FX is glas, TX is koper

Mzzl

• Bulldog
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 20:01 schreef NEMESIS22 het volgende:

[..]

bullshit
ik heb zelf een 100mbit half duplex netwerkje en met bestanden overpompen haal ik gemiddel 1500kb of 1,5mb per sec en hier heb ik het dus niet over mbit.

om terug te komen op het topic, stel je nicjes is in op 100 half duplex en kijk dan eens wat er gebeurt.
Wat nou bull-shit? Ik geef alleen een paar links naar een paar andere relevante topics.

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Een echte switch kan zonder meer op full duplex draaien. Bij een switch is er geen kans op collisions zoals bij een hub, dus hoeft het RX-kanaal niet gebruikt te worden om continu te luisteren tijdens het zenden. Helaas zijn er low budget apparaten waar 'switch' op staat die alleen maar een switch hebben tussen een 10 en een 100 mb segment. De segmenten zelf zijn niet geswitched.

Hoe stuur je bestanden over? Probeer eerst ftp-doorvoer te optimaliseren, daarna kijken hoe je transfers via Windows networking (SMB) zo snel mogelijk kunt maken.

Yeah well. The Dude abides.

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 20:27 schreef Biff het volgende:
Een echte switch kan zonder meer op full duplex draaien. Bij een switch is er geen kans op collisions zoals bij een hub, dus hoeft het RX-kanaal niet gebruikt te worden om continu te luisteren tijdens het zenden. Helaas zijn er low budget apparaten waar 'switch' op staat die alleen maar een switch hebben tussen een 10 en een 100 mb segment. De segmenten zelf zijn niet geswitched.

Hoe stuur je bestanden over? Probeer eerst ftp-doorvoer te optimaliseren, daarna kijken hoe je transfers via Windows networking (SMB) zo snel mogelijk kunt maken.
Via icq om ff de snelheid te testen

• FreeRider
Dat bedoel ik dus:

Met ICQ kan je vergelijken.. maar een echt betrouwbare benchmark is het dus niet. NetStat Live laat echte KB's zien, daar heb je misschien wat aan.

• Y0ur1
  • Niet online
Ja het kan misschien een paar kbtje verschillen!
Maar hoe dan ook 100 Mbit FULL Duplex moet VEEL MEER kunnen halen...
Dus of het nou 5 of 600 KB/Sec. is Maakt nix uit

Verwijderd

Geen idee over icq file transfers maar ftp'end moet je toch wel meer dan zo'n 4 MB/sec kunnen halen alleen al op half duplex, full duplex het dubbele. Er staat denk ik toch nog niet iets nietgoed. Staan je netwerkkaarten op autodetect of vast op 100 mbit/full duplex? Probeer de andere instelling ook eens, en ook eens half duplex.
Hebben de PCs verder geen bottlenecks zoals langzame harddisks, weinig geheugen?

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 22-08 18:18
je target is een switching hub dus die kan niet goed met full duplex overweg...vandaar je slechte snelheid...zet alles eens op hd..dan doet ie het wellicht beter.

Verwijderd

ach ik haal op mijn thuis netwerk 12 MEG per seconden. :) Gewoon kwestie van goeie hardware oftewel van de vrachwagen afgevallen.

• FreeRider
ach ik haal op mijn thuis netwerk 12 MEG per seconden. Gewoon kwestie van goeie hardware oftewel van de vrachwagen afgevallen.
Vertel dan maar eens wat voor goeie gepikte hardware je hebt, en hoe je aan die 12 MEG komt, dan hebben we er ook wat aan.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 13:53
Probeer de beide kaarten eens met een crosslink kabel dan weet je tenminste of het aan de switch of aan de kaarten ligt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 20:39 schreef timotheebastin het volgende:
je target is een switching hub dus die kan niet goed met full duplex overweg...vandaar je slechte snelheid...zet alles eens op hd..dan doet ie het wellicht beter.
Wat een onzin zeg....Gast uit mijn klas heeft ook dat ding en die haalt er normale snelheden over voor 100fd
Waarm zou ie slecht overweg kunnen met fd? Er staat ook een lampje met wel of geen full duplex

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:46
Met Windows 9x haal je nooit 12 mb/sec, je komt niet eens in de buurt! Ik heb zelf ook een 100 mbit switch. Tussen 9x computers haal ik 3-5 mbyte/s, maar tussen w2k en linux haal ik 10+ mbyte/s met precies dezelfde hardware.
Maar nog steeds is die snelheid van jou niet lekker;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Y0ur1
  • Niet online
Nou er is dus niemand die er echt verstand van heeft
jammer...dan ga ik zelf nog maar wat kloten

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Heb je zelf de kabels gemaakt?
Heb je je aan het OFFICIELE schema gehouden?
Zitten de koppen er ECHT GOED opgeknepen?
Liggen er geen storende lijntjes in de buurt?

Check idd anders even met een GOEDE crosscable of de transfer daar wel hoger ligt. Dan weet je wat het probleem is: H/W of S/W. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Y0ur1
  • Niet online
Heb je zelf de kabels gemaakt?
- Gekocht
Heb je je aan het OFFICIELE schema gehouden?
- Valt weg dan heh
Zitten de koppen er ECHT GOED opgeknepen?
- Valt dan ook weg
Liggen er geen storende lijntjes in de buurt?
- Nope
Check idd anders even met een GOEDE crosscable of de transfer daar wel hoger ligt. Dan weet je wat het probleem is: H/W of S/W. :)
Zal ik eens doen....

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

heb je ook een gateway met 10 mbit kaartjes erin??
dan staat waarschijnlijk route niet goed
moet je kijken route print (windows)
waarschijnlijk word alles doorgesluisd via server en als die 10 Mbit is dan krijg je van die skape snelheden.

• Y0ur1
  • Niet online
Op zondag 11 maart 2001 01:37 schreef BoerHarm het volgende:
heb je ook een gateway met 10 mbit kaartjes erin??
dan staat waarschijnlijk route niet goed
moet je kijken route print (windows)
waarschijnlijk word alles doorgesluisd via server en als die 10 Mbit is dan krijg je van die skape snelheden.
Ik heb 2 kaarten 10/100mbit dus GEEN 10 mbit kaarten in men netwerk

Verwijderd

welk protocol draai je?
heb je de laatste drivers van je nic's?
wat levert die cross-cabel op?

het zou zomaar een kut-nic kunnen zijn....
Pagina: 1