• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
hallo,

Ik heb een MSI DigiVox A/D USB stick, hiermee kan ik DVB-T ontvangen.
Het lukt mij echter niet om beeld te krijgen wanneer ik de DVB-T antenne vervang door de ouderwetse COAX kabel. Wie weet raad. Ik maag gebruik van de meegeleverde DigiVox Hybrid software

alvast bedankt

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:36

ResuCigam

BOFH

Een gokje maar wie weet:
Heb je er voor gezorgd dat de stick op PAL staat en niet op NTSC voor je zenders gaat zoeken?

We do what we must because we can.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor coax heb je dvb-c nodig.
En een abonnement op je kabelbedrijf.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Soldaatje schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:19:
Voor coax heb je dvb-c nodig.
En een abonnement op je kabelbedrijf.
Nee, dat ding zou ook analog moeten ondersteunen

http://computertotaal.nl/...oplossingen-getest/2.html

Kun je met de hand zenders instellen? want de standaard windows instellingen missen vaak veel zenders doordat kabel in nedeland "vreemde" frequenties gebruikt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:29

heuveltje

KoelkastFilosoof

NVM...........

[ Voor 97% gewijzigd door heuveltje op 08-06-2010 17:45 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• groggy
  • Niet online
ResuCigam schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:14:
Een gokje maar wie weet:
Heb je er voor gezorgd dat de stick op PAL staat en niet op NTSC voor je zenders gaat zoeken?
Zover kom ik niet eens, ik krijg de melding kan apparaat niet vinden, terwijl als ik de dvb-t antenne aansluit en de software op digitaal zet werkt het wel (echter alleen dus voor NL1,2, 3 etc)

Wie iemand anders een goedkoop alternatief om coax signaal op mijn pc te krijgen?

• groggy
  • Niet online
als ik de analoge mode start krijg ik de melding $8007048f

hoe los ik het op?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
DVB-T is voor digitenne. Coax gaat niet lukken.

DVB-T gebruikt hele andere frequenties dan DVB-C. Dus don't try it will not work.
Lees hier maar eens goed doorheen:

Wikipedia: Digital Video Broadcasting

Als je analoge tv op je pc wil hebben door middel van een kabel moet je een goedkoop kaartje kopen bij bv alternate: http://www.alternate.nl/h...asCount=6&bfbox=0&order=5

Voor 3 tientjes ben je wel klaar.

Edit: er is natuurlijk wel een verschil tussen coax (wat vroeger van de dakantenne liep naar de tv) en cable-coax (waarbij het signaal van de kabelboer af komt). Dit zitten in een ander frequentie gebied.... en toch is het beide een coax kabel ;)

[ Voor 27% gewijzigd door muppet99 op 09-06-2010 11:47 ]

Carpe Diem

• groggy
  • Niet online
muppet99 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:36:

DVB-T gebruikt hele andere frequenties dan DVB-C. Dus don't try it will not work.

Als je analoge tv op je pc wil hebben door middel van een kabel moet je een goedkoop kaartje kopen bij bv alternate: http://www.alternate.nl/h...asCount=6&bfbox=0&order=5

Voor 3 tientjes ben je wel klaar.
maar het is een hybrid dvb-t stick die in principe ook analoge signaal moet kunnen ontvangen. (coax). maar bedankt voor je tip

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

muppet99 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:36:
nieuws: Caiway negeert oproep actiegroep Pro-analoog'
. Daarnaast laat de kabelaar weten dat het 21 onversleutelde tv-zenders via de dvb-t-standaard in het pakket heeft opgenomen, zodat televisies met een ingebouwde dvb-t-tuner geen settopbox nodig hebben.
caiway doet toch ook ook kabel? volgens mij kun je dvb-T best door kabel heen sturen hoor.

Maar als topic starter werkelijk de dual versie heeft dan moet die analoog ondersteunen. Driver installatie maar eens overdoen? Mijn eerdere link geeft al aan dat die niet zo simpel is, en het feit dat topic start het geluid nog niet goed heeft is al een indicatie dat er nog wat moet gebeuren.

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 09-06-2010 11:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV ontvangen op je PC heeft niets met videokaarten te maken, dat doe je met TV-kaarten, en die worden in Mediaspelers & HTPC's besproken.

Move VB -> MH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1