Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

windows installeren op laptop met een defecte cd-rom speler

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

ik heb een Acer Aspire 5000-series laptop van 6 jaar oud waarvan de interne cd-rom speler het heeft begeven. Nu is windows inmiddels ook corrupt geraakt en moet hij opnieuw geinstalleerd worden. Is het mogelijk om windows xp of windows 7 (maakt niet uit welke) vanaf een externe harde schijf, die is aangesloten op een USB poort van de Acer, te installeren op deze laptop?

Vind het zonde om hiervoor namelijk de laptop weg te doen en de interne cd-rom speler gebruik ik toch nooit. Maar er moet dus wel even Windows opnieuw opgezet worden....

Iemand een idee of dit kan en zo ja, hoe ik te werk moet gaan? (.iso op de externe hard schijf zetten, externe hard schijf herkenbaar maken als opstartschijf, hoe? etc.)

thxz.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
http://www.liliputing.com...-xp-on-mini-note-usb.html

en eigenlijk hoor ik je niet eens deze link te geven. je zit op tweakers. waar er van je verwacht wordt dat je eerst zelf dingen gaat uitzoeken. deze was echt te makkelijk.

how to install xp from usb

[ Voor 85% gewijzigd door Proxx op 08-06-2010 17:00 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf al gevonden heb via bv. de GoT zoekfunctie of Google.

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt.

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Dit topic is gesloten.