Toon posts:

CPU 533mhz FSB op Moederbord met 800FSB ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb hier een oud S775 systeem staan waarvan het mobo dood is. Hij heeft DDR 1 en heeft een S775 celeron processor met een FSB van 533Mhz.

Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe en kwam er al gauw dan deze niet meer te verkrijgen waren met ddr1 in combinatie met een onboard videokaart.

Nu ben ik dus op zoek gegaan naar een nieuwere mobo.

Nu heb ik de P5KPL-AM op het oog. Hij heeft ondersteuning voor celeron processoren maar er staat wel bij
800,1066,1333,1600 Mhz Front size bus.

Nu vraag ik me af of dit compatible is met mijn oude processor of dat ik waarschijnlijk een nieuwe moet kopen?

Gr, 8)7

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Goeie vraag, op de CPU support list hier:
http://www.asus.com/Produ...cg&content=specifications
..staat het niet.

Ik zou de gok nemen, want ik verwacht wel dat dat zal werken.
In het 'ergste' geval tik je een goedkope (gebruikte?) cpu op de kop die wel ondersteund wordt.
Een P4, P4D, Core2 o.i.d.
Daar ga je dan alleen maar op vooruit toch? (een nieuwe Core2 processor heb je al voor enkele tientjes).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

De Asus site werkt (weer) voor geen meter, maar als de minimale FSB 800 is, gaat jouw Celeron met FSB 533 niet werken.

Je zou ook eens kunnen kijken naar een upgradebordje oid, waarom wil je per se de P5KPL-AM?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is erg voordelig, en heeft een onboard videokaart. Kon zo 1 2 3 geen goedkoperen vinden die wel 533FSB ondersteund rond die prijsklassen met een onboard videokaart.

Heb jij iets in je gedachten dan...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Zo te zien zijn de meeste verkrijgbare S775 bordjes in de pw met G31/G41 chipset, en deze ondersteunen geen FSB533. Daarnaast ben je hiervoor ook DDR2 geheugen nodig. Je kan kijken of je nog 'n bordje met de 865G kan vinden, heeft ddr1 en integrated video maar uitbreiden zal later lastig worden omdat je aan AGP vast zit. 'k Zou of een goedkoop bordje wat aan de eisen voldoet via v&a proberen te vinden of een leuk (bv amd) upgrade setje aanschaffen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat ook een probleem zal zijn, is dat dat nieuwere S775 bord een nieuwere VRM standaard gebruikt.
Die Celeron, je vermeldt helaas geen exact type, maar dat zal vast een Pentium4 afgeleide zijn, werkt volgens een oudere standaard. Dat is dus niet compatible qua stroomhuishouding, laat staan de FSB.

Inderdaad een ander bordje scoren voor dat beestje, wel condensatoren in de gaten houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 09-06-2010 01:32 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Heb me erbij neergelegd en een nieuw setje bestelt,

Asus P5G41-M LX icm Intel Celeron E3200 2.40 GHz 800 MHz

Dat werk gegarandeerd ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Mja, maar beetje zonde om nog in zo'n oud platform te investeren. Welke geheugen heb je gekozen?

Verwijderd

Topicstarter
Kingston 2GB, 800MHz, DDR2, CL6

Het is voor een XP systeem met SP3 ruim voldoende voor huis tuin keuken gebruik! >:)

Was trouwens rond voor 70 euro incl beide componenten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 13:57 ]

Pagina: 1