iPod nano of iPod touch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:40
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de iPod Nano of een Touch? Mijn vader heeft laatst een Classic gekocht, ik ben er toch wel achter gekomen dat een iPod gewoon erg lekker werkt, maar ik wil geen Classic omdat mijn muziek collectie niet zo groot is.

De Shuffle is ook afgevallen omdat ik wel wil kunnen zien wat voor liedje ik precies draai + makkelijker navigeren. Nu sta ik dus voor de keuze Touch of Nano.

De Nano lijkt me geweldig voor gewoon muziek draaien, radio luisteren (zit niet op Touch), enz. dus gewoon de basic dingen.

De iPod Touch lijkt me leuk, vanwege te App Store waar duizenden leuke en nuttige applicaties in staan, heeft het voordeel van WIFI en iOS 3.1 (later deze maand 4), agenda, handheld noem maar op. Heel leuk en handig dus. Nadeel aan de Touch vind ik dat de Touch vrij groot is, ik heb al een Samsung Jét waarop ik op internet kan. Verder denk ik dat de Touch veel sneller beschadigt dan een Nano, de Nano kan ik helemaal beschermen met een hoesje. De Touch kan ik het scherm niet beschermen, beschadigt het scherm snel? Zoals jullie wellicht lezen, is het voor mij lastig kiezen.

Maar het lastigste komt nog, vandaag foldertje van BCC binnengekregen waarin ze de Nano 5g 8gb voor 109 euro aanbieden en Touch 8gb voor 169, het verschil tussen deze twee apparaatjes is dus nu 60 euro! Kunnen jullie mij adviseren, welke iPod ik het beste kan kopen? Als ik uiteindelijk niet voor de Nano zou gaan, zouden jullie dan wachten tot de nieuwe Touch komt? Is het verschil tussen de Touch 8gb en Touch 32 gb groot, Apple zegt 32gb is 50% sneller, merk je daar wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Martijn-HK, dat is toch voornamelijk je eigen keuze. Je verhaal is nu wel wat moeilijk leesbaar, probeer er wat enters tussen te voegen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de Ipod Touch gaan. Ben sinds een tijd in het bezit van dit fijne apparaatje en zou er niet meer zonder willen.

Een paar dingen waar ik mijn mening op wil geven :

radio luisteren (zit niet op Touch)
Via WiFi is prima naar radio zenders te luisteren.

De Touch kan ik het scherm niet beschermen, beschadigt het scherm snel?
Waarom niet? er zijn prima screen protectors op de mark om eventuele krassen tegen te gaan, alhoewel een Ipod Touch van zichzelf al een erg krasvrij scherm heeft!

Is het verschil tussen de Touch 8gb en Touch 32 gb groot,
Zelf geen ervaring mee, maar die moet inderdaad behoorlijk wat sneller zijn dan de 8gb mede omdat hier een snellere processor inzit!

Gezien het prijsverschil van 60 euro, zou ik toch 60 euro er tegenaan gooien en voor de Touch gaan, hier krijg je vast geen spijt van. De app-store bied zoveel extra mogelijkheden aan apps. Je kunt je muziek mooi ordenen op de Ipod Touch (cover flow). Denk ook aan een eventuele JailBreak wat nog veel meer opties bied.

Als ik ze met elkaar zou vergelijken, vind ik de Nano een MP3-speler en vind ik de Touch een media-apparaat. Een Ipod Touch is gewoon meer dan een MP3 speler.

Het blijft natuurlijk je eigen keus, maar ik heb nooit echt interesse gehad in de Nano, maar zeker wil in de Touch!

Misschien zou je dit topic eens kunnen doorspitten :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1357143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
De Touche kan je meer mee, maar is wel duurder. de grootte zou ik afgaan op wat je er allemaal op wil gaan zetten, (even kijken ook wat je met apps wil gaan doen) wil je eigenlijk geen apps doen zou ik de Nano pakken. Wil toch iets meer als allen maar muziek luisteren dan dus de Touche.

Het scherm zelf is vrij stevig, een bescherming beschermt de telefoon, en zal ook iets groter zijn waardoor bij vallen er niet direct op het scherm geland zal worden. Uiteraat er van uitgaan dat, dat waar er op geland word glad is :9

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:40
Ik denk dat het een Touch word, alleen de 8gb is een 2de generatie. Waardoor niet alle functies van iOS 4 worden ondersteund. Zouden jullie wachten tot de volgende Touch uitkomt? Ongeveer september? Of gewoon nu kopen, de Touch nu is een geweldig apparaat maar de 8gb krijgt niet alle verbeteringen die de 32gb versie wel krijgt, tevens vind ik de 32gb wel erg duur. 250 euro, maar je krijgt wel meer.