Toon posts:

Minder Hz = meer FPS??

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na weer eens nieuwe detonators te hebben geinstalleerd ging ik ff benchen in q3. De refreshrate stond nog op 60hz -> opeens 5 fps meer in q3!!
Een maat van mij heeft precies hetzelfde!
Ik zou wel eens willen weten hoe dit nou komt, dusss post ik natuuurlijk een topic op GoT! :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

't zou natuurlijk ook gewoon door de nieuwe drivers kunnen komen ;)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Jo, hier die maat van hem :)

Majestic: was het maar waar! We dachten dus ook, he das lekker, maar niet dus, lag gewoon aan de refreshrate.

We hebben daarna weer de refreshrate op 100hz gezet, en voila, we kregen weer hetzelfde resultaat als daarvoor :(.

Hier ff de behaalde resultaten (Quake III Arena, 1024x768, 32bit, alles op z'n hoogst ingesteld):

Met vorige detonators (ik geloof 6.47):
71.4 fps @100hz

Met nieuwe detonators (7.52):
71.4 fps @100hz
73.6 fps @85hz
75.0 fps @60hz

Tenminste, als ik het me goed herinner :D.
Dit is btw met een Asus V6800 (Geforce DDR Deluxe).

De enige verklaring die ik ervoor kan bedenken is dat de Geforce minder beeldjes hoeft te outputten, en daardoor dus meer fps haalt :?.

Best vaag dus, als iemand hier een goede verklaring voor heeft graag!

Verwijderd

Op 60Hz krijg je toch pijn aan je ogen en kan je monitor maar 60fps doen :?

Verwijderd

Gaan we weer:

Hz en FPS zijn twee verschillende dingen.

Een 60 Hz monitor kan wel 100 FPS weergeven..

Verwijderd

3.6 fps

boeie zeg

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor kan op 1280x1024 (op deze reso speel ik) wel 100hz draaien maar toch blijf ik het vaag vinden dat ie op 60hz sneller draait :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik wel RenevdVeen maar hoe kan het dan dat ie sneller gaat op 60hz dan op 100hz bijv. :?:?

Verwijderd

Rene: je lult een beetje uit je nek :) (no offense ofcource)

Op 60hz kan jij wel meer fps halen (tenzij je vsync aan hebt staan), maar die zie je dan echt niet op je monitor. Je monitor laat dan maar 60 beeldjes per seconde zien, terwijl je misschien wel 100 fps haalt.

Maar goed, dit heeft niks te maken met waar het hier over gaat, we willen gewoon weten waardoor het nou komt.

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Misschien komt het omdat de GPU geen beeldjes hoeft te sturen door de RAMDAC naar de monitor ofzo.....:P

Ik denk dat dat toch ff IETS tijd kost en omdat ie bij 60hz die 15 extra frames niet hoeft te zenden, kan ie weer extra rekenen.....volkomen nutteloos natuurlijk, maar hij doet het lekker toch :9

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vreemd.

Bij mij:

UT @ 60 Hz = 60 fps
UT @ 85 Hz = 85 fps
UT @ 100 Hz = 100 fps

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Dan staat bji jou v-sync aan. Dat betekent dat Hz van de monitor = Maximale FPS videokaart. Is trouwens wel het handigste om het aan te hebben omdat je die extra beeldjes niet ziet. Aleen uitzetten met benchmarks!

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik heb zelf een Viper2, en als ik VSync uitzet als ik UT wil spelen, gaat ie lekker vreemd doen (onbestuurbaar :( )

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik zou em dan toch op 100 hz zetten
want dat is een stuk fijner voor je ogen
en wat is nou 5 fps
of je nu 70 of 75 hebt
je merkt er nix van

Verwijderd

Als je monitor in Windows op 60 Hz staat, staat ie dan automatisch in games ook op 60 Hz....:?

Verwijderd

edit:

Dubbelpost |:(
Pagina: 1