Opstelling
Internet: Ziggo zakelijk
Firewall: Zyxell USG 300 (met vaste vpn verbinding naar filialen, andere locatie)
VPN OS: RAS PPTP
Probleem
Verbinding maken met RAS werkt naar behoren, zowel door XP, Vista of Seven
Bij het uitvoeren van een ping (lokaal ip) naar bijvoorbeeld de USG krijg ik een time-out. Niet direct maar naar een x aantal minuten, dat verschilt.
Gebruik van RDP naar terminal server wordt dan verbroken, echter blijft de VPN connectie wel up. In de RAS zie je dat de verbinding dan ook niet wordt verbroken.
Server staat er sinds dec-2009, VPN verbinding heeft naar behoren gewerkt. Maar sinds 2 weken heb ik deze problemen
Acties gedaan
RAS opnieuw ingesteld
USG vervangen door Zywall 5
Andere internet verbinding gebruikt (XS4ALL)
En natuurlijk gezocht op Internet voor dit probleem
Helaas nog geen oplossing, jij misschien een oplossing?
Internet: Ziggo zakelijk
Firewall: Zyxell USG 300 (met vaste vpn verbinding naar filialen, andere locatie)
VPN OS: RAS PPTP
Probleem
Verbinding maken met RAS werkt naar behoren, zowel door XP, Vista of Seven
Bij het uitvoeren van een ping (lokaal ip) naar bijvoorbeeld de USG krijg ik een time-out. Niet direct maar naar een x aantal minuten, dat verschilt.
Gebruik van RDP naar terminal server wordt dan verbroken, echter blijft de VPN connectie wel up. In de RAS zie je dat de verbinding dan ook niet wordt verbroken.
Server staat er sinds dec-2009, VPN verbinding heeft naar behoren gewerkt. Maar sinds 2 weken heb ik deze problemen
Acties gedaan
RAS opnieuw ingesteld
USG vervangen door Zywall 5
Andere internet verbinding gebruikt (XS4ALL)
En natuurlijk gezocht op Internet voor dit probleem
Helaas nog geen oplossing, jij misschien een oplossing?